Hvad siger i til denne lækre birma ☺️

ja nu hænger du i suppedasen og er smittet af “skal bare lige kigge” :slight_smile:
Pøjpøj med jagten på den perfekte kat til din søde tøjte aka Lulu :slight_smile:

Et råd/holdning mere - hvordan er Lulu? Er hun til tossede løbelege? Vil hun tumle og mosle? Er hun en lille prinsesse som aller nådigst lader dig nusse hende? Er hun en tomboy som min Joy, som var hun en dreng var hun ham der kom hjem med frøer og sten og og og i bukselommerne.

Det jeg prøver at sige, da Lulu er der og skal blive, så find dig en på ca samme alder, eller en killing, men helt sikkert en som temperament mæssig vil supplere og berige Lulu’s hverdag. Tænk på det som om du køber kat til Lulu :slight_smile:

Om det er racekat eller ikke er i denne sammenhæng, som jeg ser det, mindre vigtigt, men sind/type/temperament skal være et match med Lulu, således det er sjovt for alle.

3 Synes om

Nuttet blandings kat, håber ikke du skal give for meget for ham.
Ville personligt ikke købe ham nu sælger ikke er ærlig om hans ophav.
Hvide poter findes i mange racer ikke kun bimse. Maske findes i ekstrem mange racer.
Da han er korthår kan han være blanding af ALT.

1 Synes om

Tak fordi du spørger - det er nemlig en ting jeg tænker meget over.

Før killingerne var Lulu kælen over for os, ikke for fremmede men hun var mest til mig og min mindste datter, min store datter ville hun absolut genere i en periode ved bevidst at tisse i hendes seng, dagligt :face_with_symbols_over_mouth: selvom der var fri adgang til ren kattebakke, så skulle det bare leveres på min store datters seng, har aldrig fundet ud af hvorfor og lige pludselig stoppede hun bare - kan det ha været en form for magtkamp evt om trrritorium?

Da vik fik hundehvalp var hun nysgerrig men kampklar-efter nogle dage blev de gode venner :relaxed:

Da vi flyttede smuttede hun jo så ud og mødte en stodder som gjorde hende tyk :smirk:

Under graviditeten gad hun ikke rigtig nogen af os - ihvertfald ikke lige så meget som før!

Et par dage før fødslen blev hun ekstrem kælen igen, men for alle…

Efter fødslen er hun kælen for alle, men vil ikke putte i sofa/seng som før i tiden.

I takt med at killingerne tumler rundt har jeg opdaget at hun er meget legesyg… hun løber rundt med de små, igennem katte tunnel op og ned af sofa osv… der er så meget gang i hende, hun er på ingen måde en fin prinsesse :cherry_blossom:

Jeg tænker selv at en killing er bedst, da jeg er nervøs for hvordan hun vil modtage en boksen kat, jeg har oplevet en fremmede kat på tersssen som hun JAGTEDE for fulde gardiner over gaden og ind i en hæk hvor den anden kat fik tæv :see_no_evil:
Så det er det jeg tænker - men tager gerne imod råd og vejledning :two_hearts:

Ja, det ærger mig også at sælger oplyser mig noget andet end hvad han er… for så langt er jeg kommet, at det ikke er korrekt hvad de oplyser at han er… øv øv… men cute, det synes jeg nu han er :wink: men han ligger ikke i den billige ende af prisskalaen - og bestemt slet ikke nu hvor jeg er blevet klogere på hans ophav :frowning:

Det overrasker mig ikke, for som andre også har skrevet, så er der mange uansvarlige katteejere, der har fundet ud af, at man kan tjene gode penge på at sælge “langhårskillinger” :frowning: Og årsagen til, at de killinger altid vil være der er såmænd, at der altid vil være købere, der lader sig overbevise.

Jannie, synes også at du skal have stor ros for at tage imod gode råd, langt de fleste ville være blevet tøsefornærmede og smækket med døren, for ja, det er en hvepserede. Men du har hele vejen igennem fra killinger kom til nu bare suget til dig og taget til efterretning.
Jeg er ikke et sekund i tvivl om at du nok skal træffe den rigtige beslutning for dig, din familie og ikke mindst Lulu :+1:
Ellers spørger du bare igen herinde :wink::stuck_out_tongue_winking_eye:

9 Synes om

Rigtig mange herinde har også en blandingskat eller en rigtig god gammeldags huskat, og vil ikke leve uden dem, eller mener at det er et rigtigt kattehjem uden mindst en huskat :slight_smile: Så det er ikke fordi at vi ikke hverken holder af dem eller andet, men vil man have en racekat, så gør man (efter vores mening) sig selv en bjørnetjeneste (opr. betydning) ved at købe en uden papirer.

Her er vores blandingskat, May :hjerte:
Nå, pga dumme, irriterende og pengegriske one.com kan jeg så ikke længere hverken kopiere, linke direkte eller gemme billederne fra mig album, så billedet må lige mangle

1 Synes om

Ja, vi elsker ALLE katte :grin: Det er aldrig kattenes skyld, uanset hvad.

4 Synes om

Taaaark… :heart_eyes:

Tak - øv, ville da ellers gerne se May :yum:

Vil du virkelig støtte sådan en person, hun lyver om ophav og tager sig rigelig betalt for en blanding killing der ikke engang er langhåret som lovet.

Hmm… nu har jeg ikke sagt at jeg vil støtte noget som helst - jeg fremviser blot en charmetrold jeg er faldet over. I den annonce jeg har set om ham, står der ikke i teksten at han er langhåret, der står han er 1/4 ragdoll og 3/4 birma :cat:

der står ikke i annoncen at han er langhåret, det burde han så være pr. defination. Har jeg nu lært!

Jeg hra dog set billeder på nettet af korthåret hellig birmaer… er det fake? eller findes der korthåret birmaer? eller hedder de så i virkeligheden noget andet?

Stop Tzari, læs tråden

10 Synes om

Hvis du ser en annonce fra en dansk privatperson kan du roligt gå ud fra, at en korthåret birma er en blandingskat, der sikkert sælges til overpris.

Der er dog en race, der reelt er en korthårsbirma. Den har fået et andet navn NETOP for at undgå for meget forvirring og er pt. kun anerkendt i New Zealand :slight_smile:

4 Synes om

Han ser jo sød ud, og hvis du kan lide ham, så køb ham - velvidende at du er ved at blive godt og grundigt snydt. Han skal ikke koste ret meget over 1500 kroner, og så skal han endda være færdigvaccineret og neutraliseret for at den pris kan forsvares. Han er ikke en birma, men derfor kan du jo godt få fornøjelse af ham alligevel :slight_smile: Han er hvad han er - en Gucci taske kopivare, hvor dem der gør alt det grundige arbejde med den ægte vare senere bliver ponket hvis der viser sig at være noget i vejen med den nææææsten helt ægte kopivare. HVIS der bliver noget undervejs, vil der næppe være megen hjælp at hente. Men derfor kan du stadig godt få fornøjelse af ham. Og et eller andet sted skal han jo bo…
Når alt det er sagt, skal du ikke lade dig selv overbevise om at du er faldet for birmaen og derfor går han nok an alligevel, for du aner ikke hvor han har sit maskegen fra - det kan være birma, ragdoll - eller siam såmænd! Den korthårede pels kommer i hvert fald et helt andet sted fra, og dermed er der også chance for at sindet også gør :slight_smile:
VH
Susanne

2 Synes om

Jeg vil egentlig bare rose dig for du tager rådene til dig. Mange bliver ofte rigtigt sure, når man fortæller hvordan tingene er.
Jeg var også engang, der hvor du var. Købte blandingskatte som Maine coon katte. De var begge de dejligste katte. Men begge døde ret hurtigt af sygdom. Den ene blev ikke et år. Den anden ca. 4-5 år.
Men jeg lærte en del herinde fra, forskellige arrangementer og NFO kørekort. :slight_smile:

3 Synes om

Hvis man overfalder folk, er der meget lidt chance for, at de gider høre på én. Og som regel ender det altid med spektakel og ballade, når man bare bliver ved og ved og ved. Spektakel og ballade går ud over admin, som pludselig skal forholde sig til folks skænderier i stedet for fredelige diskussioner - så alene af den grund, lad være!

Men helt bortset fra,at admin ikke gider den slags, så er der en meget vigtigere grund til at lade være: Her på KG behandler vi folk ordentligt. Færdig!

En enkelt tilføjelse - sælger kan jo i princippet også selv være blevet ført bag lyset og ikke vide bedre. Det er umuligt for os at afgøre. Men et eller andet sted bagud i kæden er der nogen, der har handlet uærligt.

12 Synes om

Har selv haft huskat med samme udseende og dem er der en del af her i Spanien.
Vores er lige fyldt 1 år og kom til England og bo med sin søster.

Huskat- sort tortie mor og ? far:
https://scontent-mad1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23168059_1502588783166022_671776213856101534_n.jpg?_nc_cat=0&oh=eb729b284044bd9e99b7cb469bd4f0e3&oe=5BFDBF36

5 Synes om

Nu er jeg hjemme igen og på PCen så det skal du da have lov til :wink:

May i sine “unge dage”, dvs da hun var en 7 år :slight_smile:

Og her er May, sammen med sin mor, Mea - min første kat :love:

8 Synes om