Hvad skal man have i huset?

Enig.

Det har jeg aldrig haft brug for endnu :wink:

Kun tålmodighed.

[QUOTE=DK Blackangel;783260]Det har jeg aldrig haft brug for endnu :wink:
[/QUOTE]

Så har du været heldig.

Utrolig mange kejsersnit kunne sandsynligvis være undgået, hvis man ringede til en erfaren opdrætter fremfor en dyrlæge, der oftest ikke har de store erfaringer med normale fødsler.

Jeg har brugt det mange gange - de første fødsler tror jeg det var hver gang jeg havde fat i en opdrætter, for hver gang synes jeg det var “underligt”. Det var jo før internettet, så jeg havde kun bøgerne.

Men det er ikke så mange kuld siden jeg gjorde det igen - og andre opdrættere ringer også somme tider mig op.
Jeg synes det er dejligt, at kunne hjælpe - for man er altid langt mere rolig, når man sidder i den anden ende af røret :tihi:

Vivi - jeg vil gerne kunne ringe til dig :slight_smile:

Det skal du da være velkommen til - bare sig til op til fødslen, så jeg tager telefonen med i seng :slight_smile:

Tak Vivi, det lyder trygt og godt :slight_smile:

Der er allerede kommet mange og gode råd mht. mormis og killingerne :ok:

Nu må vi jo ikke glemme os selv :høhø:
Hos os er det blevet en fast tradition, at vi har kaffe, sodavand og noget lækkert med i soveværelset, hvor vores killinger bliver født. Derudover har vi også gerne en flaske Asti … og så hygger vi ellers og fejrer at vi har fået killinger :slight_smile:

jeg har en stak gamle hovedpude betræk til at skifte med i kassen - mine er fra moar- men genbrug er et hit. de er bløde, har en god størrelse og har en helt glat overflade.

til at tørre af med har jeg et GAMMELT håndklæde der er klippet i store tern og kantet på symaskine.

Tak for alle de gode råd - de er jo guld værd for os nye opdrættere :slight_smile: Og selvfølgelig har jeg en eller flere erfarne opdrættere med på sidelinien, jeg tør vist ikke andet :slight_smile:

Eva/Eife - der hvor du linker til, er det der, hvor du køber det flydende KMR? Fås det ikke i DK eller bare EU?

[QUOTE=En forhenværende bruger;784206]Tak for alle de gode råd - de er jo guld værd for os nye opdrættere :slight_smile: Og selvfølgelig har jeg en eller flere erfarne opdrættere med på sidelinien, jeg tør vist ikke andet :slight_smile:

Eva/Eife - der hvor du linker til, er det der, hvor du køber det flydende KMR? Fås det ikke i DK eller bare EU?[/QUOTE]

KMR kan sagtens købes her i Danmark, og ellers kan din dyrlæge skaffe det hjem.

[QUOTE=En forhenværende bruger;784206]
Eva/Eife - der hvor du linker til, er det der, hvor du køber det flydende KMR? Fås det ikke i DK eller bare EU?[/QUOTE]

Nej nej, det er bare der hvor jeg først fandt et godt billede :høhø:

Jeg har købt via medicanimal, det betaler sig selvfølgelig bedst hvis man køber flere (sidst var jeg i samkøb sammen med Ingrid og Louise Bøllemissen f.eks.) eller en del ad gangen.
Jeg køber også gerne via dyrlægen eller de danske sider, det er lidt forskelligt hvad der betaler sig, osv. :slight_smile: KMR kan dog være ret svært at få heromkring. Alle de omkring liggende dyrlæger har kun Babycat (min egen er 1 time væk i bus)

KMR kan købes her - og de er LYNhurtige til at sende.
Jeg har flere gange fået varer dag til dag.

AT Horsecare

Pia - Hvad er fragten? Kan kun finde det her, og det synes jeg ikke fortæller det :slight_smile:

Alle priser er i DKK inkl. moms. Levering i alle EU-lande til private sker inkl. moms.

Porto til øvrige EU lande er efter Post Danmark.

Deres priser er i øvrigt meget rimelige! Fuldt ud tilsvarende med f.eks. medicanimal

[QUOTE=Eife;784239]Pia - Hvad er fragten? Kan kun finde det her, og det synes jeg ikke fortæller det :slight_smile:

Deres priser er i øvrigt meget rimelige! Fuldt ud tilsvarende med f.eks. medicanimal[/QUOTE]

52 kr ved 5 af de store dåser.
(Jeg lavede lige en fiktiv ordre)

[QUOTE=PiaR;784241]52 kr ved 5 af de store dåser.
(Jeg lavede lige en fiktiv ordre)[/QUOTE]

Ah ok… Det gad jeg ikke da jeg så hvor meget jeg skulle taste inden jeg kom dertil :tihi: Tak for svaret

Tak for linket Pia :slight_smile:

Forresten… det der gedemælk, er det langtidsholdbart? Tvivler på at det kan fåes her i nærheden nemlig, men hvis det er langtidsholdbart, så er det måske værd at skaffe hjem.

Det kan fryses ned i små portioner som f.eks. isterningebakker :slight_smile:

[QUOTE=En forhenværende bruger;784287]Tak for linket Pia :slight_smile:

Forresten… det der gedemælk, er det langtidsholdbart? Tvivler på at det kan fåes her i nærheden nemlig, men hvis det er langtidsholdbart, så er det måske værd at skaffe hjem.[/QUOTE]

Fås både som langtidsholdbar og økologisk der ikke er. Jeg køber i Irma - eller fra fryseren hos min dyrlæge

Super tråd, med mange gode råd :slight_smile: