Hvad skal hun hedde?

Jeg synes, som andre også har givet udtryk for, kun at det er fantastisk når katte har spøjse navne. :thumbup:

Katte ER finurlige, underfundige og sjove - så selvfølgelig skal de da også have navne der passer.

Jeg griner faktisk stadig over Hanne Hentehår. :høhø:

Og hele pointen er jo netop, at det “bare” er et navn på tavlen - man ender jo som regel med at kalde katten noget andet, uanset om navnet på tavlen er fint/fjollet/grimt…

Jeg vil faktisk sige at hvis en køber fravalgte en kat pga det navn der stod på stamtavlen… så var det alligevel ikke en jeg ville ha’ til at købe min kat…

(og nej det er ikke møntet på dig, Eva, det er sådan helt generelt :))

[QUOTE=TrekkieGrrrl;869543]Jeg vil faktisk sige at hvis en køber fravalgte en kat pga det navn der stod på stamtavlen… så var det alligevel ikke en jeg ville ha’ til at købe min kat…

(og nej det er ikke møntet på dig, Eva, det er sådan helt generelt :))[/QUOTE]

Ja, der er jeg så enig med dig…hvis det skulle være navnet som kunne være det afgørende for om man ville have katten…så…ja…så ville jeg godt nok heller ikke sælge :tihi:

Jeg er fuldstændig græsk-katolsk med, hvad katten hedder på stamtavlen. Herhjemme giver vi dem de navne, der passer til dem.

Da Kalle var på scenen som JW, kunne jeg ikke huske, hvad han hed på stamtavlen…pinligt…men Kalle var jo bare Kalle:hjerte:

Det samme skete, da Lulle vandt en pris ved Bicolouren, da jeg blev spurgt, hvad hun hed, jamen så hed hun jo Lulle…hun var mit eget opdræt:ups:

Nej, samme her… Vi havde samme diskussion for et par år siden, hvor der var flere der havde det sådan at de ville vælge en kat fra pga navnet, kan huske at jeg også dengang tænkte at nå ja, hvis det er dét der skal være det afgørende… :slight_smile:

Ja…hold da op :tihi:

Enig :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;869543]Jeg vil faktisk sige at hvis en køber fravalgte en kat pga det navn der stod på stamtavlen… så var det alligevel ikke en jeg ville ha’ til at købe min kat…

(og nej det er ikke møntet på dig, Eva, det er sådan helt generelt :))[/QUOTE]

Jamen, jeg ville da slet ikke henvende mig på en kat med et for mig acceptabelt navn, så det ville slet ikke blive aktuelt. :tihi:

Og hvis jeg endelig skulle købe en racekat (hvad jeg så ikke skal hverken nu eller i fremtiden), så skulle det nok være muligt at finde én, hvor navnet ikke var alt for skørt.

Nogle har andre kriterier, de vælger ud fra - jeg har det så bare sådan, at jeg ikke vil købe fra en opdrætter, der udstyrer sine katte med latterlige navne. :muhaha:

[QUOTE=Ann R;869423]Yep :slight_smile:

Lidt googlen tyder på at Heffalump er oversat til Hafferlaf i den danske udgave :ok:

Det må være en ny oversættelse - mine bøger er ret gamle - desværre kan jeg ikke lige finde dem (høj reol med dobbelte bogrækker). Har for mange ting…

[QUOTE=Eva;869585]Jamen, jeg ville da slet ikke henvende mig på en kat med et for mig acceptabelt navn, så det ville slet ikke blive aktuelt. :tihi:

Og hvis jeg endelig skulle købe en racekat (hvad jeg så ikke skal hverken nu eller i fremtiden), så skulle det nok være muligt at finde én, hvor navnet ikke var alt for skørt.

