Hvad skal hun hedde?

Ja, det var også sønnens foreslag, vi har lige lagt helt flade af grin :klapper:

I huset over for mig havde de på et tidspunkt en cairn-terrier, der hed Kat :tihi:

Edderkop er hermed foreslået :tihi:

:klapper: :klapper: :klapper:

Den får nok lov til at blive hjemme så, for hvem køber frivilligt en Edderkop :lol:

:tihi: Og så lige en cairn terrier :høhø:

Vi havde engang et kuld huskillinger (det eneste kuld vi nogensinde har haft og kun fordi missemor blev gravid inden vi nåede at få hende steriliseret). Den ene var helt musegrå, uden striber eller hvidt og desuden den mindste i kuldet, så hun hed naturligvis “Musen” I samme kuld var en grå-hvid, som var den største, og var lidt buttet i det, så den kaldte vi Fedling (Fedling blev bagerkat og bevarede sin fortrinlige figur). De var begge piger. De to drenge hed Odin (han havde kun et øje) og Mogens. :slight_smile:

Jeg kender en kat (sort harlekin) der hedder Kylling. Det kommer sig af den engang var killing, men barnebarnet kunne ikke sige killing, men det blev istedet til kylling, så det har mis heddet lige siden.

Min nabos (huskat) hedder Strømpe :wink:

Jeg kan da også få store øjne når jeg ser nogle stamtavlenavne, men det er da muligt der også er nogle af dem der ser mine killingers navne og får lige så store øjne :høhø:

Jeg vælger det navn der skal stå på stamtavlen, så må killingekøber selv bestemme hvad kaldenavnet bliver :wink:

Alle mine katte, på nær Bertha, bliver kaldt det de hedder på stamtavlen (eller noget af navnet):

Max Line Speed = Max
Alta = Alta
Qalla = Qalla (udtalt Kala, selvom riiigtig mange kalder hende kuala :tihi: )
Aaliyah = Aaliyah
Michael Macdonald = Michael (udtalt på engelsk)
Cherry Garcia = Cherry
Diamonds Are For Ever = Bertha :høhø:

Nogle af mine killingekøbere beholder de navne jeg har givet killingerne og andre laver dem om. En del har allerede fundet navne inden de finder katten :slight_smile: Sommetider kan jeg godt blive sådan lidt ØV! over det, men det kommer meget an på hvad kaldenavnet er.

Et eksempel var Jamaican Me Crazy, som kom til at hedde Pussi. Da jeg var ude for at aflevere hende i sit nye hjem hos et smadder sødt ældre ægtepar lavede damen i huset en collage af alle de killingebilleder jeg havde sendt til hende. Hun ville udskrive den så jeg kunne få den med hjem, og da hun skulle til at skrive navnet sagde hun “Er Pussi med I eller Y” og jeg svarede (hurtigere end lynet) “Det er med i!!” :høhø:

Et andet eksempel er Phineas og Ferb som er kommet til at hedde Rudolphus og Sofus. Jeg er fuldstændig SKUDT i navnet Phineas, så der var jeg også lidt ØV! over at det ikke var et navn han fik lov til at beholde :slight_smile:

Men jeg bliver ofte positvt overrasket :slight_smile: Mit andet kuld var et Jordens Børn kuld, og Thonolan hedder stadig Thonolan! :slight_smile:

[QUOTE=DK Thomani;872432]Min nabos (huskat) hedder Strømpe :wink:
[/QUOTE]

Det hed den ene af vores staldkatte også… et kæmpestort sort brød af en kat - med et hvidt bagben :smiley:

Men jeg bliver ofte positvt overrasket :slight_smile: Mit andet kuld var et Jordens Børn kuld, og Thonolan hedder stadig Thonolan! :slight_smile:

Det er faktisk imponerende, for selv om navnet er flot, så er det jo ikke sådan verdens mest mundrette navn her i DK :slight_smile:

Jeg elsker mærkelige og eller grimme navne, men sådan nogle var vores (desværre? :høhø:) ikke udstyret med ved køb. Hvis vi snakker om dem med andre, kalder vi dem ved deres navn på tavlen Glamour og Sid. (vi underlader så efternavnet Hammermack, selvom jeg stadig elsker at han lyder lidt som en actionhelt!)

Til dagligt hedder de altid Mussepigen og Bassen, så jeg tror at det er lidt ligegyldigt hvad de havde heddet på tavlen. Og det var bestemt ikke noget vi tænkte over da vi ledte efter kat.

Kan ikke lade være med at side og små smile når jeg læser den tråde for jeg tænker på min mor for mange år siden. Der havde vi en Burmeser den blev ikke andet kaldet Miv. Men den bøvset altid så den kom hurtig til at hede bøvs.

Vi havde en have som den elsket at være i en dag ville mor havde hende ind . Hun galet Bøvs spise tid. Jeg ved ikke hvad naboerne havde tænkt da hun galet det

[QUOTE=Ann K;872440]Det hed den ene af vores staldkatte også… et kæmpestort sort brød af en kat - med et hvidt bagben :smiley:

[/QUOTE]

Hende her har 4 hvide strømper. Jeg ved ikke om du kan huske hende, det var hende Fnuggi fandt på en luftetur :slight_smile:

Ja, jeg blev også ret overrasket, men selvfølgelig glad :slight_smile:

Vi finder nok alle på navne som andre griner af. Vores kanin hedder Pap fordi vi fik ham i en papkasse, meget logisk, men han kan slet ikke hedde andet :slight_smile:

Jeg havde en kat, der var blevet døbt Tvebak af børnene i den familie han kom fra. Hans bror hed Tyttebær. Jeg synes det var så genialt morsomt at han altså var nødt til at blive ved at Tvebak… :høhø:

Måske efter “Brødrene Løvehjerte”, hvor den lille syge dreng jo bliver kaldt Tvebak?

Og Tyttebær- Maja optræder jo i Emil fra Lønneberg :tihi:

Altså… Hvis jeg nogensinde får killinger og en af dem er en helt skaldet Peterbald… Så KAN den da ikke hedde andet end Pjuske… Vel?

:lol: Jeg elsker din humor - den minder så meget om min egen :cool2:

Joeh…den KUNNE jo også hedde ‘krølle’ :slight_smile:

Min mor har haft en stor tyk rød hankat der hed Rosa :slight_smile:

Hvis det var en hankat, kunne han da hedde Yull Brynner (staves?) eller Kojak :slight_smile:

:tihi: Det er da for sjovt altså :høhø: