Hvad læser du?

bind 3 af comorran strike serien. De er skrevet af JK rowling under pseudonymet Robert Galbraith. Det er krimi og hun slipper ret godt fra det

Igang med serien af Lars kepler om en politimand. Ret spændende og psykologisk interessant.

Dagen&Vejen&Fuglene af Michael Falch.

Udgivelse af hans dagbøger

Lige blevet færdig med Verden ifølge Garp, af John Irving.

Har ikke tal på hvor mange gange jeg har læst den, men det må være en del gange. De fleste af hans bøger har jeg læst flere gange.

Tommys hus i himlen af Liselotte Aabrink.
Stærk og sand beretning, har lige læst den for 3 gang og jeg stortudede også denne gang:ked:

Gengældelsen af Steffen Jakobsen:)

Bogklubben har viceværtens choice denne gang, fordi vi fandt ud af, at han er ret glad for at læse, og det var et godt valg:)

Jeg har kastet mig over fantasy genren denne sommer, og udforsket udvalget hos Mofibo.
Desværre har de ikke alle seriernes afsnit på dansk, men så må jeg jo bare læse på engelsk og bestiller resten af bindene på centralbibliotek.

Er faldet over følgende serier:
Throne of Glass af Sarah J. Maas (5 binde)
Queen of Tearling af Erika Johansen (3 bind)
Red Queen af Victoria Aveyard (3 bind)

Alle tre er rigtig spændende og super sommerferie læsning :slight_smile:

[QUOTE=Eva;1295998]Så vidt jeg kan finde frem til, hedder den første bog hvor Henry Courtney optræder “Rovfuglene” og så er der et par stykker, der foregår senere end Den gyldne løve :?

Så de skal nok læses i denne rækkefølge: Rovfuglene, Den gyldne løve, Monsun og Blå horisont.[/QUOTE]

Der står lidt mere om WS udgivelser her…må indrømme at jeg ikke er ganske enig i deres nummerering af serien …er lige i slutningen af den 11. plage

Lige blevet færdig med at genlæse Tjenerindes fortælling af Margaret Atwood. Læste den tilbage en gang i 80’erne eller 90’erne, men fik lyst til at genlæse bogen efter jeg så serien The handmaid’s tale, som kom tidligere i år på hbonordic.

Som altid er ting der er anderledes i serien, end i bogen, men grundlæggende synes jeg faktisk at de er meget ens, og begge dele fungere. Bliver spændende at se hvad der sker i sæson to, da det jo bliver en forsættelse, da der kun er skrevet en bog.

1 Synes om

Frk. Jensens kogebog fra MDCCCCXXI :rofl: …1921 that is

Jeg er i gang med den nye fra Sara Blædel - Ilkas Arv

Videnskabelig litteratur så jeg er helt blå i hovedet om gliaceller, stroke, proinflammatoriske molekyler og dextranindsprøjtninger i hjerneblodkar :uha:

Jeg håber jeg får tid til at læse mit Isabellas i aften… :slight_smile:

1 Synes om

Jeg er ved at høre serien om Hulebjørnens Klan (har læst den før) er nået til Rejsen over stepperne.

Jeg lytter til Mindhunter skrevet af John D. Douglas. En yderst spændende bog, hvis man er interesseret i kriminal psykologi og hvordan seriemordere bliver til og hvordan de operer. Den kan ikke anbefales hvis man er faint of heart, som man siger på engelsk.

Jeg var vild med de 3 første i serien måske også nr 4 med derfra syntes jeg de blev lidt langtrukne og uden så god en storyline som i de første i serien.
Slugte dem råt da de kom frem, de står stadig i bogreolen, måske jeg skulle genlæse dem.

Jeg har også serien stående på reolen, men har ikke så meget overskud til at sidde med en bog for tiden, så derfor bruger jeg Mofibo :slight_smile:

1 Synes om

Jeg skal til at i gang med Aicha af Jesper Stein

A walk in the woods af Bill Bryson

En gåtur på Appalachian Trail, en lille smuttur på 2000 miles.
Meget humoristisk og gode sprogbilleder

Åh jeg har set filmen! Prægtig :slight_smile:

Lige blevet færdig med at læse:
Dit sunde barn - sådan!
af Rose Maimonide