Hvad tænkes der i januar 2015?

Jeg tænker ikke så meget idag:p, men da det ikke er december mere, så fortjener vores tanker en ny tråd:tihi:

jeg kunne cykle 4,5 km :thumbup: cyklede sørme til Gistrup og fik kun kortvarigt ondt i knæet - og så fik jeg lige tænkt lidt på at sidde rigtigt med foden (vinklen) og vupti, så kørte det derudaf igen :smiley: :thumbup: Det lover godt! Tror jeg øger indsatsen ved at cykle til Lillevorde (6,5 km) og hjem igen en af de første dage i januar og besøge en veninde der :smiley: der er ikke for mange bakker, så det burde gå :smiley:

Jeg fortryder jeg ikke flyttede pengene i går, for nu er netbank ned :dokdok: Lige til en blødning…

Vi har sovet til 12.30 :uha:

Vi gik i seng allerede kl 2, så vi må jo have trængt til det…

Så fandt jeg alligevel noget, som Asani ikke bare godt ville spise, men som han tiggede om at få mere af: Ben og Jerrys :uha:

Men når man er syg, må man gerne få is, hvis det er det, man vil have - og det ville han. Så må vi se, hvor længe han kan holde det i sig denne gang :S

Jeg tænker man stavnsbinder folk i 2015… vrider alt ud af dem så der ikke er energi til at søge nyt job …Fnys - der er altid en vej ud

Nu håber jeg de 50 syede senge er lavet, for jeg vil ikke åbne sækkene og tælle. Den sidste pladevat skal bruges til de to dobbeltburbunde til de to dobbeltgardiner der er i bestilling og enkeltburstykket til Nessie’s gardin. Er begyndt på det første, nemlig det Annes sorte bamdut skal sidde i i Brædstrup.
Herfra til Galten mødte jeg 1 bil i formiddag og da jeg efter at have besøgt bibliotek og min gamle mor kørte hjem mødte jeg ingen biler:uha:…denne dag er ubestridt årets mest stille dag

:slight_smile:

Allerede rask og slut med feber ??

Bare det var mig !

[QUOTE=galath;1222048]Så fandt jeg alligevel noget, som Asani ikke bare godt ville spise, men som han tiggede om at få mere af: Ben og Jerrys :uha:

Men når man er syg, må man gerne få is, hvis det er det, man vil have - og det ville han. Så må vi se, hvor længe han kan holde det i sig denne gang :S[/QUOTE]

Asani virker meget kvikkere efterhånden. Jeg tror virkelig, det is gjorde ham godt :uha: Han har også fået lidt a/d for lidt siden, og han havde så travlt, at han ikke kunne vente på, at jeg tilsatte vand (fordi jeg gerne vil have væsken i ham, ikke fordi det er nødvendigt for at det kan spises, naturligvis). Nu er han gået ind i klædeskabet for at sove :slight_smile:

Den lille - ikke den store bedring. Om end han da godt nok var en tur oppe at kravle på fladskærmen. Men han har kastet op flere gange i eftermiddag :S Heldigvis holdt han det i sig, han fik i morges, så det må han have fået nytte af inden. Han gad ikke is - hvilket han ellers også plejer at være glad for. Men måske giver jeg ham en sprøjte a/d mere i aften.

Har lige tjekket ind til flyet i morgen…skal hjem m/mellemlanding i Aalborg igen :dokdok: mega irriterende ar skulle sidde i flyet i 4 timer istedet for 2…igen! :frowning: men så længe jeg kommer hjem til misserne, så går det nok :smiley:

:brist: :brist: :brist:

Nogen mennesker skulle bare ikke have dyr !!!

Og nej, det er ikke nogen her - men et fjols på FB - der har lagt et billede af hendes ‘rastløse’ landskildpadde ude i haven med sne og frost… :surrender1:

[QUOTE=Tante Tut;1222112]:brist: :brist: :brist:

Nogen mennesker skulle bare ikke have dyr !!!

Og nej, det er ikke nogen her - men et fjols på FB - der har lagt et billede af hendes ‘rastløse’ landskildpadde ude i haven med sne og frost… :surrender1:[/QUOTE]

Hvor har du bare ret :frowning:

Der er godt nok mange “sjove” dyreejere…hvor er det trist :ked:

Nå… nu gider jeg ikke “sumpe” længere på sofaen…
Så… afsted i seng…

:godnat:

Skal på job i morgen, så må hellere få en god nattesøvn.

[QUOTE=Tante Tut;1222069]:slight_smile:

Allerede rask og slut med feber ??

Bare det var mig ![/QUOTE]
helt feberfri, men snotter og hoster lidt, dog mest om natten typisk nok…

“Dagslys” er nu temmelig overvurderet idag…! :argh: Man kan jo ikke se en skid indendørs uden der er tændt for alt hvad man har af lys!

