Hvad skal vi snart stille op med gaia og trixie(sammenføringen)

hejsa

vi har jo stadig efter 5 mdr problemer med at få sammenført gaia og trixie ordentlig. det skal dog siges at der som sådan ikke er nogen form for aggresion imellem dem, de ka fint gå forbi hinanden, ligge med et par meters mellemrum og sove, de deler kattebakker og mad uden problemer.
det store problem er at gaia er utrolig kontaktsøgende efter trixie og hun vil så gerne vaske trix, lege med trix osv, men hun gør det hele på en typisk coon måde, nemlig meget kluntet og fremad-buldrende og det gør trixie bange og nervøs og så går trix i forsvars-position og så hvæsser og sprutter hun voldsomt, men gør ingen udfald, gaia derimod sætter sig bare ned og nedstirre trix og engang imellem får trix et dap med poten uden kløerne er ude.
så er det så sjovt at så snart de 2 er i haven er der ingen problemer overhovedet.

nåmen vi syntes jo det er synd for begge katte at den ene vil i kontakt og den anden bliver bange for kontakten.

vil dog så lige til sidst nævne at vi på ingen måder ka mærke på trix om hun er tynget af gaia, for hun er som hun altid har været, måske lidt mere kontaktsøgende mod os end ellers.

er der grund til at være nervøs og hvad kan vi gøre for at forbedre de 2’s sammenførings-probs

Har i overvejet en kat mere, som lige som Gaia kan lide at tumle?

Jeg synes også det lyder som om Gaia mangler en ligesindet ven.

det har vi godtnok ikke overvejet, trixie er normalt osse en rigtig tumlekat og endda en voldsom en af slagsen . vi vil så helst kun ha 2 katte lige p.t.
men det er da ikke utænkelig at en kat mere er løsningen, selvom jeg ikke helt tror på det for så tror jeg trixie trækker sig helt tilbage og bare vil ligge for sig selv

[QUOTE=Johnny;556888]det har vi godtnok ikke overvejet, trixie er normalt osse en rigtig tumlekat og endda en voldsom en af slagsen . vi vil så helst kun ha 2 katte lige p.t.
men det er da ikke utænkelig at en kat mere er løsningen, selvom jeg ikke helt tror på det for så tror jeg trixie trækker sig helt tilbage og bare vil ligge for sig selv[/QUOTE]

Ja nu taler dit svar jo lidt imod mit nye forslag, men så ville jeg få 2 katte mere. En som i sindet minder om Trixie, og en som minder om Gaia.

Nej, jeg tror ikke det vil blive bedre med tiden.
Det er ofte problematisk med sammenføring med voksne katte og jeg synes ikke det er sjældent, at de aldrig bliver helt gode venner, men nøjes med at acceptere at leve sammen.

dit forslag fejler absolut intet, syntes det er et rigtig godt forslag som jeg osse tager til mig:)
men vi må jo faktisk kun ha en kat her, så en til 2 katte mere vil nok være at stramme den lige lovlig meget.
ved godt vi for få mdr siden havde 3 katte, men gaia skulle bare reddes og så tog hun os jo med storm, samtiddig vidste vi osse godt at vi nok ikke havde lang tid tilbage med daffy

:surrender1::surrender1:

Jeg synes så, at det ville være noget af et sats at tilføje endnu en kat, til to katte der i forvejen ikke er de bedste venner ??
:?

Da vores Kalle dødede og Feline blev alene fik vi Coco. Coco var en maine coon look a like og blev meget stor (og klodset :hjerte:). Feline kunne absolut ikke lide hende, hun kunne accepterer hende, hvis hun fik lov at blive sur på hende engang imellem :? men venner blev de aldrig. Så fik vi Perle, som Feline blev bedste venner med. Så havde muligheden for en 3. kat været der tror jeg det ville være en god ide.

Tja, vi er på 2+ år med en sammenføring…

Vi har accepteret at de aldrig bliver perlevenner alle fire. Men de kan stå ved siden af hinanden, lege lidt og også dutte næser. Men tøsen kommer aldrig til at sove i ske med drengene.
Og de har det fint, og vi har valgt at dele huset op om natten, så vores tøs kan få lidt ro.

Var der nogen, der sagde kattegal??

umidelbart syntes vi det går lidt bedre nu, men der er dog stadig en del primadonna-nykker hos dem begge, dog er det kun trixie som ikke er helt tilfreds, gaia er jo bare den store lalleglade dumling som bare vil lege.
men nu er trixie dog begyndt at komme i stuen igen og tit lægger hun sig i sofaen for at sove. vi har igen fået troen på at det nok skal lykkes os at få sammenføringen til at blive perfekt, men det kommer bare til at tage meget længere tid end vi havde troet og vi har besluttet ikke at give op på noget som helst tidspunkt. det er bare ren tilvænning der skal til før de 2 divaer overgiver sig til hinanden.

det lyder godt, at det går bedre…jeg kan desværre ikke give gode råd, men nøjes med at glæde mig over at de ikke ligerfrem slås…

næste gang bør i vælge en perser
/ exo…de er sgu så tossegode…LOL