Hvem hopper ikke?

Er der nogen af jer derude der kender en katterace, udover Briten, som ikke hopper så “højt” ? :?

Perseren? Men det er kun ud fra min egen perserpige og min kærestes mors perser:) Jeg synes ikke de laver vilde hop, synes de er meget forsigtige i deres færden-thumbs

Persere kan sandelig godt hoppe men jeg ved selvfølgelig heller ikke hvad jeg skal sammenligne med :?

Men et hop fra stilsiddende til op på et rimelig højt bord kan godt lade sig gøre

Mine Brite-Drenge kan sandelig også hoppe, men det er ikke så tit de gør det…
Såehh er der måske en race som enten godt kan hoppe, men ikke gør det særlig tit, eller en race som ikke kan/vil hoppe højt? :?

Det har jeg aldrig tænkt på eller hørt om:-) Men du tænker på noget med aktivitetsniveau ikk?

mvh

[quote=lenschow;73800]Det har jeg aldrig tænkt på eller hørt om:-) Men du tænker på noget med aktivitetsniveau ikk?

mvh[/quote]

Njahh både og… Fordi drengene herhjemme hopper ikke vildt meget, men deres aktivitetsniveau er stadig højt. Så selve aktivitetsniveauet er ikke så afgørende, jeg er mere interesseret i at høre om, og hvor meget kattene hopper…
Hvis i har erfaringer med hvilke katteracer som hopper mere end andre må i gerne dele det :smiley:

Knuser.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om den der kartbenede kat Munschkin (staves?) hopper meget -)

jeg har ingen anelse… men gad godt vide det

Mine MCOer og husmisser hopper meget - bortset fra Nemo, men han har jo en årsag.
Nanoq kan sidde på gulvet foran et skab på 1,8 m og vupti så sidder han på skabet. Tara som mange tror er tung, fordi hun er stor, er noget af det letteste herhjemme.-) hendes mor har også eminente hofter.

De to små husmisser hopper alle steder pt haha Vi andre har opgivet at følge med:-)

Men kan det være noget med “magelighed”, som spiller ind ved briter og persere (nogle af dem)?

Jeg er ved at læse op på alle racerne igen og jeg kan ikke lige komme i tanke om en, der slår mig som ikke hoppende… tænker lidt videre

MVH

Ps Godt observeret iøvrigt mht dine egne:-)

Leopold er en kat der hopper meget højt og gerne gør det. han er nysgerrig og vil vide alt og hvor alt gemmer sig. Det vil sige du kan møde ham på gåtur over en gardinstang, på toppen af et højt skab, på fuglebrædtet, Højt oppe i et træ. Det mest fantastiske er han kan stå og kigge på en ting og så bare hoppe derop, han kan snildt klare godt 2 m. uden tilløb.
Hans Otto derimod, han har højdeskræk. En halv meter, så er han højt oppe. Kan han lave mellemhop på vej op så gør han det og kan så på den måde komme lidt højere op, men jeg ser ham aldrig katre i træer.
Lilli og Pippi er også et par højdespringere begge to, men helt så gode som Leopold bliver de aldrig.
Knus Elin

[quote=Leopolds mor;73915]Leopold er en kat der hopper meget højt og gerne gør det. han er nysgerrig og vil vide alt og hvor alt gemmer sig. Det vil sige du kan møde ham på gåtur over en gardinstang, på toppen af et højt skab, på fuglebrædtet, Højt oppe i et træ. Det mest fantastiske er han kan stå og kigge på en ting og så bare hoppe derop, han kan snildt klare godt 2 m. uden tilløb.
Hans Otto derimod, han har højdeskræk. En halv meter, så er han højt oppe. Kan han lave mellemhop på vej op så gør han det og kan så på den måde komme lidt højere op, men jeg ser ham aldrig katre i træer.
Lilli og Pippi er også et par højdespringere begge to, men helt så gode som Leopold bliver de aldrig.
Knus Elin[/quote]

Hvilke racer er de Elin ? :slight_smile:

Leopold er Bengal og Hans Otto og de andre er huskatte
Knus Elin

Umiddelbart synes jeg det virker logisk, hvis det er de tunge racer, der ikke så gerne hopper. Tror det er mere besværligt for dem - ligesom meget kraftige mennesker har sværere ved at bevæge sig.

Det er så slet ikke mine observationer.
Jeg har SÅ mange store kræ og tunge også og nogle endda der kunne trænge til en vægtreducering, men at se dem springe…det er en drøm for øjet.
Habibi som er mor til Helle’s Tara (som hed Oline her) har hofter der ikke findes finere og selvom hun (Habibi) efter at være blevet kastrat er blevet rund (hun BURDE tabe i hvert tilfælde 500-800 gram så er det eminent at se hende hvordan hun springer og hopper op på bordene. Det virker nærmest som om hun har en fjeder i bagen.
Det samme er med Cedille…hun er gumpetung af statur og hun har en størrelse ikke mange han-mco’er har, men hun er springmæssigt så fantastisk…så stor og alligevel SÅ adræt.
At se Nana…snart 9 år og med 31 børn på bagen hoppe op på køkkenbordet…hun lavder ovenfor bordet så hun nærmest lander ned igen (svært at forklare).
Selv Findus det superstore skrummel er elegant.
Tænker jeg mig om så er de det faktisk allesammen MCO’erne.
Men jeg har også ovre hos mine dyrlæger røntgenbilleder med udelukkende KD-frie hofter Og det er faktisk en del af forklaringen, vil jeg påstå.
Brita
nb…Pepta kan oven i købet løbe på væggene…som en motorcykel-dødsdrom, hvis I ved hvad det er -tihi

Efter lidt korrektur-læsning på mit indlæg får I lige lidt I’er, e’er og H’er og lakjfeuifhwmdc sdyjfwefn wv …at kaste ind i mit forrige indlæg.
Jeg går efter disse ord lige hen og klemmer mine fingre i hængselssiden af døren -upssa

Og man kan stadig trykke på “rediger” knappen, så man ikke behøver skrive et nyt indlæg, men kan nøjes med at rette sine fejl i det gamle indlæg :smiley:

Jo men det skal Brita ikke Denise, for når retter på denne her måde bliver man så glad ved at le lidt :smiley:

[QUOTE=birtheras;73791]Persere kan sandelig godt hoppe men jeg ved selvfølgelig heller ikke hvad jeg skal sammenligne med :?

Men et hop fra stilsiddende til op på et rimelig højt bord kan godt lade sig gøre[/QUOTE]

Hehe Min hun kan skam også hoppe, men hun gør det sjældent - i forhold til de to andre som har mco i sig-thumbs

Mine er nok mere “faldere” en “hoppere”…måske tilsat lidt “væltere” -upssa

Men nu er de heller ik de klogeste dyr i skoven. Ynde og intelligens er absolut ik noget man har tilstræbt sig i avlsarbejdet -wehuu