Hvad læser du?

Heksen af Camilla Läckberg :slight_smile:

De er også gode, er lige startet på at gen-høre Pandoras Star af Peter F. Hamlinton, kan formår virkeligt at opbygge et univers man kan leve sig ind i.

Jeg har for nyligt også lyttet til trilogien Red Rising (https://www.audible.com/pd/Sci-Fi-Fantasy/Red-Rising-Audiobook/B00I2VWW5U) som varmt kan anbefales, der er en smule hunger games over det, specielt den første bog, men også i et sci-fi univers.

Og længe leve lydbøger, så man kan læse mens man fx støvsuger :wink:

4 Synes om

Jeg ELSKER lydbøger!

Lytter når jeg kører bil, når jeg handler, når jeg laver mad, når jeg vasker tøj, når jeg gør rent og ind imellem også når jeg arbejder.

Elsker det! :smiley:

Dem er jeg også begejstret for. Har du læst hans Night’s Dawn Trilogy?
Mine er ved at være lidt slidte :slight_smile:

Har lige reserveret Red Rising serien på biblioteket. Tak for tip.

Er igang med den kære Jesper Juul som har skrevet en del bøger jeg er fan af.
’Her er jeg! Hvem er du?’ (har allerede læst: ’Dit kompetente barn’ & ’Førerulve’)

Denne kan bestemt også anbefales: ’Skæld mindre ud’ Af Eriks Sigsgaard

  • Næste bliver denne som jeg har fået anbefalet af mit AP-netværk (attachment parenting)
    ’Drop opdragelsen’ Af Fie Hørby

Jeg har været igang med den første, men er ikke blevet fanget på samme måde som af Commonwealth saga’en. Men skal nok bare give det et forsøg mere :slight_smile:

Jeg har dog læst “great north road” som han udgav for et par år siden. Den har nogen af de samme tanker som han også har i Commenwealth, men alligevel helt sin egen.

1 Synes om

Hamilton er god ! Og jeg er endda ikke specielt fan af genren :slight_smile:
Lige nu er jeg begyndt på en serie der hedder travail. Lydbog om et virtual reality rollespil . Nørdet much ? Ikke noget jeg normalt lige ville vælge - men min lydbogspusher side anbefalede den og med mit forbrug af lydbøger, så får de altså ben at gå på. Så får udvidet min horisont indimellem :slight_smile:

Simon Beckett (en af mine absolutte favoritter): Where There Is Smoke.

Jeg kaster mig over Ursula K. Le Guin. En stjerne slukket, men hendes bøger lyser op.

@Susanne_W er det den der hedder “skrevet i ild” på dansk ?

Anyway, alle hans bøger er gode hvis du spørger mig :slight_smile:

Jeg ved det faktisk ikke, jeg har dem kun på engelsk. Men ja, det er svært gode bøger - jeg regner med at når engang jeg får lidt “down time” igen så starter jeg forfra, det er længe siden jeg læste de første :slight_smile:

Typen lyder lidt som Patricia Cornwells serie om Kay Scarpetta.

Patricia Cornwell er en af mine all time favorites

Beckett og cornwells er mega gode - og er man til det, så er kathy reichs også et hit.
Det er bøgerne bag Bones, men brennan er noget mere kompleks om mindre aspergers agtig. Der er mange at tage af og virkelig gode.

3 Synes om

“Liebhaverne”, som er 5.del af en serie af norske Anne B. Ragde.
Jeg er meget begejstret for bøgerne :ok:

Lige blevet færdig med: Rendezvous med Rama, af Arthur C. Clarke. :ok:

2 Synes om

Er igang med Leoniderne, der er første bog i Nanna Foss’ Spektrum serie.

Havde ikke set at den var kommet på dansk, kan se den er i min e-bogs-tjeneste, så den går jeg nok i gang med i aften.

1 Synes om

Begyndte lørdag aften, og mangler nu - ifg min ebog - 14%. Så det passer lige med ekstra the i kruset lige om lidt…

Jo Nesbø Flagermusmanden.