Hej alle dejligt at være tilbage!
Jeg ved ikke om i kan huske min kat cookie som tissede udenfor kattebakken. Det er min ene ud af to hunkatte. De er begge steriliseret og er ved at være et år gamle. Jeg skrev engang om cookie der tissede på gulvtæppet, håndklæde og tøj der lå på badeværelset. Hun kom til dyrlægen og det viste sig at hun havde blærebetændelse. Nu er det ved at være måneder siden hun stoppede på penicillin men… Hun tisset stadig. Både i kattebakken og udenfor den. Og kun på ting der ligger på badværelset (hvor kattebakken står)… De har en kattebakke og ved at nogle katte ikke vil bruge den samme men hun laver jo afføring i kattebakken, så tænker ikke det er problemet?? Eller hvad?
Nogle der har viden omkring dette?
Mvh Alberthe
Hun er jo nok kommet til at forbinde det med at tisse i bakken med noget der gjorde ondt.
Måske prøv med en anden model? Evt bare en opvaskebalje med kattegrus for at se om det gør en forskel
Ja det kan jo godt være for har prøvet med andet kattegrus men det virkede ikke :(… Vil prøve dit råd. Tænkte på måske at købe en stor kattebakke. Nu når der er to.
Nogle katte vil ikke tisse og lave i den samme bakke. Vores har 4 bakker hvor de tre stort set kun bli’r brugt til høm hømmer mens den sidste mest bli’r brugt til at tisse i. Der er dog indimellem andet end tis i bakken osse L men sådan generelt, er den ene “tissebakke” og de andre er ikke
Så ja, prøv med en bakke mere og se om det gør en forskel
Jeg har hørt flere foreslå at man har en bakke mere end man har katte, vi har så altså fire bakker og fem katte, så efter det mangler vi to L
Enig og ellers skal du få en rådgiver ud og fixe det en gang for alle. Jeg forstår ikke man ikke gør det med det samme - jeg ku ikke leve med det ret længe.
En rådgiver. Er sådan en ikke meget dyr?
Min killing Bounty fik for nogle måneder siden også en idé om at hun skulle tisse og skide i mine sko, dette fik jeg stoppet efter at jeg fik en kattebakke mere op :).
Hvor tit tømmer du kattebakken?, Bounty og mine 3 gamle katte tisser nemlig også på tøj m.m. hvis de ikke synes bakken er ren nok.