Hvilken race er dette?

Hej alle.
Jeg har fundet denne lille killing i Viborg. Jeg har forhørt mig hos politiet og andre steder om den evt. skulle være efterlyst, det er den ikke. Jeg har også fremlyst den diverse steder, dog uden held.
Nu har min nysgerrighed nået et punkt hvor jeg vil høre om der er nogen af jer der kan fortælle mig hvilken race det er? Jeg vedhæfter lige et billede:)
På forhånd tak.

Billede af katten kan findes på linket:
http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/wUH33708.jpg

Jeg tror det er en rigtig dejlig husmisser…Super smuk .-)

Enig med Alice… En smuk husmisser… :slight_smile:

Jeg tror også det er en huskat. Hvor er den dog smuk :wehuu:

Jeg vil skyde på, at det er en smuk smuk blå husmis:wehuu:…farven er lidt svær at se, for han ser mere brun ud end blå på billedet (går ud fra det er lyset), så farven er et gæt…men jeg er ret sikker på, at han er en huskat…måske med noget ‘race’ blandet i, for det er der i de fleste huskatte i dag, desværre…

ja, en blå huskat :slight_smile:

Pelsen er helt grå, meget jævn, flot og ens, meget “blød”, endda noget blødere end andre huskatte jeg nogensinde har mærket, derfor tvivler jeg en LILLE smule. Men i lyder sikre?

Mikkel - Huskatte kommer i mange former, farver og pelstyper :slight_smile: Huskatte er de alligevel.

Killingens farve er helt normal. Blå er en fortynding af sort :slight_smile:

jepper det er en blå husmisling…og jeg kan godt forstå du synes at pelsen er anderledes end på stribemisser…for det er den, jeg har selv et par blå huskræ…og deres pelse er rigtig meget andeledes end deres søskenes…blå er super

Jeg tillader mig at spørge - er der en race du hellere ville have at det var?

Jeg er helt sikker:)…jeg har 11½ huskatte og ikke 2 af dem har helt samme pelstype, det selvom flere af dem er i familie.

Men som jeg skriver tidligere kan han sagtens være en blanding for vores skønne huskatte race er efterhånden blevet noget udhulet med diverse parringer med fertile løsgående racekatte/blandninger, så det er i dag svært at finde en ægte huskat…skrevet med det dybt suk og desværre fra en stor huskatte elsker…

Nej det gør mig ingen forskel hvad det er - jeg er allergiker så jeg kan ikke beholde ham. Det er bare rart at vide lidt om hvad han er for en sjover:)

Sådan nogle blå bløde nogen der fik jeg også fem stykker af, da min colourpoint-pige spyttede en p-pille op og gik i byen :slight_smile: I kuldet var der også en enkelt lille rundstrikket en, han var den kvikkeste af dem alle sammen.

mvh. tina

Mon ikke det også er de lange, spidse, be-tufsede ører, der får Mikkel til at tænke på, at der må være andet ind over.
Er der måske lidt MCO eller NFO-ører over det? Det er ikke racer, jeg bilder mig ind at ville gøre mig klog på, men det er da en mulighed :?

Det er som nævnt, en blå huskat.

Og nu nævnes det, at der faktisk ikke findes ret mange huskatte tilbage der ikke er blandet med noget, og at denne kan ligne noget der er blandet.
Det er jeg dybt uenig i, og m.h.t. udseendet på netop den lille kat du har fundet der, så er det en helt almindelig huskattefarve og kan sådan yderligere fortælle, at for næsten 40 år siden havde jeg en flok på 18 stk huskatte, der var helt magen til i den farve.

Nå, men du skriver du har fundet katten i Viborg.
nu er det vel ikke bare sådan, at du fejlagtigt har regnet med, at fordi den gik frit omkring, at den så ikke havde en ejer.
Der er desværre SÅ mange, der “redder stakkels herreløse katte”, faktisk “lige uden for kattens egen havelåge”.

sorry felis men nogle gange har jeg lyst til at slå dig i hovedet, så du kan komme tilbage på sporet…i mine øjne ejer du ikke situationsfornemmelse

og jeg tager gerne et par dage på køl for den bemærkning

[quote=haneben;277859]sorry felis men nogle gange har jeg lyst til at slå dig i hovedet, så du kan komme tilbage på sporet…i mine øjne ejer du ikke situationsfornemmelse

og jeg tager gerne et par dage på køl for den bemærkning[/quote]

Hvad er problemet, vi har endda set herinde, at “naboens kat” fejlagtigt blev indfanget og kastreret fordi det var en stakkels “hjemløs kat”.

Jeg spørger pænt, om man har sikret sig at katten ikke boede lige om hjørnet da man tog den med, det er der mange der ikke lige tænker over

ja og…var det måske bedre at han løb rundt og gjorde alle fertile damekatte i miles omkreds drægtige…men hallo her taler farve på en kat…get a grib

hov den sidste linie havde du glemt i første forsøg…
og nej katten angreb os, så vi regnede sgu ikke med at den var en tamkat…men WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE det blev den…er det ikke godt nok…elller skal du bare ævle

Ja, og at katten er blevet fremlyst og det er undersøgt om den er efterlyst, og at Mikkel ikke kan beholde den…så er det jo meget nærliggende at spørge, om det er nøjere undersøgt om katten måske boede lige i nærheden af hvor den er fundet-…eller…;-))))))