Hvilken bog har du sidst læst

Når det gælder bøger er jeg altfortærende…i mangel af bedre tygger jeg mig gerne igennem laberatorievejledningen…men så er jeg altså osse temmelig desperat-upssa

Ken Follet er osse en af mine yndlinge både hans krimier og hans historiske fortællinger…oplysningen om at han har skrevet en opfølger til Jordens søjler får mig i den grad til at -savle

Birthe du nævner Patricia Cornwell…Har du læst ‘Portræt af en morder’ af hende?..Hun giver i den, et meget realistisk bud på, hvem Jack The Ripper var-uha…absolut vær at læse, hvis man er facineret af seriemordere.

Andrew Vachss’ bøger har jeg lige læst igen igen…uhyggelige bøger der råt og lige på giver et billede af virkelighedens ondskab, så trænger man til et virkeligheds chok, så er han manden…

Så er der Minette Walters-love…uha hendes bøger, de fanger mig bare fra side 1…så er man til en god krimi, så er hun damen…

Skal jeg slappe af med en god fortælling, jeg ikke skal tænke alt for meget over så falder valget altid på Dick Francis eller Louis L’Amour…lette ligetil og hyggelige fortællinger-forelsket

Derudover køber eller låner jeg altid bøger af Regine Deforges, Robert Ludlum, Leon Uris, Sue Crafton, Faye Kellerman, Lawrence Block, John Irving og Sara Peretsky + mange flere som jeg ikke kan huske navnet på-upssa

Min absolut yndlings bog, som jeg læser mindst en gang om året er Bryce Courtenay’s Stærkere end Skæbnen…jeg griner og græder lige meget hver gang…den handler om en engelsk dreng Peekay, der vokser op i sydafrika før, under og efter 2. verdenskrig…den giver et smuk og tragisk billede af kampen mellem englændere og borer og imellem sort og hvid før apartheid…her vil jeg lige advarer, hvis der er nogen som føler sig fristet til, at læse den…man KAN IKKE ligge den fra sig, før man er færdig, så sæt et par dage af før du begynder, alt efter hvor hurtig du læser-tihi

…tror det er på tide med et besøg til min yndlings boghandel i Aalborg, der er jo kommet ny Follet roman-wehuu

Jeg har lige læst Sara Blædel Kun et liv kan anbefales,så nu jagter jeg andre titler fra hende…

Ellers er Wilbur Smidth,Ken Follet,John Grisham,Susan Moody blandt favoritterne her.

Er blevet inspiret af jer til at læse andre forfattere.Tak for det-wehuu

Jeg er en læsehest af rang - kan slet ikke forestille mig ikke at kunne læse.

Er lige blevet færdig med “Eremitkrebsene” af Anne B. Ragde.

Det er 2. del af en trilogi, hvor 1. del hedder “Berlinerpoplerne”.

Supergode bøger, synes ihverfald jeg.

Ellers er jeg vild med forfattere som John Grisham, Wilbur Smith, Sara Blædel, Gretelise Holm, Harlan Coben, Alexander MC Call Smith, Ken Follet, Colleen McCullough , Margit Sandemo, Sara Borg - og ja så en masse andre -høhø

miss t : ayla kan altid læses - igen igen .
i løbet af de sidste tre uger ( går hjemme pt) har jeg slugt :
duma key(king), the darkest evening of the year(koontz), brother odd(koontz) alle 4 bind i twiligth serien af stephenie meyer, brisingr ( ergaon 3 af christopher paolini)
og så har jeg genlæst the prophecy af koontz og er i gang med the taking af samme ( igen)

overvejer at skifte til tysk bare for at det går lidt langsommere- dybt suk. havde 7 bøger med hjem fra dublin midt i oktober

må hellere låne venindens kathy reichs ( bones to ashes osv.) det er dem som BONES er lavet over med hende temperance . og så dem om body farmen, som jeg ikke kan huske hvem har skrevet.

Jeg hører tit, at folk ikke gider læse bøger. :confused:

Dejligt at høre at dette forum er fyldt med kloge hoveder.-tihi
Og selv at være én af dem -tihi

Jeg håber, at mange fortsat vil kommentere denne tråd -
dejlig inspiration for os alle.

Kærlige hilsner
Mona -wehuu

Er lige blevet færdig med Så langt øjet rækker af Koontz og skal igang med Ægtemanden af samme forfatter.
På mit natbord ligger også Mænd der hader kvinder, hvornår jeg får taget hul på den ved jeg ikke, men bliver vist nød til at læse den, eftersom så mange siger den er så god.
Ellers er jeg mest til krimi, gys og erindringer.
Jeg er helt vil med Stephen King og Dean Koontz.
Knus ELin

steven king er også en a favoritterne herhjemme - elsker hans sprog… hvis ihar set filmen the green mile med tom hanks - så prøv bogen… fortrinsvis på originalsprog hvis i kan for den er bare SÅ super fed…

og så er der selvfølgelig dan brown… angels and deamons, deception point og digital fortress - det er absurd godt spændingsbøger…

hvis man er til den form da vinci code er bygget op over - så vil man sluge de 3 første som en mis ved en flødeskål :smiley:

og så er der selvfø’lgelig Harry potter - igen på original hvis i kan - det er guld :slight_smile: hendes fortælleevne er unik - hun spiller på alle sanser - man ER i Hogwarts når man læser bøgerne :slight_smile:

Den sidste skønlitterære bog jeg har (gen-)læst er Kongens Fald, det er bare en helt vildt imponerende bog, jeg elsker den. Lige nu kan jeg endda overhovedet ikke huske hvad den handler om. Den er bare så godt skrevet.

Ellers læser jeg kun sådan fagbøger, man kan ikke sige det er fordi jeg ikke læser nogen bøger. Men skønlitteratur er jeg ikke så meget inde i.

Ser nu lige at Mona nævner Kongens Fald tidligere - hvor pudsigt altså! -thumbs Den ER altså også bare helt vildt go, den bog. Fantastiskt sprog og fortællemåde.

Er i gang med noget af Stephen King og læser også lige nu Bogen Om Boxeren af Anni Mortensen, jeg kan se jeg har læst den en gang for mange år siden.

Den sidste bog jeg har læst hed “Løgnhalsen fra Umbrien” af Bjarne Reuter. Let tilgængelig og til tider ret så morsom.

Jeg har gang i Den store foderbog af Nanna Luthersson 2. udgave - Hestefoder S

Jeg har lige læst Vilde Svaner af Jung Chang. Fantastisk bog -thumbs

Jeg skal i gang med hendes bog Mao - Den Ukendte Historie…

På et tidspunkt på den skole, mine børn går og har gået , læste alle elever 20 min hver morgen store som små , for at finde læseglæden frem , sikken en succes … Dels fandt mange børn deres indre læsehest frem , dels var det en god start på dagen -thumbs Hvis man kom derop sad der børn alle steder og der var en ro … Flot når man tænker på at der nok går 300- 400 elever :slight_smile:

Jeg har også lige læst Vilde Svaner - vil fluks gå på jagt efter Mao - Den Ukendte Historie…

En anden bog jeg var vild med er af Barbara Wood, Bethlehems stjerne hedder den måske