Hvilken fugl?

Ja, her sner det stadig og sneen på taget af vores foderlade bliver højere og højere.
Får besøg af denne nysgerrige fyr…hvad er det lige for en fugl?
Den har godt nok et imponerende næb og er rigtig flot i farverne.

Kvaliteten er ikke god, da de er taget igennem vinduet.

:wehuu::wehuu::wehuu:

Det ligner sådan en kernebider - de har sådanne næb… kan ikke lige komme på navnet - men den er godt nok flot !

Ja, den er rigtig fin…
Den er også ret stor og kraftig i forhold til de andre småfugle der kommer her…
Og MEGET ihærdig :høhø:

:hjerte::hjerte:

Min første tanke er om det er en dompap ???

Ja, den er da suuuuuuulten - og hvor har du bare (dejligt) meget sne.
:cool:

Nej Dompap tror jeg ikke det er…for dem har vi også og de er mere røde i det ( mener jeg :ups: )

Ja, vi har efterhånden meget sne…det har sneet siden en gang i nat uafbrudt.
Jeg var ude tidligere og nu kan man faktisk ikke se længere, hvor jeg gik :besvimer:

[QUOTE=Sannela;549637]Nej Dompap tror jeg ikke det er…for dem har vi også og de er mere røde i det ( mener jeg :ups: )

Ja, vi har efterhånden meget sne…det har sneet siden en gang i nat uafbrudt.
Jeg var ude tidligere og nu kan man faktisk ikke se længere, hvor jeg gik :besvimer:

[/QUOTE]

:rock::rock::rock:

Det er IKKE pænt at være misundelig…

Må vi ikke godt få bare et lille-bitte lag i København ??
:bebe::bebe::bebe:

Må vi ikke godt få bare et lille-bitte lag i København ??
:bebe::bebe::bebe:[/QUOTE]

:lol::lol:
Helt bestemt…jeg deler GERNE!!

Det er en rigtig flot Kærnebider :slight_smile:
Jeg har dobbelttjekket i både min gamle og min nye fuglebog - den første kan jeg nærmest udenad, fra dengang jeg sad ude på de midtjyske kartoffelmarker og kedede mig til døde - og i den nye står der nok så sjovt, at den fugl er en flyvende nøddeknækker GG

[QUOTE=MiSi;549647]Det er en rigtig flot Kærnebider :slight_smile:
Jeg har dobbelttjekket i både min gamle og min nye fuglebog - den første kan jeg nærmest udenad, fra dengang jeg sad ude på de midtjyske kartoffelmarker og kedede mig til døde - og i den nye står der nok så sjovt, at den fugl er en flyvende nøddeknækker GG[/QUOTE]

:rock::rock:

Ehm… det var jo faktisk liiige netop det jeg skrev jeg mente den hed… den er bare SÅ smuk…
:hjerte:

Tak, Misi…:ok:

[QUOTE=MiSi;549647]Det er en rigtig flot Kærnebider :slight_smile:
Jeg har dobbelttjekket i både min gamle og min nye fuglebog - den første kan jeg nærmest udenad, fra dengang jeg sad ude på de midtjyske kartoffelmarker og kedede mig til døde - og i den nye står der nok så sjovt, at den fugl er en flyvende nøddeknækker GG[/QUOTE]

Årh tak for svaret!!
Vi har rigtig mange forskellige fugle her, da vi fodre året rundt.
Men denne syntes jeg ikke, jeg har set før…den er rigtig fin!

Ehm… det var jo faktisk liiige netop det jeg skrev jeg mente den hed… den er bare SÅ smuk…
:hjerte:

Tak, Misi…:ok:[/QUOTE]

Ja, den har et flot hoved…men dens krop er også helt fantastisk.
Jeg blev dog træt af at vente på den, da den vist ikke gider jeg tager billeder :ups:

:):slight_smile:

Her er den - og det er IKKE for at være en ordkløver, Misi - men det staves Kernebider
:cool2:

Det er altså en flot fugl sådan en kernebider, jeg har også været heldig at få nogen billeder af den, når den en sjælden gang er på besøg i min have.

Men altså…alt det sne…er det i dag?
Her kommer der bare sådan noget helt fint noget, der lægger sig på udsatte steder…slet ikke noget med jorden hvid eller noget…bare det ikke også kommer så meget her…jeg gider ikke mere sne …ØV

[QUOTE=Felis;549677]Det er altså en flot fugl sådan en kernebider, jeg har også været heldig at få nogen billeder af den, når den en sjælden gang er på besøg i min have.

Her kommer der bare sådan noget helt fint noget, der lægger sig på udsatte steder…slet ikke noget med jorden hvid eller noget…bare det ikke også kommer så meget her…jeg gider ikke mere sne …ØV[/QUOTE]

:):):slight_smile:

Smider du et par billeder måske ??
:bebe:

Ved du, om det er en han eller en hun ??

Den er bare så fin :wehuu:

[QUOTE=Felis;549677]Det er altså en flot fugl sådan en kernebider, jeg har også været heldig at få nogen billeder af den, når den en sjælden gang er på besøg i min have.

Her kommer der bare sådan noget helt fint noget, der lægger sig på udsatte steder…slet ikke noget med jorden hvid eller noget…bare det ikke også kommer så meget her…jeg gider ikke mere sne …ØV[/QUOTE]

Ja, det hele er fra idag…det startede med at sne i nat…og der har ikke været stop i det siden
Og det er altså ikke lidt der kommer ned…

Næ, jeg ka’ da godt se det er et ordentligt lag sne der kommer.

Det var vist for tidligt at håbe på vinteren var ved at være forbi.

Tante Tut spurgte om billede af kernebider, så her er et jeg lige var heldig at finde i arkiverne…

[QUOTE=Felis;549694]Næ, jeg ka’ da godt se det er et ordentligt lag sne der kommer.

Det var vist for tidligt at håbe på vinteren var ved at være forbi.

Tante Tut spurgte om billede af kernebider, så her er et jeg lige var heldig at finde i arkiverne…

[/QUOTE]

:hjerte::hjerte::hjerte:

Tusind tak - hvor er den bare FLOT !!

Ret pinligt, men jer er jo københavner… jeg anede ikke, at vi havde så farvestrålende fugle i DK…

:rødme::rødme::rødme:

[QUOTE=Tante Tut;549662]

Her er den - og det er IKKE for at være en ordkløver, Misi - men det staves Kernebider
:cool2:[/QUOTE]

Se, det havde jeg også ventet, men nix: I den anerkendte og DOF-anbefalede fuglebog “Fugle i Felten” i den nyeste udgave (købt for små to år siden) er det stavet med æ: Kærnebider.
Men okæh, det er jo også dem, der fortsat anbefaler at binde bjælder på katte…

I sommerhushaven har vi ofte kernebidere på besøg :slight_smile:

Vi fodrer med vildtfugleblanding og solsikkefrø, og jeg smelter fedt og hælder i halve kokosnødder, som bliver hængt op i træerne. Det tiltrækker en masse forskellige fugle. :slight_smile:

[QUOTE=MiSi;549716]Se, det havde jeg også ventet, men nix: I den anerkendte og DOF-anbefalede fuglebog “Fugle i Felten” i den nyeste udgave (købt for små to år siden) er det stavet med æ: Kærnebider.
Men okæh, det er jo også dem, der fortsat anbefaler at binde bjælder på katte…[/QUOTE]

:ok::ok:

Jeg tager dine ord for gode varer så…:cool2::cool2: