Hvilken race er det her?

[ATTACH=CONFIG]57846[/ATTACH]

Ligner en klassisk perser :slight_smile:

Eller måske en langhåret brite? :slight_smile:

[QUOTE=DK Thomani;789344]Ligner en klassisk perser :slight_smile:

Eller måske en langhåret brite? :)[/QUOTE]

Mange tak :slight_smile: Synes bare ikke næsen ligner en perser-næse :slight_smile: men måske til klassisk

Enig med Annie og hvor er den yndig :inlove:

den ligner min sølvperser i ansigtet, så den kan godt være perser :slight_smile:

Det kunne også være en langhåret Burmilla. Stamtavlen må da kunne afsløre det.

Øhm… Burmilla fås da ikke i blå?

Den har jeg ikke - fandt bare billedet

Jeg tænker langhåret Sphynx…

-LOL (nå måske ikke? :stuck_out_tongue: )

Langhåret burmilla hedder i GCCF Tiffanie og ifølge denne opdrætter: http://www.kittenlist.co.uk/breeders/out.php?cat=cagaran fås de også i blå :slight_smile:

Der kan man bare se, jeg anede ikke den fandtes i andre farver end den vi ser på show herhjemme :slight_smile:

Jeg tænker også langhåret brite.

Ikke svært - det er en langhåret britte - jeg ser en del på TICA udstillinger i udlandet. Dejlig kat. En af mine “fristelser”.

Langhåret brite er ikke tilladt herhjemme? Hedder de så stadig British shorthair eller longhair? Spørger måske dumt :stuck_out_tongue:

Suk… I mine øjne tusind gange mere tiltalende end den korthårede <3

[QUOTE=ThildeL;789646]Langhåret brite er ikke tilladt herhjemme? Hedder de så stadig British shorthair eller longhair? Spørger måske dumt :stuck_out_tongue:

[/QUOTE]

Jo, det er skam helt tilladte i Danmark, det er “kun” i udstillingsøjemed de ikke er tilladte i FIFe regi, de kan fint udstilles i TICA. Og jeg er helt enig med dig, de er superskønne :slight_smile:

Nårh på den led. Ja jeg har indtil videre kun sat mig in i FIFe regi (er ny udstiller), men en TICA udstilling som jeg har læst lidt om kunne være rigtig interessant at deltage i.

Synes ellers ikke rigtig jeg er stødt på nogle “British longhair” opdrættere i Danmark :slight_smile:

Det er der mig bekendt heller ikke, men der er British Shorthair opdrættere, der får kuld med både langhårede og korthårede killinger, så man kan “sagtens” (i anførselstegn, fordi jeg ikke ved, hvor mange der kommer om året) finde dem :).

den kunne helt sikker snyde sig igennem som klassisk perser. til sammenligning lige et killingebillede af günther

ikke det skarpeste billede, men til sammenligning kig på de små stopleben - typisk perser.
på dit billede ser katte så også ud til at være nogle måneder ældre end günther er her på billedet

Så er det altså nu at jeg er nødt til at vise min nyerhverelse :slight_smile:
Ligesom mange andre har jeg tabt mit hjerte til en LH brite og nu har jeg fundet hende :slight_smile:

Eftersom bamsen faktisk har et decideret snudeparti (en “mini-box”), og ikke bare en ikke-indtrykket-næse, så ser jeg ham også som “British Longhair”/“Lowlander” - er det ikke det, det hedder, når man ikke vil kalde det “ups, genetisk afvigelse fra standarden”.

Der er jo det, at efter 2. verdenskrig var flere racer i krise, og man brugte Briter til at lave bedre EXOer med og omvendt - selvfølgelig måtte perserens langhårsgen smutte med ind “ad bagvejen”.
Se nu bare Hrönns smuksak: Superlanghåret, og stik imod standarden på kun dette punkt.

Jeg sætter mine jetons på, at katten er brite med et langhårsgen manifest :slight_smile: Hurra for variation og forskellighed!
Nah, store ord - jeg elsker brite-bamserne, og en langhåret brite må da være Himmerige selv :hjerte: