Hvilke str transportkasse til mco

vi skal vist ud og ha købt en ny og større transportkasse til vores ional, da han vokser med lynets hast og han er allerede vokset ud af dem vi har, men hvad skal man købe og i hvad str, der er inge tvivl om at ional bliver en ret stor mco når han er færdig med at vokse, så det skal være en der osse passer til ham om 4 år
vi har kig på denne type, men kender ikke mærket og gider ikke købe noget skrald

idag er han 34 uger og vejer 6,7 kilo og han er ikke tyk

Det kommer jo an på katten, om den foretrækker en masse plads omkring sig, eller noget mere huleagtigt? :slight_smile:
Diego f.eks. er absolut til huleagtig, mens McCoy foretrækker lidt luft omkring sig, så de to på hhv 9½ og 6 kg har samme størrelse taske.

Det er et godt mærke om jeg husker korrekt. Køber du den største inc. hjul så burde I være dækket ind - den passer til en pæn stor hund :slight_smile:

[QUOTE=Eife;1137210]Det kommer jo an på katten, om den foretrækker en masse plads omkring sig, eller noget mere huleagtigt? :slight_smile:
Diego f.eks. er absolut til huleagtig, mens McCoy foretrækker lidt luft omkring sig, så de to på hhv 9½ og 6 kg har samme størrelse taske.[/QUOTE]

hvad str transporttaske har du da

Som 8 mdrs stopper Ional i øvrigt med at vokse i højde og længde om et par måneder, og så lægger han bare fylde/brede til de næste par år, så I kan også med fordel vente lidt endnu før I køber :slight_smile:

Denne har været Diegos under hele hans udstillingskarriere, jeg husker dog ikke lige målene, men den er ikke giga. McCoy overtog den bagefter, og brugte den til lynlåsene var slidt op - til min store ærgelse, for den har nogle mål som jeg synes er svære at finde i andre tasker (de er for smalle og lave) :slight_smile:

Jeg har haft prøvet ham i større kasser/tasker, men han slapper bedst af i denne

McCoy har pt denne i stor, som jeg er glad for, bortset fra at jeg gerne liige ville have den et par cm bredere og højere, mens længden er rigtig fin :slight_smile:


Den bliver/er dog nok for lille til jeres dreng :slight_smile:

joooo, men er det ikke lige at stramme den, den største er jo til en mindre hestLOL
tænkte lidt på om str m den til 50 eur mon ikke er passende

Måske er han også en af de misser, der bare IKKE vil tages ud af en taske/kasse fra siden…
Personligt vil jeg aldrig mere købe kasser eller tasker, hvor man åbner i siden/enden…
Vores åbnes oppefra og er bare det bedste køb nogensinde.

Størrelsesmæssigt…
Hmm… Ional vejer mindre end Hector og ca det samme som Fellini nu kan jeg høre… :gruble:
Og vi bruger tasker der er 56 cm i længde og så er det også perfekt til vores, der gerne vil hyggehule lidt.

[QUOTE=Johnny;1137214]joooo, men er det ikke lige at stramme den, den største er jo til en mindre hestLOL
tænkte lidt på om str m den til 50 eur mon ikke er passende[/QUOTE]

Jeg har lige siddet med et målebånd og en kat og jeg tror str 4 er ganske udmærket. Men alt er jo relativt. hvad skal den bruges til? er det kun korte ture? eller skal I til udlandet på udstilling/ferie? for så vil jeg anbefale en sturdi

[QUOTE=ThildeL;1137216]Måske er han også en af de misser, der bare IKKE vil tages ud af en taske/kasse fra siden…
Personligt vil jeg aldrig mere købe kasser eller tasker, hvor man åbner i siden/enden…
Vores åbnes oppefra og er bare det bedste køb nogensinde.

Størrelsesmæssigt…
Hmm… Ional vejer mindre end Hector og ca det samme som Fellini nu kan jeg høre… :gruble:
Og vi bruger tasker der er 56 cm i længde og så er det også perfekt til vores, der gerne vil hyggehule lidt.[/QUOTE]

på det område er han ret nem, for han går selv derind og går osse fint ud igen. vi bruger vores transportkasser som kattehuler i det daglige så han er vant til at gå ud og ind af dem

Det gør vi skam også, men der er stor forskel på hvordan vores er herhjemme og hvordan de er i en presset situation på udstilling - derfor, jeg anbefaler en taske hvor man nemt kan få dem ud uden at de kan gøre modstand og dermed blive endnu surere.
Vores var jo også nemme i killing og ungdyrs alderen :slight_smile:

Har tilføjet et par billeder i mit indlæg fra tidligere :slight_smile:

