Hvem savner skovkat fundet i Havnsø, er i risiko for at blive aflivet

http://www.nordvestnyt.dk/artikel/121335:Kalundborg--Kattepine--Skal-Pjuske-leve-eller-doe

Æv hvor er nogen folk bare nogle svin med deres dyr - manglende registreringer, ukorrekte oplysninger og evig og altid en masse ‘‘glemmen’’…håber ikke de også ‘glemmer’ at skifte folkeregisteradresse på deres børn:gal:

I modsætning til historien om Rex ser det her i det mindste ud til at den tidligere ejer tager lidt af sit ansvar på sig og betaler internatsregningen.
Men jeg kan godt nok også undre mig over, at man kan “glemme”, hvem man har overdraget sin kat til… :frowning:

Finn - Tjaeh, jeg solgte 3 killinger for små 6 år siden. Den ene kan jeg stadig navnet på, men det andet par har jeg simpelthen glemt. Samme gælder dem jeg solgte min første hittekilling til for 4 år siden. Det er så længe siden at jeg bare ikke kan huske hvad disse mennesker hed. Jeg kan så tilgengæld slå det op ret hurtigt for hittekillingen, da jeg har mail kommunikation, men huske det på stående fod kan jeg altså ikke. Meget tid er gået uden jeg har tænkt på dem. Der er jo da også en del både fra mit gymnasie, min efterskole mv. som jeg ikke længere kan huske navnene på :slight_smile:

Godt Nyt
Pjuske overlever.
http://www.nordvestnyt.dk/artikel/121398:Kalundborg--Pjuske-er-reddet

Tråden må gerne låses, tak.:slight_smile:

At den tidligere ejer ikke kan huske navnet på den nye ejer, er måske ikke så mærkeligt. Men måske man ville have det noteret ned et eller andet sted? Ja, det ved jeg ikke. Har jo ikke selv stået i situationen.

Jeg kan heller ikke huske alle navnene på mine killingekøbere da. Men jeg har kopier af kontrakterne til at ligge på min pc, så jeg hurtigt kunne finde ud af det, hvis det blev nødvendigt. Jeg har også backup, hvis min pc går i udu. Men hvad nu hvis ens pc opgiver ævret, uden kan har fået lavet en backup? Så har man altså ikke en jordisk chance for at huske, eller finde frem til, hvem man har solgt hvilke katte til. Så jeg synes altså ikke man skal dømme så hurtigt og så hårdt.

I dette tilfælde var der noget med en hushandel, og sikkert også en flytning i den forbindelse. Så er det altså ikke altid lige let at holde styr på alting, og man kan nemt glemme noget i farten. Men rigtig godt at missen overlever sit eventyr :juhu:

Ingrid - Ja, men det tænker man jo ikke altid lige på :slight_smile: Jeg gjorde i hvert fald ikke dengang. Det er sådan noget man så lærer, så derfor har jeg på de tre der købte hittekillinger hos mig sidste sommer :slight_smile: Men det skænkede jeg da ikke en tanke der første gang…

Hun giver katten væk pga et hussalg, hmmm…så burde man da netop kende navnet på den nye ejer.

Hvor om alting er, så er det bare fantastisk den nu får et nyt hjem og en ny chance.

Helene - Da ikke hvis det ikke er den nye ejer af huset der også er af katten? Hvis det nu er to forskellige?