Nogle har andre kriterier, de vælger ud fra - jeg har det så bare sådan, at jeg ikke vil købe fra en opdrætter, der udstyrer sine katte med latterlige navne. :muhaha:[/QUOTE]

hvis jeg havde den indstilling ville jeg bestemt ikke eje Madonna…det er virkeligt et hadenavn “i min sølle verden”…men katten er sød og her hedder hun så bare Maddie…no big deal…

det er jo kun et VALG…et valg som SKAL gøres mens katten er lille…og hvis der ingen reservation er på…så er det opdrætteren der bestemmer navnet…navnet, hvis køber ikke bryder sig om det kan jo sagtens laves om …ikke på tavlen men i dagligdagen…og det er jo i dagligdagen vi skal fungere med vores dyr

[QUOTE=haneben;870353]hvis jeg havde den indstilling ville jeg bestemt ikke eje Madonna…det er virkeligt et hadenavn “i min sølle verden”…men katten er sød og her hedder hun så bare Maddie…no big deal…

det er jo kun et VALG…et valg som SKAL gøres mens katten er lille…og hvis der ingen reservation er på…så er det opdrætteren der bestemmer navnet…navnet, hvis køber ikke bryder sig om det kan jo sagtens laves om …ikke på tavlen men i dagligdagen…og det er jo i dagligdagen vi skal fungere med vores dyr[/QUOTE]

Jamen nogen stamtavlenavne ville jeg da sagtens kunne lave om uden problemer.

Men jeg ville virkelig hade at have en kat, der på stamtavlen hed Hulda Havregrød, Folmer Friluftsgebis eller Rufus Røv og nøgler. :dokdok:

Jeg KAN bare ikke have det - heller ikke selvom jeg da sagtens kan kalde katten noget andet - bare at vide, at den havde et af de skrækkelige navne :yikes:

[QUOTE=Eva;870367]Jamen nogen stamtavlenavne ville jeg da sagtens kunne lave om uden problemer.

Men jeg ville virkelig hade at have en kat, der på stamtavlen hed Hulda Havregrød, Folmer Friluftsgebis eller Rufus Røv og nøgler. :dokdok:

Jeg KAN bare ikke have det - heller ikke selvom jeg da sagtens kan kalde katten noget andet - bare at vide, at den havde et af de skrækkelige navne :yikes:[/QUOTE]

ej hvor nogle fede navne du har fundet på…de er hermed gemt til passende lejlighed…Rufus røv og nøgler…så fedt…laves let og smart om til Ruko røv og nøgler

:lol:

Altså…når jeg engang skal ha’ den dersens pålbål, så må den HELLERE END GERNE hedde dét! :tihi:

Jeg synes, det er SJOVT med de mere useriøse navne… :smiley:

(Kom i øvrigt også lige til at tænke på et gammelt udtryk fra min ungdoms vennekreds: Løgn og latinamerikanske danse - ‘now THATS a good name for a cat!’)

[QUOTE=Diana F;870427]
(Kom i øvrigt også lige til at tænke på et gammelt udtryk fra min ungdoms vennekreds: Løgn og latinamerikanske danse - ‘now THATS a good name for a cat!’)[/QUOTE]

Minder mig lige om den der danske sang, der var ude for en 5 år siden, der hedder Løgn og latin… :slight_smile: Den morede mig nu en del dengang… Men det er også et godt udtryk, og jeres afart også… :høhø:

Måske skulle man lave en lille afstemning her på KG hvert år om hvilken opdrætter, der havde fundet på de mest opfindsomme, sjove og særprægede navne i løbet af det forgangne år? Se DET kunne blive et godt grin…:cool2:

:tihi: Ja, jeg ved godt hvem der umiddelbart falder mig ind (Mette :muhaha:)

genial ide…selv om det bliver svært at hamle op med visse personager…LOL

Åh ja EN IG! Jeg er helt vild med de tre navne! Folmer Friluftsgebis :klapper::klapper: DET vil jeg ha’ en kat der hedder. Eller Fridolin Flapøre!

uhhhh der er langt til jeg når F igen…men nu er fladnæser nok heller ikke lige din foretrukne race…A kommer før F…måske en “Anus og Ruko” kan falde i din smag

Jaa… hvis Zutti stadig var her, kunne det godt være et hit. Ud over Grev Hugtand… :wink:
Og ingen skal være i tvivl om, HVOR højt jeg elskede den kat. Jo flere skøre tilnavne jo mere :hjerte: :lovelove: - i hvertfald her i huset.