Hvad tænkes der i januar 2015?

:slight_smile:

Hvis det er fordi der skal arbejdes i soveværelset – så køb evt. en arbejdslampe ??

https://www.google.dk/search?q=100+watt+arbejdslampe&espv=2&biw=1066&bih=502&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=aF2mVLK6BMjyOKXNAQ&ved=0CDMQsAQ

Men… der er både fordele og ulemper ved sådan én - for i dét lys kan man se den mindste lille himstregims på vægge, loft og gulv :tihi: :ups: :rock:

[QUOTE=galath;1222138]Lillen virkede lidt kivkkere her til morgen. Hvorfor ved jeg ikke, for jeg tror stadig ikke, han spiser. Jeg forsøgte igen at give ham lidt a/d med sprøjte, men jeg kunne slet ikke holde ham fast. Han VIL bare ikke, og det er ikke på den måde, jeg skal få ham i gang med at spise. Han ender jo med at blive fuldstændig traumatiseret over for mad :S

Jeg afventer en times tid og ser, om han finder på at spise selv (hvilket er højst usandsynligt). Ellers hedder det Dr. Dyr igen. Og indlæggelse og undersøgelser, vil jeg tro :([/QUOTE]

:kram:

Hvor jeg føler med dig Ingrid !

Jeg havde håbet SÅ meget, at han var blevet bedre i løbet af natten… ved godt, at du har gjort alt hvad du kan – men er der ikke nogen af jer andre, der har en ‘mirakelkur’ til en kat, der er så forkvalmet ?? :kryds:

Noget mad der dufter fristende… ikke skal tygges så meget…

[QUOTE=Tante Tut;1222153]:slight_smile:

Hvis det er fordi der skal arbejdes i soveværelset – så køb evt. en arbejdslampe ??

https://www.google.dk/search?q=100+watt+arbejdslampe&espv=2&biw=1066&bih=502&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=aF2mVLK6BMjyOKXNAQ&ved=0CDMQsAQ

Men… der er både fordele og ulemper ved sådan én - for i dét lys kan man se den mindste lille himstregims på vægge, loft og gulv :tihi: :ups: :rock:[/QUOTE]
Der er tændt for masser af arbejdslys, jeg kan bare meget bedre lide rigtigt dagslys så man også kan holde ud at se ud engang imellem :slight_smile: Men det hjælper liiiidt nu, skyerne spredes lidt derude nu :ok:

:wink: Nårh…sårn… ja, her er det osse temmelig mørkt - og så blæser det 5 pelikaner - jeg synes, at det er hyggeligt at sidde her i min ‘hule’ og lave sådan cirka ingenting…

[QUOTE=Coon Danica;1222125]Hvor har du bare ret :frowning:

Der er godt nok mange “sjove” dyreejere…hvor er det trist :ked:[/QUOTE]

:brist:

Ja, det er trist at se på…

Jeg er ikke selv noget alvidende orakel mht skildpadder – men hvor ville jeg ønske, at man som minimum satte sig ind i de mest vigtige ting omkring deres pasning…

Så kan man altid læse, læse, læse og lære mere hen ad vejen – jeg læser stadig selv en del på min yndlingsside www.marginata.dk og så er jeg bedstevenner med Otto, der har denne side – og skriver privat med ham ind imellem.

Han var en stor hjælp for mig, da Polka lagde æg :slight_smile:

I øvrigt gælder det jo uanset, hvilket dyr man anskaffer sig – at få indhentet en masse viden.

Sådan en bil er et must have for alle korateers, efter de har læst denne bilanmeldelse :hjerte:

Hvor mange katteracer har nationalt patent:? Det har Koraten:thumbup: Nation Thailand news website, thai news, thailand news, Bangkok thailand, aec, breaking news : Nation Thailand

I dag er der kun en måned til at jeg skal i praktik :wehu::besvimer:

Så er Krummen afleveret hos dyrlægen. Han er ikke som sådan indlagt - endnu. Det skal de test, de vil foretage, afgøre, om han skal. De vil blandt andet (men ikke kun) teste bugspytkirtlen (hvordan gør de egentlig det?), fordi betændelse i bugspytkirtlen kan passe med hans symptomer med vedvarende kvalme, selv om han har fået kvalmestillende. Så nu kan jeg bare vente ved telefonen. Men jeg er faktisk lidt lettet over at have givet ansvaret videre, for jeg syntes ikke rigtig, jeg kunne overskue det mere :frowning:

