Hvad skal barnet hedde?

Jeg er bare SÅ dårlig til at finde på navne, så nu vender jeg mig mod jer om idéer til denne lille trold. Hun er 2½ uge gammel nu og en rigtig lille bestemt dame allerede. Men jeg bliver alligevel lidt blød, når jeg ser på hende, for hun kan også sidde helt stille i min hånd og bare kigge på mig, med hendes nyåbnede øjne :hjerte::hjerte::hjerte:

Her kommer et par billeder af hende, som jeg håber kan inspirerer til mange gode bud på et navn til hende.

Syntes hun skal hedder My (nordisk mytologinavn)

Ja det er godt, kort men godt :slight_smile:

Men flere bud er også velkomne.

Tillykke med hende.

Hun er så bedårende, at intet mindre end et gudindenavne er hende værdigt så jeg forslår

Salacia eller Candelifera

Sender lige et link med inspiration, her står disse to også -

http://www.nats-univers.dk/rgudinder.php

MUS :tihi: nej alvorligt talt så ligner hun en Binaya

Altså nu har jeg jo selv en lille trold her hjemme (min yngste datter) så hun må da bare hedde Rebecka eller Victoria lige som hende. :rock:

[quote=Mai;342183]Tillykke med hende.

Hun er så bedårende, at intet mindre end et gudindenavne er hende værdigt så jeg forslår

Salacia eller Candelifera

Sender lige et link med inspiration, her står disse to også -

http://www.nats-univers.dk/rgudinder.php[/quote]

Salacia kan jeg også rigtig godt lide. Den er bestemt med i overvejelserne nu :slight_smile:

Molly, Luna og Sille dem kan jeg også lide men My er 1 her…

Jeg bliver snart nød til at lave en liste, for jeg kan jo lide alle de navne i kommer med :tihi: Binaya er også rigtig godt

Tiffanie syntes jeg passer til den lille trold, hvor er hun da bedårene

MVH
Gitte

[quote=DK Sacala;342221]Tiffanie syntes jeg passer til den lille trold, hvor er hun da bedårene

MVH
Gitte[/quote]

Det kan jeg også rigtig godt lide, men det har jeg allerede brugt én gang, så den går ikke.

BellaDonna - opkaldt efter de øjenforskønnende dråber damerne brugte i gamle dage for at få store smukke glugger :høhø:

Ellers Nnenna :fin: … som også en af vores kommende N - piger kommer til at hedde - opkaldt efter en Americas next Top Model pigerna.

Jeg er helt vild med hendes aftegninger og kommer til at tænke på chokolademousse-love - og så er hun kær som en smølf:brist: …men sammenlignet med alle jeres andres navneforslag kan jeg godt se, at Chokoladesmølf slet ikke passer ind:ups:

Der er da sådan lidt “Mercedes logo” over hendes hvide aftegninger i ansigtet - hvad med Mercedes:?

sakset fra www.behindthename.com

MERCEDES

Gender: Feminine

Usage: Spanish

Pronounced: mer-THE-dhes (Spanish), mer-SE-dhes (Latin American Spanish) [key]
Means “mercies” (that is, the plural of mercy), from the Spanish title of the Virgin Mary, María de las Mercedes, meaning “Mary of Mercies”. It is ultimately from the Latin word merces meaning “wages, reward”, which in Vulgar Latin acquired the meaning “favour, pity”.

Hvor er hun bare super dejlig, hun er en rigtig lille trøffel pige, Nnenna er rigtig flot, der er også Nellie hvis man kan lide det :slight_smile:

Troldesus :rock: tænkte på troldepus med det samme jeg så hende :ups:

Er hun tortie

Hvis ja så… Calico Lady eller Lady Calico :slight_smile:

Hot-spot Milk&choc(o) er mit bud…
Så mange gode navne, de andre foreslår :thumbup:
Milk&Choc?
Black&White?
Chocolate Queen with Milk - til en dejlig missemor in spe :?

Jeg syntes hun skal hedde Hope :slight_smile:

Da hendes far hedder Head Over Heals - opkaldt efter Tears for Fears’ sang fra 80’erne, synes jeg, at hun enten skal hedde Marsini’s Tears For Fears - til daglig kaldet Tera…:wehuu:

[quote=dkkorat;342240]Jeg er helt vild med hendes aftegninger og kommer til at tænke på chokolademousse-love - og så er hun kær som en smølf:brist: …men sammenlignet med alle jeres andres navneforslag kan jeg godt se, at Chokoladesmølf slet ikke passer ind:ups:

Der er da sådan lidt “Mercedes logo” over hendes hvide aftegninger i ansigtet - hvad med Mercedes:?

sakset fra www.behindthename.com[/quote]

Ja Mercedes , nu har jeg set på hendes hovede du har ret i det med henden hovede har lidt den mercedes stjerne …

Rigtig godt navn