Hvad læser du?

Så er jeg gået i gang med at læse Vejen Hjem af Rosamunde Pilcher, på papir-bog.
Og jeg er er snart færdig med en serie på 12 bøger, en lille bog på ca. 100 sider pr. bog og en hver måned. det er Calender-Girl af Audrey Carlan, på E-bog.

Har lige læst Non-stop af Brian Aldiss. God sci fi.

1 Synes om

Jeg er endnu engang gået igang med Hitchikers gide to the universe af Douglas Adams.

Og jo svaret er 42

4 Synes om

Har lige læste Ilona Andrews “Kate Daniels”-serie for gud ved hvilken gang, så jeg kunne få læst den sidste nye som jeg købte i sommers eller sådan noget, og det var gooodt :smiley: Og nu er jeg så igang med at genlæse Patricia Briggs “Mercy Thompson”-serie,

2 Synes om

Mercy Thompson er en af mine Go-To serier. :+1:

1 Synes om

De er også gode. Jeg foretrækker lige akkurat Ilona Andrews til Patricia Briggs, men jeg synes virkelig Mercy Thompson serien vandt meget ved genlæsning, så tror snart jeg skal have læst Alpha og Omega serien igen :slight_smile: Nu du er vil med Mercy Thompson-serien også, er der så andet du kan anbefale i den genre? Er lige gået i gang med at genlæse 1’eren, Dead Witch Walking, i Kim Harrisons “The Hallows”-serie, men kunne godt trænge til noget nyt :slight_smile: Jeg har læst Faith Hunters “Jane Yellowrock”-serien, og indtil videre har den ikke trukket nok i mig til at jeg gider genlæse den :hoho:

‘Russka’ af Edward Rutherfurd. Nu har jeg læst (lyttet) til alle han har udgivet i genren, ‘Dublin’, ‘Paris’, ‘Sarum’, ‘London’, ‘Nyskoven’ m.fl. … og nu er jeg mæt! Han kører over samme koncept i samtlige bøger - og i starten var det spændende/fængende, men nu har jeg nået grænsen.

Skal jeg pille to ud, må det blive ‘Dublin’ og ‘Sarum’ - så er man, i min optik, dækket ind. Men en god forfatter er han, og yderst produktiv :wink:

Hæ, det skulle lige være Alpha & Omega, og Hallow serien. Den sidste går man ikke galt i byen med. Jeg har ikke rigtig fundet andet der trækker der. Til gengæld er jeg blevet anbefalet Jasper Fforde The Eyre Affair. Guy Gavriel Kay er også en forfatter jeg skal have genbesøgt. Og så naturligvis Judith Tarr. Men så er vi væk fra dét urbane :wink:
Kender du David Eddings?
Nå ja, Laurell K. Hamiltons Meredith Gentry serien, hvis man er til elvere og sex lol Hun har også skrevet serien om Vampyrjægeren Anita Blake. Den starter fint ud, men bliver en snas ensformig.
Jeg har lige set American Gods og overvejer at læse bogen af Neil Gaiman. Serien er seriøst fed!

Jeg har lige været på biblioteket og hente bogen Kronprinsesse Mary fortæller til Anne Wolden-Ræthinge.

Så er jeg i gang med Tårnet af Uwe Tellkamp, en moppedreng på 842 sidder.
Jeg er også i gang med Eftertanker af Nelsom Mandela

Hehe, jeg fik vist redigeret mens du svarede. :slight_smile:

Ja, David Eddings læste jeg allerede som barn, og har genlæste de bedste af serierne nogle gange :slight_smile:
Merry Gentry serien har jeg tilgengæld IKKE læst, så den må jeg da lige se om jeg kan finde et sted :slight_smile: Anita Blake “mjaah”. Læst, men som du også siger, noget ensformig i længden, høhøh

Høh, det svar skrev jeg så dengang vi snakkede om det, men har åbenbart ikke fået det sendt ordentligt… Troede jeg ellers… Nå men som updatering kan jeg sige at jeg holdt til 2 bøger af Merry Gentry før jeg ikke orkede mere, haha… Tilsvarende er jeg så også nået 2-3 bøger ind i Chicagoland serien af Chloe Neill, og tager nu også liige en pause og ser om jeg orker flere af dem…

Jeg er gået i gang med Flagermusmanden af Jo Nesbo.
Er stadig i gang med Tårnet, men den er godt nok lidt tung at læse, og enlig lidt kedelig.

Opgav Tårnet for nu begyndte jeg ikke at kunne huske hvad jeg lige havde læst.
Begynder i stedet på Alt Afhænger Af Spillet af Shirley Maclaine. Den har har jeg læst før for nogen år siden.

Er lige gået i gang med Som Pesten af Hanne-Vibeke Holst

Er gået i gang med Jane Hawk serien af Dean Koontz.
De falder lige i min smag. Troede egentlig det var @kira_v der havde fået mig smittet, men hmmm var det ikke dig Kira der snakkede om Jane Hawk.

Der er nu kommet 4 og de 1,5 er slugt på Kindle

Title Year Original Current
The Crooked Staircase 2018
The Forbidden Door 2018
The Whispering Room 2017
The Silent Corner 2017

De er virkelig fede!

1 Synes om

Wispering Room vil Amazon have USD 17,49 … Det er 110 kr og ca dobbelt så meget jeg plejer at betale. Og Forbidden Door er i preorder til USD 18,79 og kommer først til oktober.
Nå nærrigpinden må jo nok krybe til korset, afhængigheden er etableret :joy:

Er i gang med Træd Inden For af Shirley Maclaine

Er begyndt at lytte til den første Harry Potter bog, det er noget mere behageligt end de radioprogrammer, der plejer at være på når jeg kører til og fra job :slight_smile: