Hvad skal vi spise i april?

Efter at have set på rækkehuse, har jeg fået en masse energi, så lige nu står der en stor gryde med broget millionbøf og simre. Der er både selleri, persillerødder, gulerødder, champignon, løg, oksefars og bacon i. Og så laver jeg kartoffel/sellerimos til, samt hjemmesyltede rødbeder :savle:

3 Synes om

Claus mener der er for meget mad til ham selv i en: Chicago style pizza så han har spurgt om han må komme herud og lave den i bytte for noget rent vasketøj, jeg er spændt på, hvordan det smager :smiley:

Jeg er i nogens øjne lidt sær, men har jeg valget vil jeg hellere vaske tøj end at lave mad, hvor Claus har det omvendt, så det er en funktionel deal for os begge :tihi:

5 Synes om

Den ser god ud - det byttede jeg også gerne mod lidt vasketøj :smiley:

1 Synes om

Ok…så bygger jeg en bradepande pizza til weekenden … :wink: …og snupper en bacongriller i dag

I dag har jeg planer om, at forsøge, at lave frikadeller af Naturli’s mince = hakket soja på frost. Håber det lykkes, savner frikadeller.

mon man skal smide øko jordbær fra Italien i sprit ? …eller arkivere dem lodret …

Jeg har lavet en pizza, der står og hygger sig i ovnen. Bagefter er der lagkage til dessert, fra min søde veninde <3

1 Synes om

Scrambled eggs med en rest pølser fra fryseren med nybagt franskbrød :slight_smile:

Risengrød … julen varer lige til påske

3 Synes om

Det samme her :hoho: - med et twist.
Grillstegt andebryst med frisk timian og rosmarin. Mums :savle: Har aldrig grillet and før, men det blev dæleme godt :relaxed: Havde en rest sovs fra en flæskesteg i fryseren og rødkål i køleskabet, så det smagte meget af jul :juletrae03:

Rugbrød og franskbrød sat til hævning…købte en kogselv rulle i Rema, den skal lige pilles fra hinanden og ha’ lidt rigtig krydderi i stedet for det stads de propper i…og en onglet til aften

Igår fik vi rester af lammekølle fra i forgårs, ovn kartofler og en kål salat med hvidløgs dressing og agurke tern. I aften er det bøf med bløde løg

Jeg havde bestilt mad til levering. Der var tre lækre frisksmurte håndmadder til frokost og til aften frikadeller med rigtige kartofler, sovs og gulerodssalat. Meget velsmagende og bestemt alle 49,- værd.

6 Synes om

Bare man kunne få den slags leveringer her i København - der er kun grillbarerne og det bliver lidt kedeligt i længden :anguished:

Jeg er helt enig. Man bliver meget hurtig træt af den slags mad. Jeg er også meget glad for at jeg fandt det her tilbud. Jeg kan jo dårligt gøre det billigere selv og så er det endda virkelig lækker og frisk mad :savle:

1 Synes om

Der er nu mange restauranter som leverer lækkert mad her i Kbh… prøv at kigge på app’en Wolt. Den gode gryde laver også hverdags mad til levering selvom det generalt er en grill bar

2 Synes om

Enig. Det er faktisk en af de ting, jeg savner ved København - god, sund take away. Jeg var meget glad for “Grød” og “Det grønne køkken” på Nørrebro. Og lige nedenfor min opgang lå et sted, hvor de lavede to retter “hjemmelavet” mad hver dag man kunne vælge imellem. Den ene var altid klassisk dansk af høj kvalitet ( fx gammeldags oksesteg, kalvefrikasse, lækker fisk o.lign), mens den anden var mere eksotisk og ofte vegetarisk :yum:

1 Synes om

Suppe, det elsker min mor og hun kommer og spiser :slightly_smiling_face:

Samme her, selvom jeg nu ikke får nogen gæster. Men købte broccoli til 5 kr/styk for ikke så længe siden for at lave den der broccoli suppe igen :slight_smile:

1 Synes om

flæskesteg …øko…med hele griseriet, resterne går nok til pålæg …ævlekage med rasp, makroner og flødeskum…

1 Synes om