Hvad tænker forlk dog på?!

Der går en hunkat rundt her i området som vi tror kunne være Lilleskids mor eller evt. søster for de ligner hinanden på en prik, desværre er katten med killinger nu, hun er rumle tyk så de kommer nok snart, og jeg frygter at det bliver en gentagelse af da jeg fandt Lilleskid og hendes søster da de var blot 1-2 uger gamle, sat til med orm, mider og lopper og underernærede i stor stil…
Jeg kender mig selv så godt at hvis der pludselig ligger en håndfuld killinger uden nogen til at tage sig af dem, jamen så åbner jeg mine døre, men jeg synes ikke vi har plads til dem hvis det er, og det er jo heller ikke mit ansvar, men vi har ikke rigtig noget kattens værn heromkring, det nærmeste er nr. lyndelse og odense…

Jeg er ikke engang gal over at hun er med killinger, jeg er ked af at hun er det, og jeg bliver harm over hvad det er for nogen der ejer hende, om de bare er pisse ligeglade med deres dyr eller om de virkelig ikke har sørget for bare den mindste viden om katte før de fik den…
Der bor MANGE børnefamilier her i området og helt ærligt så skulle det ikke undre mig at hun bare er blevet købt billigt somewhere for at glæde en lille pige men at de ikke rigtig tager sig af katten alligevel…(neutralisering, vaccinering etc…at hun “kun” bliver fodret og lige klappet lidt)

Prøv at sætte en seddel i en elastik om hendes hals, hvor du fortæller, at hun såfremt ingen kontakter dig indenfor en tidsramme vil blive indbragt på internat…
På den måde kan du finde ud af om hun har et sted at bo - og hvis ikke, så ville jeg altså snuppe hende og få hende på internat!
Hun har ikke fortjent at skulle rende rundt og klare sig selv… med det ene kuld efter der andet.

Kære Ronja…:slight_smile:

Har du mulighed for at finde hendes familie.

Hvis hun har en familie :?

Jeg er 100% sikker på at hun har ejere, for før jeg selv fik mine katte kom hun og virkede meget sulten og tynd så der tog jeg hende til mig og satte en efterlysning op hvor en familie reagerede og de kom ned med en lille pige på omkring 5 år…De fortalte så at hun ikke gad være hjemme hos dem fordi hendes mor havde fået nyt kuld, så det tyder jo på at de ikke gør noget for deres kat…desuden reagerede de aldrig da jeg i sin tid satte efterlysninger op om at jeg havde fundet Lilleskid og hendes søster Jinx…og jeg vil da mene at hvis man har en gravid kat der så pludselig kommer hjem og ikke er gravid mere, så bør man da reagere…

jeg ved desværre ikke hvor hendes familie bor så min første ide med at gå op og ringe på hos dem virker ikke…

Det her er groft!!!
Men du skal huske på, at det jo ikke vil være første gang i historien at en kat pludselig “forsvinder”… Kunne hun ikke komme til det?

havde der ikke været en lille pige som er glad for sin kat, så jo, men jeg kan simpelthen ikke det der med at gøre børn kede af det…og det er jo ikke hendes skyld men hendes forældres…desuden får de vel bare en ny kat hvis hun “forsvinder” og så står man med samme problem igen…

Kunne måske sætte en seddel om halsen på hende hvor de bliver opfordret til at holde styr på deres dyr og evt finder noget viden om tingene f.eks herinde…
Der gør man jo ingen ondt og så må man jo håbe at de tager sig af det…

Det kan jeg godt forstå Ronja… Jeg stemmer for sedlen og sker der så intet så forsvinder katten - du kan også hænge en seddel op, hvor du skriver, at hvis ingen henvender sig til dig inden den og den dato, så vil du skaffe kátten et nyt hjem.

MVH

Hvis katten render rundt uden øremærke eller chip, så er hun jo ingens - og derfor kan du uden kvaler omplacere hende, tage hende ind eller få hende på internat.

Der er måske en lille pige der bliver ked af det, men der er også en kat der render rundt med killinger i maven, som fødes til en MEGET usikker fremtid:ked:

tror jeg laver nummeret med sedlen, og tager de sig ikke af den så forsvinder katten.