Jeg har en sturdie-taske, str. L til Bowie - den passer fint til kortere ture, til længere ture skulle jeg nok have en str. XL. Sturdie-taskerne er GE-NI-A-LE - de kan foldes sammen, når de ikke er i brug, kan bæres over skulderen (edder dejligt med sådan en tung kat - jeg har også en rigtig kasse, men jeg nærmest ikke løfte den fra jorden med Bowie i, for den skal jo nærmest ud i strakt arm …) og så er de solide! De koster lidt mere end andre tasker, men til gengæld er jeg på ingen måde nervøs for at nogen stikker af fra sådan en, hvis jeg bare husker at sikre alle lynlåse mv. :slight_smile:

jeg vil sige det er lidt foreskelligt hvilken størrelse der er optimal… bare se her :slight_smile:

vi kom , vi åbnede… vi indtog :slight_smile:

Enig m. Ann K: Produktsuche - Wunschprodukte suchen

:slight_smile:

Jeg har den her til Dione.
Jeg havde før en mindre taske, men hun vil gerne gave lidt plads, og så kan jeg have mange der i hvis det er nødvendigt.
Den er rigtig smart, for den er så stabil at der kan stables ovenpå. En ting som jeg mener bl.a. sturdi mangler meget, hvis man skal have flere katte og mennesker i en lille bil.
Den kan åbnes både i top og i enden og er prismæssigt meget billig :slight_smile: Den fåes desuden i et hav af str :slight_smile:

http://www.petdreams.dk/sort-transporttaske-transportkasse-transportboks.html#

Jeg har lige købt den her: Trixie Transportbox Gulliver günstig kaufen | zooplus med hjul.
Jeg bruger den til mine 2 perser drenge på 5,5 kg og 4,5 kg og der er masser af plads til dem :slight_smile:

Jeg bruger en Sturdi Xl til Mattis der nu han er 1 1/2 år vejer 9 kg. Jeg har også en stor transportkasse (gulliver tror jeg ) som han sagtens kan være i, men med så stor en kat kan den være svær at løfte for mig, men det problem har du nok ikke Johnny :slight_smile:

Jeg har denne Trixie Transportbox Gulliver günstig kaufen | zooplus med hjul på til Hampus. Kassen har i toppen et par “hemmelige rum”, som jeg har brugt til papirer, programmer mv.

Jeg købte den, mens jeg stadig udstillede, og den er stor og god, og jeg er som sådan glad for den. Den har bare et MEN, den skal køre på hjul, og det betyder, at nogle gange får katten en rystetur, hvis belægningen f.eks. består af ujævne fliser eller lignende.

Til gengæld er det jo praktisk med hjulene, f.eks. når jeg har haft flere med til dyrlægen, så kan de andre kasser stables oven på, så vi triller lige ind i konsultationen :slight_smile:

Jeg har lidt forskelligt at vælge imellem :slight_smile:

En Vari Kennel (husker ikke størrelsen, men den er stor). En gedigen transportkasse :thumbup:
Jeg har lavet en hængekøje af 2 rundstokke og lidt stof, så der kan sagtens være 2-3 voksne norske skovkatte i den.
Min er for stor, klodset og tung til udstilling, så den bruges primært, når mor og killinger skal til dyrlæge for check og vacc.

4-5 stykker af denne slags i forskellige størrelser. Praktiske når kattene skal til dyrlæge for vacc.
De er ikke så robuste som fx. Vari Kennel, men ganske okay :slight_smile:

Min favorit er denne taske fra Trixie.
Den er robust og afstivet så den ikke “klasker sammen” og bedst af alt … den åbner i toppen.

Skal vi køre langt - fx. til udstilling - har vi et stort bur a la dette.
Der er plads til både nullerput og kattebakke … og til at katten kan “bevæge” sig lidt rundt.

[QUOTE=DK Sugieh;1137267]Jeg har den her til Dione.
Jeg havde før en mindre taske, men hun vil gerne gave lidt plads, og så kan jeg have mange der i hvis det er nødvendigt.
Den er rigtig smart, for den er så stabil at der kan stables ovenpå. En ting som jeg mener bl.a. sturdi mangler meget, hvis man skal have flere katte og mennesker i en lille bil.
Den kan åbnes både i top og i enden og er prismæssigt meget billig :slight_smile: Den fåes desuden i et hav af str :slight_smile:

http://www.petdreams.dk/sort-transporttaske-transportkasse-transportboks.html#[/QUOTE]

Den der har så bare den meget kritiske fejl at der ikke er nogen skulder strop! Den er rigtig fin ellers, og jeg kan godt lide så solid den er - men den er umulig at transportere mine katte i, for jeg kan altså ikke gå med deres vægt i mere eller mindre strakt arm ud fra kroppen så længe! :slight_smile: