Hvilken bog læser du lige nu og hvilke kan du anbefale?

Hvilken bog læser du lige nu og hvilke kan du anbefale?

Jeg selv har lige læst “prædikanten” af Camilla Läckbergs og “Forelskede sig til et mareridt” af Liza Marklund. Begge anbefalsesværdige, især den sidste. Ikke mindst fordi det er en sand historie.

Nu skal jeg finde en ny at fordybe mig i.

:):):slight_smile:

Lige nu læser jeg :

13 trin ned af Ruth Rendell

…den er bare go’ !

:ok:

Hvis du ikke allerede har læst den, vil jeg anbefale dig bogen :

Den lukkede bog af Jette A. Kaarsbøl

Den er efter min mening helt fantastisk.

:inlove:

Klinisk Neurologi og neurokirurgi udgivet af FADL, super spændende bog :thumbup:

ej pjat:p :stuck_out_tongue:

Jeg blev færdig med Einsteins sidste teori her i sommers af Mark Alpert, hvis man kan lide spænding/krimi og en masse teori :thumbup:

Jeg har desværre ikke haft så eget ekstra læse tid til at gå i gang med en ny bog, ud over dem fra mit studie.

quote=Therese;290218:):):)[/B]

BLige nu læser jeg :[/B]

B13 trin ned af Ruth Rendell[/B]

B…den er bare go’ ![/B]



BHun skriver også fantastisk godt :thumbup::thumbup::thumbup:[/B]

BOg hvorfor skriver jeg med lilla :øhmm:[/B]

[quote=Kaja;290242]quote=Therese;290218:):):)[/B]

BLige nu læser jeg :[/B]

B13 trin ned af Ruth Rendell[/B]

B…den er bare go’ ![/B]

BHun skriver også fantastisk godt :thumbup::thumbup::thumbup:[/B]

BOg hvorfor skriver jeg med lilla :øhmm:[/B][/quote]

-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL

BFordi… jeg har smittet dig… og ja ! Ruth Rendell skriver helt fantastisk godt…[/B]

:stuck_out_tongue:

[quote=Kaja;290242]quote=Therese;290218:):):)[/B]

BLige nu læser jeg :[/B]

B13 trin ned af Ruth Rendell[/B]

B…den er bare go’ ![/B]

BHun skriver også fantastisk godt :thumbup::thumbup::thumbup:[/B]

BOg hvorfor skriver jeg med lilla :øhmm:[/B][/quote][/quote]

-LOL -LOL -LOL

Du skriver med lilla, fordi du mangler en [/quote] :ok:

[quote=Rikke H;290215]… og “Forelskede sig til et mareridt” af Liza Marklund. Begge anbefalsesværdige, især den sidste. Ikke mindst fordi det er en sand historie.

Nu skal jeg finde en ny at fordybe mig i.[/quote]

Når du nu var vild med “Forelskede sig til et mareridt” er det da vildt nærliggende at læse fortsættelsen :wink:

Den hedder “Asyl” og er også skrevet af Lisa Marklund…

Efter de to bøger har hovedpersonen fra bøgerne skrevet en 3. fortsættelse.
Den hedder “Mia’s hemmelighed” - af Mia Erikson (Hun hedder nemlig rigtigt Mia - kan ikke helt huske hvordan Eriksson staves og min bog er udlånt)

Ellers læser jeg også mest krimier for tiden… Pt læser jeg også Camilla Läckberg. Hun har skrevet to bøger efter Tyskungen der ikke er udkommet i Danmark endnu, så jeg læser den ene af dem på svensk :wink:

Så har jeg også gang i den allernyeste fra Sara Blædel… Og har så glemt titlen, men den er først kun lige udkommet…

Mangler du flere forslag (af specielt krimier) siger du bare til :wink:

Jeg har lige afslutet Eksperimentet af Dean Koontz, og den var så god at jeg gerne vil læse mere af ham :ok:

Århh jeg er i gang med min bankbog :stuck_out_tongue: og nej den kan ikke anbefales, det er dybt deprimerende læsning :fløjte:

Min er heller ikke for sarte sjæle … slutningen er det rene gys :blegne:

Han har skrevet mange bøger, så der er masser at læse :slight_smile:

Jeg har lige læst Fred Vargas “Den tredie Jomfru”. Det er 4. bog i en serie om kriminalinspektør Adamsberg. En anderledes kriminalroman - herlig læsning :ok:

Lige nu er jeg i gangmed Dan Browns bog ‘Engle og Demone’… Jeg har ellers i lang tid svoret at jeg ikke ville læse den, og bestemt heller ikke dne sidste nye!! Men jeg kan bare ikke lade være, hans skrivemåde fanger mig bare!!

Lige nu læser jeg The Stand af stephen king :S det godt nok dårlig timing… den handler om en dødelig influenza der raserer i usa:tihi: Men god er den

Generelt kan jeg anbefale Dean koontz og harlan coben… de laver nok de bedste bøger :thumbup:

[quote=Helene K;290995]Lige nu læser jeg The Stand af stephen king :S det godt nok dårlig timing… den handler om en dødelig influenza der raserer i usa:tihi: Men god er den

Generelt kan jeg anbefale Dean koontz og harlan coben… de laver nok de bedste bøger :thumbup:[/quote]

Den sidste er jeg også vild med - Koontz er mere svingende, synes jeg.

Nogle af hans bøger finder jeg ekstremt gode - andre gider jeg ikke læse færdig.

Men smag og behag kan jo ikke diskuteres :tihi::tihi:

Et par bøger, jeg kan anbefale er:

Nattetimen af Annika von Holdt

I seng med fjenden af Nancy Price

og nogle forfattere, der skriver spændende bøger:

James Patterson

James Siegel

Ken Follett

John Grisham

Jeg har lige læst Dommedag af Koontz. Jeg har endnu ikke besluttet mig til om jeg kan li’ den eller ej, men jeg tror jeg hælder mest til at den er god. Jeg tror jeg bliver nødt til at læse den igen, før jeg helt kan finde ud af det. Den er anderledes end andre jeg har læst af ham, og den har godt nok fået mig til at tænke.

Hmmm… så må den jo forresten være god :øhmm:

Tænkeboksen…en fabelagtig bog om hjernen…absolut læseværdig…og man bliver klogere :høhø:

Jeg har lige lånt “Vandrende Sjæle” af Stephanie Meyer. Den skal jeg lige have overskud til at gå i gang med, for den er på 750 sider :blegne: Normalt ikke noget, som afskrækker mig, men jeg skal jo liiiige i gang :tihi:

Jeg har læst de første 3 bøger af “Twilight” af samme forfatter… De er MEGA MONSTER SUPER GODE! Hvis man er til gys, drama, overnaturligt og lign. :tihi: ELSER fantasy, flugt fra hverdagen osv. :ok:

Er i ikke søde at sætte genre på bøgerne i den her dejlige tråd :thumbup:

Tzari - dem jeg har nævnt er krimi/spændingsromaner!

:thumbup::thumbup::thumbup: