Hvad skal hun hedde?

Jeg savner en enig-knap her :ok:

Jeg syntes hun skal hedde HABIBI
Habibi betyder…min elskede og med mit kendskab til dig og dine dyr, så ville det passe

[QUOTE=TrekkieGrrrl;868816]I sjov eller alvor? De færreste katte bli’r da alligevel kaldt det de er “døbt” tror jeg. Herhjemme er det ca 50% - Adelie og Phumba (selvom det lisså tit bli’r til Delle eller Krølle og Mimba/Mimbedine) og så Ib. Men lige med Ib var det kun fordi Mette tilbød at tilføje det på hans stamtable. Ellers hedder han jo egentlig Irish Mountain Dew - og det kan man jo ikke gå og sige… :smiley:

Så jeg ville helt klart gå efter et “sjovt” navn. Den endelige ejer behøver jo ikke at bruge det :)[/QUOTE]

Enig - Jeg lægger langt mere mærke til stamtavlenavne og kigger en ekstra gang på katten (dvs. den får ekstra opmærksomhed fra mig) hvis navnet er sjovt, eller kuldet har et tema. De “fine” navne finder jeg for prætentiøse og af og til en anelse snobbede. :tihi:

Hmmm…siger en, der har en kat der hedder A Little Respect? lol

her bliver gaby kaldt mini…og gaia bliver kaldt snorketræ…så deres tavlenavne kender de slet ikke
Brita, Habibi er virkelig et smukt navn, det vil du da ikke have en fladnæse skal hedde… mit første forslag var “hole in one”…men det blev nedstemt som helt NO GO

Tja… Thane skulle egentlig have heddet Hells Kitchen, men blev solgt inden at opdrætter havde registreret ham, så ny ejer fik lov at bestemme - derfor hedder han Monty på stamtavlen… Et udmærket navn, ganske nydeligt, måske endda passende, da det er en anglificering af Mons, der er latin for Bjerg…
Bare ikke for mig… der har set The Full Monty en gang eller to for meget :lol: jeg kan simpelthen bare ikke med det navn!

monty eller mons…ej come on…det er ikke navne til katte man elsker…det skal jo helst være noget godt man kommer til at tænke på når man hører navnet

Altså jeg har jo en Fætter Lavben (på tavlen :tihi: ) herhjemme bliver han bare kaldt for (Z)Arthur.

Hun kunne også hedde Holy Sh*t -LOL

Meeeen Hybelkanin og Helledusseda er også gode! :inlove:

Respekt for katten?! :klapper: Nok er jeg glad for katte, men det er et dyr!! Så længe de bliver behandlet godt og får masser af kærlighed, så er de da fuldstændig ligeglade med hvad de hedder!

Så Bente, slå du dig endelig løs!

[QUOTE=Eife;869038]Respekt for katten?! :klapper: Nok er jeg glad for katte, men det er et dyr!! Så længe de bliver behandlet godt og får masser af kærlighed, så er de da fuldstændig ligeglade med hvad de hedder!

Så Bente, slå du dig endelig løs![/QUOTE]
mangler min TAK knap…og enigknappen for den sags skyld

Hansi Hinterseer …åh nej, det var jo en pige :dokdok:

Hansine Hinterseer :høhø:

[QUOTE=Charlotte Oeh.;869080]Hansi Hinterseer …åh nej, det var jo en pige :dokdok:

Hansine Hintersser :høhø:[/QUOTE]
:høhø:

Lige min tanke - selvom jeg synes at kunne huske at Eva selv ikke synes jég gav mine Europé killinger fornuftige navne… :stuck_out_tongue:

Men jeg er SÅ enig - katten er SÅ ligeglad med dens navn!
Her i hytten har vi:
Gaia = Gais, Gaisen, Lejse…
New Dawn: Nutten, Nutti, Nut
Smithsonian = Flap!
Klondike = Kronken, Kronk
Mille Fleur = Millen, Mille-bacille
Irish Ale = Aile baile, Elle

OG…

Ja, dét hedder han - og faktisk ér det et af de bedre navne jeg har brugt til en misling, for Hansi er mundret og nemt både at kalde og skælde ud med :ok:

Jeg har sjovt nok aldrig haft en misling som har klaget over dens navn… :tihi:

/Mette - der ELSKER navne som Polkagris, Kiksekage osv… :thumbup:

Jeg har det præcist som en del andre. Hvad dyrene hedder OG kaldes er total undordnet for det gør ikke ondt og dyrene er ligeglade.
Her kaldes Tabita MUS og hun lyder navnet.
Iaftes lavede jeg lige en testprøve på mine kræ. Sad ude på den bagerste terasse der er i deres indhegning. Og så kaldte jeg 1 navn…Mandalay og hun reagerede, så blev det Habibis tur og hun reagerede promte det samme gjorde hendes datter Ouna og Cedille ligeså. Sigariah ved hun hedder Sigariah ja faktisk tror jeg alle ved de hedder lige dèt de hedder og det er faktisk imponerende.
At så næsten alle også reagerer på KYLLE, er jo nok fordi det svarer til når vi råwer på mand og børn…spiisetid

JO Bente…jeg syntes sagtens din misling kan hedde Habibi MEN…de to navne I så ikke helk kan blive enige om, syntes jeg er geniale. Hvad med om i gav misling begge navne (hvis det kan gå anslagstalmæssigt)

Smag og behag er som bekendt forskellig og kan derfor ikke diskuteres. Så om fx Hansi, Gaia eller fx Arthur er pæne navne, er jo en smagssag. Men i min verden, er navne som fx Gaia Grydelåg, Georg Gyselig eller Malerhjerne meget nedgørende. Selv om en kat “kun er et dyr”, så har jeg det skidt med, at man gør nar af det. Personligt ville jeg aldrig købe en kat med et navn i den stil på sin stamtavle. Og nej, lange svære navne på stamtavlen er ikke nemme at bruge i hverdagen, men der findes jo masser af søde og sjove kælenavne, som på ingen måde virker nedgørende.

Jeg har det nøjagtigt på samme måde. :ok:

Ja, katten er ligeglad med hvilket skørt navn den er udstyret med på stamtavlen - men det er jeg ikke. :uha:

Nu skal jeg ike købe racekat, så jeg er ude over det problem - men jeg korser mig ærlig talt, når jeg ser nogle af de navne, som folk finder på. :blegne:

Folk bestemmer vel selv hvad katten skal hedde…
:slight_smile:

[QUOTE=Mette Mejdahl;869094]Lige min tanke - selvom jeg synes at kunne huske at Eva selv ikke synes jég gav mine Europé killinger fornuftige navne… :stuck_out_tongue:
[/QUOTE]

Nej nej, jeg synes bare du gav dem grimme navne :klapper:
Men det handlede jo bare om min smag, og evt. mangel på humor :tihi: og ikke at jeg synes det var respektløst overfor kattene

inde i mit hoved er Grydelåg et meget fint KÆLEnavn…det kalder jeg også de børn jeg omgåes, altså dem jeg kan lide

Stakkels dem …