Han blev i øvrigt vejet igen, og bare siden i tirsdags har han tabt 200 gram :frowning: Midt i oktober vejede han 3900 gram, nu 3200. Han har nok ikke tabt alle 700 gram siden i søndags. Men det er meget at tabe sig for sådan en lille splejs, som han i forvejen er :S

[QUOTE=galath;1222204]Så er Krummen afleveret hos dyrlægen. Han er ikke som sådan indlagt - endnu. Det skal de test, de vil foretage, afgøre, om han skal. De vil blandt andet (men ikke kun) teste bugspytkirtlen (hvordan gør de egentlig det?), fordi betændelse i bugspytkirtlen kan passe med hans symptomer med vedvarende kvalme, selv om han har fået kvalmestillende. Så nu kan jeg bare vente ved telefonen. Men jeg er faktisk lidt lettet over at have givet ansvaret videre, for jeg syntes ikke rigtig, jeg kunne overskue det mere :frowning:

Han blev i øvrigt vejet igen, og bare siden i tirsdags har han tabt 200 gram :frowning: Midt i oktober vejede han 3900 gram, nu 3200. Han har nok ikke tabt alle 700 gram siden i søndags. Men det er meget at tabe sig for sådan en lille splejs, som han i forvejen er :S[/QUOTE]
:kram:
Kom nu lille mis … vis at der er krummer i dig :kryds::kryds::kryds:

[QUOTE=galath;1222204]Så er Krummen afleveret hos dyrlægen. Han er ikke som sådan indlagt - endnu. Det skal de test, de vil foretage, afgøre, om han skal. De vil blandt andet (men ikke kun) teste bugspytkirtlen (hvordan gør de egentlig det?), fordi betændelse i bugspytkirtlen kan passe med hans symptomer med vedvarende kvalme, selv om han har fået kvalmestillende. Så nu kan jeg bare vente ved telefonen. Men jeg er faktisk lidt lettet over at have givet ansvaret videre, for jeg syntes ikke rigtig, jeg kunne overskue det mere :frowning:

Han blev i øvrigt vejet igen, og bare siden i tirsdags har han tabt 200 gram :frowning: Midt i oktober vejede han 3900 gram, nu 3200. Han har nok ikke tabt alle 700 gram siden i søndags. Men det er meget at tabe sig for sådan en lille splejs, som han i forvejen er :S[/QUOTE]

:kram:

Herfra sendes de bedste tanker og ønsker om, at det ikke er noget alvorligt…

:hjerte: :kryds: :hjerte: :kryds: :hjerte: :kryds: :hjerte: :kryds: :hjerte:

[QUOTE=galath;1222138]Lillen virkede lidt kivkkere her til morgen. Hvorfor ved jeg ikke, for jeg tror stadig ikke, han spiser. Jeg forsøgte igen at give ham lidt a/d med sprøjte, men jeg kunne slet ikke holde ham fast. Han VIL bare ikke, og det er ikke på den måde, jeg skal få ham i gang med at spise. Han ender jo med at blive fuldstændig traumatiseret over for mad :S

Jeg afventer en times tid og ser, om han finder på at spise selv (hvilket er højst usandsynligt). Ellers hedder det Dr. Dyr igen. Og indlæggelse og undersøgelser, vil jeg tro :([/QUOTE]

Da Knirke primo 2007 fik Calisi-virus (en måned efter de 2 MCO-killinger var flyttet ind) med blæner i hele munden, tungen var ikke god og ej heller hele indersiden af munden, da tvangsfodrede jeg hende i 10 dage med sprøjte fyldt med opslemmet vådfoder. Hun fik alt det hun skulle bruge…morgen, eftermiddag og 3 gange hver aften, sprøjte efter sprøjte, men mit held var, at hun er utrolig “let at medicinere” selv den dag i dag. :slight_smile:

Hun begyndte selv at spise, da hun fandt ud af, at hun ikke længere havde store smerter. Hun var smertedækket med Metacam, men virus skulle gå væk selv.
Katte bliver heldigvis ikke traumatiserede af tvangsfodring. :slight_smile:

Jeg håber det bedste for Lillen, for det er hårdt for dig og ham. :kryds::kryds::kryds:

Ingen tegn på noget alvorligt i de første test, herunder bugspytkirtlen. De kunne ikke tage en urinprøve, for hans blære var tom, og det er jo ikke overraskende. Nu giver de ham noget appetitstimulerende og beholder ham til i morgen for at se, om det kan gøre en forskel. Jeg fik godt nok noget appetitstimulerende med hjem til ham, men jeg er meget usikker på, hvorvidt han fik pillen i sig, så de synes, det er værd at prøve igen. Hvis ikke han har det bedre i morgen formiddag, og hvis ikke urinprøven, som de forhåbentlig kan tage inden da, viser noget, må han sondemades.