Lillen virkede lidt kivkkere her til morgen. Hvorfor ved jeg ikke, for jeg tror stadig ikke, han spiser. Jeg forsøgte igen at give ham lidt a/d med sprøjte, men jeg kunne slet ikke holde ham fast. Han VIL bare ikke, og det er ikke på den måde, jeg skal få ham i gang med at spise. Han ender jo med at blive fuldstændig traumatiseret over for mad :S

Jeg afventer en times tid og ser, om han finder på at spise selv (hvilket er højst usandsynligt). Ellers hedder det Dr. Dyr igen. Og indlæggelse og undersøgelser, vil jeg tro :frowning:

[QUOTE=galath;1222138]Han ender jo med at blive fuldstændig traumatiseret over for mad :S
[/QUOTE]
Nej, nej - heldigvis ikke - det er kun mennesker der ender med den slags. Jeg lover dig at når han bliver OK igen, så skal han nok spise helt af sig selv! Been there, done that mange gange! Tvangsfodring er træls for den, der bliver tvunget til at spise, og det er knageme også træls at være den, der gør det - men katte tilgiver let og når de er OK igen, så spiser de bare pænt af sig selv. Promise! Men jeg ville nok lige tage en snak med dyrlægen idag om hvad der foregår med ham, for så længe han ikke vil noget af sig selv, er der jo stadig et elle andet i vejen.

Tak, Susanne :hjerte:

Jeg har ikke som sådan et problem med tvangsfodring, og det tror jeg også sagtens, han kan komme over igen. Jeg har bare et problem med, at han gør så meget modstand, at jeg er nødt til at begå overgreb på ham. Det er jeg bange for, at han ikke glemmer. Og begynder at forbinde med mad. Og mig. Forhåbentlig har du ret i, at jeg tager fejl :slight_smile:

Tvang af enhver art er selvfølgelig altid en form for overgreb, men det her er bare langt værre, end hvis de til daglig skal have en uskyldig pille (der ikke smager grimt). Jeg ville jo gerne tænke om mig selv, at jeg er i stand til at gøre, hvad der skal til, når det er nødvendigt. Men lige det her har jeg altså et problem med :frowning: Og så har jeg et stort problem med, at jeg har et problem med det :rolleyes:

Jeg skal helt klart snakke med dyrlægen i dag. Da jeg var der sidst, mente dyrlægen, at Krummen var lige på grænsen til, at man ville indlægge ham og teste ham nærmere, men at vi skulle prøve et par andre ting først for at se, om han kom i gang af sig selv. Men nu, hvor de ikke har virket, må jeg jo høre, hvad han så mener, vi skal gøre. (Og så er det, man er glad for, man har en forsikring!).

Asani er heldigvis ved at være næsten ovenpå igen. Ud over lidt a/d spiser han også tørfoder nu :slight_smile:

[QUOTE=galath;1222148]Tak, Susanne :hjerte:

Jeg har ikke som sådan et problem med tvangsfodring, og det tror jeg også sagtens, han kan komme over igen. Jeg har bare et problem med, at han gør så meget modstand, at jeg er nødt til at begå overgreb på ham. Det er jeg bange for, at han ikke glemmer. Og begynder at forbinde med mad. Og mig. Forhåbentlig har du ret i, at jeg tager fejl :slight_smile:

Tvang af enhver art er selvfølgelig altid en form for overgreb, men det her er bare langt værre, end hvis de til daglig skal have en uskyldig pille (der ikke smager grimt). Jeg ville jo gerne tænke om mig selv, at jeg er i stand til at gøre, hvad der skal til, når det er nødvendigt. Men lige det her har jeg altså et problem med :frowning: Og så har jeg et stort problem med, at jeg har et problem med det :rolleyes:

Jeg skal helt klart snakke med dyrlægen i dag. Da jeg var der sidst, mente dyrlægen, at Krummen var lige på grænsen til, at man ville indlægge ham og teste ham nærmere, men at vi skulle prøve et par andre ting først for at se, om han kom i gang af sig selv. Men nu, hvor de ikke har virket, må jeg jo høre, hvad han så mener, vi skal gøre. (Og så er det, man er glad for, man har en forsikring!).

Asani er heldigvis ved at være næsten ovenpå igen. Ud over lidt a/d spiser han også tørfoder nu :)[/QUOTE]

Jeg forstår hvad du mener til fulde

ligger syg på min sofa. min hittekat har været blandt de andre i større eller mindre grad siden 3 dage efter hun flyttede på 1. salen. Mine dyr er egentligt aldrig syge. De slås så ej heller. De er ikke bange eller frygtsomme. Hvor er jeg egentligt privilegeret. gad vide hvorfor…