Hvad skal vi spise i maj

Vi starter maj med en god hjemmelavet burger :savle:

i dag, 1 hvede (smagsprøve) og en gang posetomatsvup, fandt en stump oksemørbrad i fryseren, så i morgen mørbrad med safrankogte kartofler…

1 Like

en flæskesteg med det hele…og har ikke mindre end 7 æg…så den står på varme boller om en 1½ time, og …marmorkage eller sandkage til eftermiddagskaffen…i morgen rester …er jeg forresten den eneste der bliver fodret i Maj ?

2 Likes

Yup :wink:

3 Likes

En kammerat kommer i aften og så skal vi prøve Ild Pizza - en nyere pizzakæde i Århus. De laver pizza en en rigtig stenovn med ild.

1 Like

Jeg skal have hakkebøf i aften. I morgen bliver det flæskesteg :savle:

1 Like

Mine folk skal have alm suppe. Jeg skal i AV sĂĄ kender ikke menuen endnu :blush:

1 Like

I aften står den kylling brystfilet på grillen med masser af salat og hjemmerørt dressing

Jeg forsøger mig med en æggekage i ovnen i dag :slight_smile:

1 Like

Vi smider 2 pipfugle pĂĄ grillen pĂĄ sĂĄdan et roterende spyd og sĂĄ nogle majs til

1 Like

Her fĂĄr vi vafler

1 Like

De sidste dage, torsdag, fredag og lørdag, har vi spist:
Flødestuvet spidskål med vegedeller og røde pølser.

Soja millionbøf med macaronni.

Og hjemmelavet pizza.

I aften skal vi have rugbrød og pålæg som kartofler med stegte løg, avocado med tomat, den sidste rest vegedeller,
Spir pålæg med peberrodssalat og rød peber.
Og en almindelig salami med remoulade og stegte løg til kødspiseren.

1 Like

Det bliver et par dage med æggekage, i dag med et par skiver franskbrød og nogle pølser :slight_smile:

1 Like

Den står på frittata da der skal tyndes ud i de 20 æg :joy::see_no_evil:

1 Like

Nøj hvor skal jeg have god mad i aften. Min søn har fanget hornfisk, så jeg har købt nye friskopgravede danske kartofler og friske danske jordbær. Uha det bliver godt nok godt :savle:

1 Like

Jeg skal have pasta med kødsauce. Sovsen har jeg hevet fra fryseren - i sin tid fik den lov til at småsimre i 6 timer :slight_smile: Opskriften er fra Valdemarsro - den er go’! :smiley:

Mon man sĂĄ skulle cykle ned efter en eller anden god ost at rive over? :thinking:

2 Likes

Æv, hvor kan man blive skuffet og føle sig lidt dum :confused:
I sidste uge ryddede jeg ud i min fryser. Der røg en “gammel” Dolmio tomatsovs-rest, og så huskede jeg at beholde den gode - eller det troede jeg ihvertfald!

Stor var skuffelsen, da jeg fik varmet sovsen op :frowning: Note to self: Så mærk dog dine fryseposer, for dælen! :stuck_out_tongue:

3 Likes

Mærk med indhold og dato :wink: så bliver det heller ikke for gammelt i fryseren for dig :smiley:

2 Likes

I dag har vi fĂĄet brasede kartofler, amerikansk mix og hhv. karbonade og vegansk schnitzel.

Gris/kalv karbonader med grønærter og masser af persille - glæder mig til aftensmad!

1 Like