Hvilken farve? ns eller ns 22?

Ja, denne her er lidt tricky… Så hvad siger I. Er han sort smoke eller sort sølv tabby? :slight_smile:

Altså jeg har ikke et klap forstand på striber, men han virker mere “grå” i det sorte end de andre. Hvis det betyder han er smoke, så vil jeg skyde på det :slight_smile:

Bedårende er han under alle omstændigheder!

Sort sølv, han har meget klare briller og kan derfor ikke være nonagouti. Han skal nok få sine striber, men vil altid være meget, meget lys :slight_smile:

Hans bror har nu også briller? Og han er sort smoke :slight_smile:

fisk…men kær det er han bestemt…tænk at min guru udi farver kan have et problem i at afgøre sine egne killinger…det havde jeg aldrig troet…jeg bøvler stadig med Gaia, selv om du siger hun er a…hun er 5 måneder og har stadig bulls eye (bloched tabby for dem der ikke ved hvad bulls eye betyder)

Bente - Hov hov, jeg har ikke noget problem med mine egne killinger :stuck_out_tongue: Jeg har to sort klassisk tabby og tre sort sølv klassisk tabby :wink:

[QUOTE=Eife;828122]Hans bror har nu også briller? Og han er sort smoke :slight_smile:
[/QUOTE]

Det er meget sjovt at se ham sammen med hans søskende, så man kan se at han hverken ligner en sort, en smoke eller en silvertabby. Han er sådan lidt midt-i-mellem. :wink:

Mit sædvanlige råd: vent, til de er lidt ældre. Men jeg tror faktisk godt, at han kunne være smoke med masser af spøgelsesmarkeringer og en meget høj grad af sølv. :?

[QUOTE=holymoly;828159]
Mit sædvanlige råd: vent, til de er lidt ældre. Men jeg tror faktisk godt, at han kunne være smoke med masser af spøgelsesmarkeringer og en meget høj grad af sølv. :?[/QUOTE]

Ja, det er nemlig sjovt… jeg har også kun set ham på billeder, men jeg tror også at han meget vel kunne tænkes at vise sig at være smoke. Især fordi f.eks. sådan noget som næseryggen er sort. Og som man kan se på den sølv tabby, så har de (killinger efter de forældre) generelt en høj grad af sølv :slight_smile:
Men ja, hun må vente lidt endnu med at finde ud af hvad han er :tihi:

Helt klart med mønster altså sortsølv blotchedtabby. Bliver den senere smoke vil de hos mig være sorte (uden striber) på rykken og være markant lysere på den nederste halvdel af benene.
Prøver lige om jeg kan finde 2 billeder der vise min forklaring.

Jeg ved det ikke, men jeg ved han er dejlig :iloveyou:

[QUOTE=Babette;832435]Helt klart med mønster altså sortsølv blotchedtabby. Bliver den senere smoke vil de hos mig være sorte (uden striber) på rykken og være markant lysere på den nederste halvdel af benene.
Prøver lige om jeg kan finde 2 billeder der vise min forklaring.[/QUOTE]

Det behøver du ikke… Ved godt hvordan de normalt ser ud…
Men som du kan se på den tydeligt smoke bror, så kan européerne altså sagtens have spøgelsesstriber… de er jo heller ikke langhårede, hvilket udvisker mønsteret…

Og jeg tror nu ikke du har ret i at den er ns 22

På de første billeder ser han meget mønstret ud, men når man ser billedet med dem alle samme, så er der meget mere forskel på ham og den klart sølvtabby ude til venstre end der er på ham og brormand, så jeg gætter også på smoke.

[QUOTE=Eife;832514]Det behøver du ikke… Ved godt hvordan de normalt ser ud…
Men som du kan se på den tydeligt smoke bror, så kan européerne altså sagtens have spøgelsesstriber… de er jo heller ikke langhårede, hvilket udvisker mønsteret…

Og jeg tror nu ikke du har ret i at den er ns 22[/QUOTE] Spøgelsesstriberne plejer netop ikke at gå så tydeligt igennem oppe på rykken på mine som de gør på billedet af din.
Jeg kunne faktisk ikke finde nogen billeder af de få sortsølv jeg har lavet som kunne underbygge min påstand.

[QUOTE=Babette;832670]Spøgelsesstriberne plejer netop ikke at gå så tydeligt igennem oppe på rykken på mine som de gør på billedet af din.
Jeg kunne faktisk ikke finde nogen billeder af de få sortsølv jeg har lavet som kunne underbygge min påstand.[/QUOTE]

Det er ikke min :slight_smile:
Men ja, han er lidt af et særtilfælde, hvilket også var grunden til at jeg lavede tråden her :slight_smile:

Her er et billede af rygstriberne på en af mine i samme alder, til sammenligning

Jeg kan se pointen nu men sammenholdt med mine NFOerfaringer og uden at have haft den i hænder vurderer jeg at den er sortsølv.

Ok :slight_smile: Jamen når den engang er lidt ældre, så opdaterer jeg lige herinde med, hvad den viser sig at være…

Super.

Her er det sidste nye billede, jeg tror nu der er enighed hos opdrætteren om at den ér ns og ikke ns 22 :slight_smile:

Klart ns :slight_smile: