Hvad lytter du til lige nu? - Musiktråd!

Jeg lytter pt en del til at tysk band der hedder Oonagh.
Her er en af deres sange. På tysk, med undertekster.

Jamen lad os da høre det hvis du vil dele med os. :wink:

Jamen så i med hørepropperne da :wink:

Det er indspillet i 2012 da jeg lige havde fået installeret Cubase (software til lydbehandling (kaldet DAW) på PC/MAC - nok det mest udbredte på markedet) på min computer. Så det er indspillet via min Line6 POD XT (effekt, så det er den der laver lydene = forvrængning, overdrive, ekko etc.) som så kører ind i mit lydkort … og blev så behandlet i Cubase. Det er nærmere for at forklare skulle der sidde andre musiknørder herinde :wink:

Trommerne er lagt på af en kammerat og er helt digitale - altså ren programmering. Det er ikke min kernekompetence!

Jeg nåede aldrig længere med det, så det er som nævnt slet, slet ikke ‘forfinet’, men en direkte rå-indspilning. Og der bliver heller ikke gjort meget mere ved det - og musikken generelt - jeg har nemlig i store træk mistet interessen. Nu bliver det til lidt akustisk, klassisk guitar ind imellem … men yderst sjældent.

Rigtig god nytårsaften derude :slight_smile:

https://drive.google.com/open?id=1kS9zkH68NZw7a_HkwmgvJwA_oNaHv7-Y

Der er virkelig godt gang i den. :guitar: Jeg troede slet ikke det var muligt at stoppe med at spille musik, når man først var kommet i gang? :sunglasses:

Også godt nytår til dig. :flode1:

Ja, den fik en på sinkadusen den aften, nat og morgen LOL

Jeg har spillet musik lige siden jeg gik på Vesterbro Ungdomsgård tilbage i 70’erne, så jeg har ‘lidt’ ar efter de mange år - som udmønter sig i tinnitus, begyndende slidgigt i fingre og håndled. Og det kombineret med at jeg i bund og grund ikke kan mønstre entusiasmen mere gør, at jeg som nævnt hygger mig med min spanske guitar … og ind imellem min western :wink:

Så jeg er kun med på en kigger … når dem jeg VIRKELIGT brænder for, gæster vort lille land :slight_smile: Og når jeg skriver ‘gæster’ - så er det fordi jeg ikke synes der rigtigt er nogen eller noget der trækker i Danmark, altså lige ud over Rugsted & Kreutzfeldt :wink:

Der kommer et program om/med Bruce Springsteen på Dr3 her kl. 19.15, hvis nogen skulle være interesseret. :smiley:

En af mine favoritter :slight_smile:

Scarlet Pleasure med “Unreliable”, som jeg ikke kan høre som andet en “Ornli Lejrbål” siden de sagde det på P3 :cool:

Chopin på P2. Sidder på job og så er klassisk musik bare det bedste at koncentrere sig til for mig :slight_smile:

den her kan jeg bare lytte til om og om igen , syntes det er en fantastisk tekst og så fejler stemmen absolut ingenting

Det er lørdag og klokken er mellem 16 og 18, så jeg lytter til “Fonk! Det er lørdag” på P4. Det gør jeg næsten hver lørdag. th_thdisco

https://www.dr.dk/radio/p4/fonk-det-er-loerdag-radio/fonk-det-er-loerdag-93

Lige i dette øjeblik Supertramp og udgivelsen “Famous Last Words” - en undervurderet skive i min optik.