Hvilke katteracer og hvor mange huskatte er repræsenteret i KatteGale?

Hej

Tænkte lige at jeg vil se hvilke katteracer der er repræsenteret i KatteGale. :slight_smile:
Jeg har udfra mange af jeres signatur set der er en del norske skovkatte, maine coons, og set abyssinier og korat. Men det kunne være spændende at lave et survey om dette.

Jeg har ikke taget nogle af de meget sjældne katteracer i Danmark med her. F.eks. Munchkin, Snowshoe etc…
Beklager, hvis jeg har misset din race…:pote:

Huskat
Abyssinier
Balineser
Bengal
Birma
Bombay
British Shorthair
Burmeser
Burmilla
Chartreux
Colourpoint
Europé
Exotic
Japanese Bobtail
Korat
Maine Coon
Manx
Mau
Norsk Skovkat
Ocicat
Orientaler
Perser
Ragdoll
Rex
Russian Blue
Scottish Fold
Sfinx
Siameser
Sokoke
Somali
Tonkineser
Tyrkisk Angora
Tyrkisk Van

jeg har to Ocicatte

Har 4 millioner birmaer…aaarg okay “kun” 14 stk og 1 huskat, en dejlig rundstrikket sag på 12 år.

jeg har to klassiske persere :slight_smile:

Jeg ved ikke, hvad din årsag er til at udelukke f.eks. snowshoe (hvor Danmarks pt. eneste opdrætter af racen faktisk er medlem af dette forum) og til gengæld inkludere tonkineser og bombay (der er yderst sjældne i Danmark og så vidt jeg ved slet ikke opdrættes i landet) og sokoke, der vist heller ikke opdrættes i Danmark mere :slight_smile:

Selv har jeg - som også fremgår af mit banner - burmesere :slight_smile:

Jeg har 3 birmaer, 1 skovkat, 1 brite og en huskat ! :slight_smile:

I øjeblikket har vi Korater og huskat. Vi har haft Russian Blue og British Shorthair også.

2 stk. exotic :slight_smile:

:hjerte:

Jeg har Danmarks dejligste blandings-hus-kat… :wehuu:

6 stk. skønne frække uimodståelige Abyssiniere :rock::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

[QUOTE=Temple Bar;636121]Jeg ved ikke, hvad din årsag er til at udelukke f.eks. snowshoe (hvor Danmarks pt. eneste opdrætter af racen faktisk er medlem af dette forum) og til gengæld inkludere tonkineser og bombay (der er yderst sjældne i Danmark og så vidt jeg ved slet ikke opdrættes i landet) og sokoke, der vist heller ikke opdrættes i Danmark mere :slight_smile:

Selv har jeg - som også fremgår af mit banner - burmesere :)[/QUOTE]

Der er ingen speciel årsag. :)Troede faktisk ikke at der var nogen Snowshoe her i DK, men derimod de andre jeg nævnte…da jeg googlede og fandt et link et eller andet sted… Imponerende at der er én opdrætter af den race, må være udfordrende at være den første og eneste tænker jeg.
Jeg tror desværre ikke at jeg kan tilføje flere svarmuligheder efter afstemningen er postet…

En skøn flok maine coon bøller :tihi:

Sjov undersøgelse, spændende at se resultatet.

Måske det vil være en idé også at sætte “korthåret blanding” og “(semi)langhåret blanding” på.
Vil du kun have nuværende katte på, eller også de racer man tidligere har haft?
:slight_smile:

En skovkat og to maine coon :inlove:

Selv har jeg huskat og Orientalsk Langhår (søsterrace til Orientaler)…

Men jeg er DYBT imponeret over at nogen har Sfinx!!
Hvor hulan får man sådan en henne? Og hvem opdrætter dem? :høhø:

Maine coon, Norsk skovkat, perser og skovkat her :slight_smile:

[QUOTE=Barky;636138]Selv har jeg huskat og Orientalsk Langhår (søsterrace til Orientaler)…

Men jeg er DYBT imponeret over at nogen har Sfinx!!
Hvor hulan får man sådan en henne? Og hvem opdrætter dem? :høhø:
[/QUOTE]

:lol::lol::lol:

Jeg troede katte uden hår hedder sfinx.

[QUOTE=danpia;636136]Sjov undersøgelse, spændende at se resultatet.

Måske det vil være en idé også at sætte “korthåret blanding” og “(semi)langhåret blanding” på.
Vil du kun have nuværende katte på, eller også de racer man tidligere har haft?
:)[/QUOTE]

tak! Desværre kan jeg ikke redigere i afstemningen efter det er postet, men tak for input. Det er fint med de racer man nu har pt og er repræsenteret i KatteGale i dag og ikke tidligere katte synes jeg. :slight_smile:

Som det fremgår af mit banner, så har jeg British Shorthair. 4 Silver/black blotched tabby, og 1 blå bloched tabby, alle er tøsemisser :slight_smile:

4 huskatte
2 burmesere
og 1 “anden kat” - i dette tilfælde en raceblanding.