Dyrlægen er dog også lidt bekymret over hans vægttab, for han har jo som sagt ikke tabt 700 gram siden i søndags. Det er sket over en periode siden oktober. Som I nok ved, har jeg virkelig døjet med, at de har været kræsne mht. vådfoder, og det har også været en bekymring for mig, fordi han jo ikke vil spise tørfoder. Nu tænker jeg lidt, om han har været kræsen, fordi han ikke har haft appetit af en eller anden årsag.

[QUOTE=galath;1222223]Ingen tegn på noget alvorligt i de første test, herunder bugspytkirtlen.
De kunne ikke tage en urinprøve, for hans blære var tom, og det er jo ikke overraskende. Nu giver de ham noget appetitstimulerende og beholder ham til i morgen for at se, om det kan gøre en forskel. Jeg fik godt nok noget appetitstimulerende med hjem til ham, men jeg er meget usikker på, hvorvidt han fik pillen i sig, så de synes, det er værd at prøve igen. Hvis ikke han har det bedre i morgen formiddag, og hvis ikke urinprøven, som de forhåbentlig kan tage inden da, viser noget, må han sondemades.

Dyrlægen er dog også lidt bekymret over hans vægttab, for han har jo som sagt ikke tabt 700 gram siden i søndags. Det er sket over en periode siden oktober. Som I nok ved, har jeg virkelig døjet med, at de har været kræsne mht. vådfoder, og det har også været en bekymring for mig, fordi han jo ikke vil spise tørfoder. Nu tænker jeg lidt, om han har været kræsen, fordi han ikke har haft appetit af en eller anden årsag.[/QUOTE]

:kram:

Lad os få nogen flere negative prøvesvar – og lad det være noget harmløst !

:kryds::hjerte::kryds::hjerte::kryds::hjerte:

[QUOTE=dkkorat;1222185]Sådan en bil er et must have for alle korateers, efter de har læst denne bilanmeldelse :hjerte:

http://www.vanityfair.com/style/2013/10/jaguar-f-type-exotic-cat[/QUOTE]

Meget kort om forfatteren http://brettberk.com/bio/ - anmeldelsen og uddraget af hans bog http://www.amazon.com/Gay-Uncles-Guide-Parenting-Trenches/dp/0307381382/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1198404902&sr=8-1 er bestemt værd at læse :lol:

Åh, hvor ER det dejligt at være hjemme igen ved hus og misser - efter en tur til jylland med først et kort familievisit, og derefter en 48-timers vagt - NU er jeg træt!

[QUOTE=dkkorat;1222185]Sådan en bil er et must have for alle korateers, efter de har læst denne bilanmeldelse :hjerte:

http://www.vanityfair.com/style/2013/10/jaguar-f-type-exotic-cat[/QUOTE]

Du køber bare en…
Skal gerne være chauffør for dig - uanset, hvor du skal hen!!! :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;1222243]Du køber bare en…
Skal gerne være chauffør for dig - uanset, hvor du skal hen!!! :)[/QUOTE]

Måske en legetøjsmodel:ok: Kan der mon laves en katteseng i den model:?:gruble:

Manden blev sendt hen i min søsters hus i formiddag, fordi jeg skulle gøre rent og skifte sengetøj, så huset er kattehårsfrit område, så vidt muligt.:slight_smile:

Men.jeg blev nødt til lige at logge på, for at se om der var ny info om Lillen, men nej…

Tilbage til damprens af gulve i hele hytten.

Mandens bil var pludselig væk fra parkeringspladsen :uha:, men han er kørt ind til Salling, fandt jeg ud af. :rock:

[QUOTE=Sim-Sim;1222248]Manden blev sendt hen i min søsters hus i formiddag, fordi jeg skulle gøre rent og skifte sengetøj, så huset er kattehårsfrit område, så vidt muligt.:slight_smile:

Men.jeg blev nødt til lige at logge på, for at se om der var ny info om Lillen, men nej…[/QUOTE]

Det var sødt af dig, Berit :hjerte: Men jeg tror ikke, der kommer mere nyt før i morgen.