Hvad mener du om euroen vs. den danske krone?

Nu har vi jo haft en del afstemninger om denne famøse mønt - størstedelen af europa har den og der kan betales med den i danmark også…

men hvad mener du??

Skal vi beholde vores gode danske krone som klarer sig forbløffende godt ifht andre valutaer, eller skal vi vælge den største europæiske valuta som vores møntfod og være med i samarbejdet?

Giv gerne dit bud?

Husker jeg forkert, eller havde vi ikke den diskussion for ikke så længe siden? :?

Jeg stemmer i hvert fald for euroen :slight_smile:

Jeg stemmer også for euroen :slight_smile:

Kan man betale med Euro i Danmark:? Hvor? Hvordan? Det vidste jeg faktisk ikke:ups:

Endnu engang må jeg ikke stemme i den slags nationale anliggender:flag: - men jeg er helt klart irriteret over de danske forbehold i forhold til et stort internationalt samarbejde:wittsend: Enten er man fuldt og helt med i et samarbejde:håndtryk: , eller også er man slet ikke med-surrender - man kan ikke være med uden at ville deltage i kardinalpunkterne:sorry:

Hvis vi vil være en del af det internationale samfund og ikke tabes bagved så skal vi da med på €. Man kan jo bare bruge Sverige som skræk senarie, host host samme devaluering kunne ske for vores krone.

For euroen - det er nemmere også ved kattekøb i udlandet

Jeg stemte så på kronen…mest fordi jeg tænker: “hvad pokker skal færøerne og grønland så betale med?” :? “Vi” er jo ikke i EU…eller…det hænger måske ikke sammen?

jeg foretrækker helt sikkert kronen…

dels fordi den har affektionsværdi, dels fordi et skift vil devaluere værdien kraftigt (som det er sket i alle andre lande) og dels fordi de ulemper der har været ved ikke at have kronen ikke har haft den store betydning endnu…

Man kan betale med euro i alle forlystelsesparker, på de fleste restauranter i KBH (jeg spørger som regel og de siger aldrig nej) og rigtig mange butikker på strøger tager euro til gældende dagspris… det er jo nok til glæde for turisterne…

men om jeg synes vi skal skifte - så afgjort nej

Euro, helt klart :slight_smile:

det var mig der fik Gitze til at oprette afstemningen, så hvis den har været her for beklager jeg :ups:

jeg stemmer også for kronen :rock: england har da også deres egen, og man skal alligevel regne om hvis man køber der ovre. :S

Jeg foretrækker helt klart kronen :wink:

Kursen på den danske krone er - i modsætning til den svenske - bundet op på euroen, så det svenske “skrækscenarie” kan ikke bruges til noget som argumentation :slight_smile:

Samtlige lande, der har fået indført euroen, har oplevet, at alle priser er gået op - der er lavet en konsekvent afrunding opad og helt ærligt, så er de danske priser rigeligt høje i forvejen i mine øjne. Og hvis argumentet er, at man ikke “gider” veksle i forbindelse med den årlige rejse, så er det dovenskab, som jeg ikke vil være med til at finansiere i min dagligdag. Derudover bruger de fleste mennesker kreditkort - også når de rejser. Jeg skal afsted på mandag og har da ikke hævet så meget som en bøjet 5-øre til det endnu :slight_smile:

jeg er både for og imod, jeg syntes godt om vores danske krone og den er en del af danmark, men euroen er osse vejen frem og vi bruger i forvejen masser af euro, så for os vil det som sådan ikke gøre nogen forskel, måske endda gøre det hele lidt lettere.
man ka så håbe det ikke går som i tyskland da de gik fra d-mark over til euro, på no time ændrede priserne sig at være i d-mark til at være i euro, men tallene var de samme, dvs, det der før kostede 5 d-mark kostede nu 5 euro.

man ka i alle danske butikker betale med euro, men det er bare dyrt, for mange steder vil mener de euroen kun er 7 kr værd og så bliver varene pludselig dyrere end hvis man betalte i dk-kroner

Ved I egentlig, at den danske krones værdi er koblet op på den tyske D-mark - som nu er blevet euroen?

Hvis I gider høre det, så skal I lytte til dette foredrag http://ringstedkonferencen.dk/Materialer.htm

Hvis I er utålmodige, så spol ind til ca. 15 minutter og 15 sekunder Ove Kaj Pedersens foredrag.

Jeg har som EU-modstander selvfølgeligt stemt at vi skal beholde vores krone…

Sagde Dorte.

Jeg stemmer helt klart for kronen…
Jeg kan godt se det positive i euroen, men vil helst beholde kronen.
Lidt af Danmark skal vi sgu beholde, så vi ikke “forsvinder” i mængden.

Jeg kunne aldrig drømme om at stemme for euroen. :frowning:

Jeg giver ikke en pind for de politikere;
som gang på gang giver os “en sang fra de varme lande” :frowning:

:muhaha::muhaha::muhaha:

Jeg vil beholde kronen, ja jeg vil - øvroen kan de andre få…

-høhø

Kronen! :hjerte:

Som indædt EU-modstander kan jeg ikke andet, og så synes jeg, at argumenterne for Euro ikke holder vand.

Jeg stemmer for kronen - ligesom sidste gang.

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup: