Hvilken salgs foder og grus?

Nu når det hele er faldet på plads her hjemme, så vil jeg lige høre hvilken foder i synes der er bedst for killinger…

Jeg ved jo kun noget fra ilder, er at man kna blande Arion kitten og Royal canien… Men hvilken er bedst og Hvilket skal jeg bruge ?..

Og så kommer det med grus…
Hvilket salgs grus skal jeg bruge?. det skal være noget hvor det ikke lugter og klumper godt. :slight_smile:

Tak på forhånd!!:slight_smile:

grus: EC eller premium excellence eller golden grey master… de er lige gode og klumper godt

foder er en religion… mange herinde (herunder mig selv) sværger til feline porta… og så er der hills, orijen, sanabelle, iams hairball, applaws og james wellbeloved for at nævne andre gode lødige mærker…

du skal holde dig fra supermarkeds mad generelt med undtagelse af aldis lux og super bedsts pussy (den hedder felix i andre kæder) … de er udemærkede…

whiskas er verdens dyreste vand og giver dig en kat på evigt sukkertrip… så det er kun i nødstilfælde de skal have det…

og så er det i øvrigt vigtigt at vælge killingefoder til den lille - stortset alle de lødige mærker har killinge foder :slight_smile:

Ever clean er efter min mening lige en tand bedre end extreme classic eller golden grey master, men jeg bruger gerne alle tre mærker. De er gode.

Mht RC og Hills og Iams, så er alle tre fodermærker ok. Jeg foretrækker nogen med et højere protein indhold, men så er det meget vigtigt at sørge for at katten(e) får nok vand. Tørkost indeholder generelt for lidt vand til katte, og mange får af den grund nyreproblemer senere i livet. Jeg hælder selv vand ved deres tørkost, men det er ikke alle katte der vil spise det. Ellers så er vådkost, evt. spædet på med vand en god måde at sikre sig at katten indtager godt med vand :slight_smile: Katte er af natur ikke gode til at drikke så meget som de burde, når vi servere tørkost for dem, og derfor er det vigtigt at være opmærksom på at de får nok vand, uanset hvilket mærke man servere. (og selvom katten drikker en del af vandskålen, så er det ikke nok)

Ang. kattegrus kan Lindo Cat også anbefales. Det er også et klumpende grus, og jeg synes der er minimalt med lugtgener. Desuden er det billigere end ec og ever clean (som også er rigtig gode produkter). Eneste minus er at jeg ikke har set det så mange steder.

Jeg er enig i at det med foder er lidt af en religion, :øhmm:. Her hjemme er det en blanding af rc growth og hills kitten. Ellers er der jo rigtig meget anstændigt vådfoder derude, efterhånden. Men enig i at bla. Whiskas max kan være nødløsning. Jeg kan også anbefale en vandfontæne, især hvis det er main coon i er interesserede i:)

SIBsofie - hvad giver du for hvor meget af Lindo cats?

Der må jeg lige være dig svar skyldig til i morgen, er simpelthen ikke god til at huske den slags, men jeg husker at der var overraskende meget at spare, så du får lige en up-date i morgen:ok:

hvad med [B]Feline Finest Kitten 10 kg.[/B]?. hvor kan man købe det henne. ?. og er det godt nok ^^?

Royal canie ville jeg ikke bruge det er fyldt med korn…

Brug applaws. acana og orijen det er foder uden korn, kender flere der er kommet over på det foder med meget positiv resultat …

Katte grus helt klart extrem classic .

Bliver nødsaget til at rette dig lidt Regitze :slight_smile:
Whiskas har faktisk et produktserie som hedder “Hmm” uden sukker, og så vidt jeg kan se et udmærket produkt. Jeg serverer det selv engang imellem for mine tøzer - Især hvis jeg har været for sent ude med en bestilling til ny forsyning på zooplus :slight_smile:

Du kan købe det der hos Linda, eller her hos Ann-Dorrit: Mystery Coons Petshop

Hos ZooPlus Tyskland

Hos ZooPlus England

[quote=Alice;415222]Bliver nødsaget til at rette dig lidt Regitze :slight_smile:
Whiskas har faktisk et produktserie som hedder “Hmm” uden sukker, og så vidt jeg kan se et udmærket produkt. Jeg serverer det selv engang imellem for mine tøzer - Især hvis jeg har været for sent ude med en bestilling til ny forsyning på zooplus :-)[/quote]

takker :slight_smile:

kan godt lide de ligefrem har lavet en produktserie UDEN sukker -LOL

[quote=Battlestar;415298]takker :slight_smile:

kan godt lide de ligefrem har lavet en produktserie UDEN sukker -LOL[/quote]

Nu er Whiskas jo ikke ene om at have sukker i sit vådfoder - det er faktisk reglen mere end undtagelsen, at der er det. Man kan endda risikere, at der i små patéer ikke er sukker, mens der i 200 grams dåser er sukker - inden for samme mærke :slight_smile:

Det er nemlig rigtig :slight_smile:

Rigtig meget kattefoder er med sukker …Og er det ikke KiteKat som har sukker i deres dåser men ikke i deres poser ( eller omvendt ? )

Pussi har det omvendt - Kitekat har jeg ikke kigget på for nylig. Men den med de små patéer er Maxi Zoo’s eget mærke Fit & Fun. Et godt og billigt alternativ - men kun, hvis man tager portionspatéerne.

Har skrevet en mail til hende… :slight_smile:

Carina - Ja, det mærke du linker til ville jeg også fint bruge til mine killinger. Jeg serverer deres grain free variant for mine kræ :slight_smile:

Det nemmeste for dig, eftersom du bor i Herning, er nok at bestille det hos Mollie M; http://mollie-m.dk/?id=302156&catalogue_selected=146031_15086
Det er beliggende i Kølkær, og man kan enten selv afhente eller få det bragt for en mindre pris :slight_smile:

Så fandt jeg ud af det; 20 kg Lindo cat koster 109,- Så ja, der er lidt at spare:thumbup:

Sofie - Mange tak for at du undersøgte det :slight_smile: Jeg gav på tilbud 50 kr pr. sæk Extreme classic (16 kg) i Maxi zoo sidst, og giver 62,50 for 10 kg Ever clean når jeg er heldig - når jeg da ikke får dem som tak for hjælpen eller premier på udstillingerne, hehe… :slight_smile: så for mig er der ikke rigtig, men ellers er der da.

Eife: Ja, så er det jo ikke den vilde rabat med 45 pr 10 kg, kan jeg godt se:).
Jeg synes altid jeg er uheldig og kun mangler kattegrus når extreme classic ligger til omkring 135 pr 15 kg på zooplus:thumbdown:. Og så ever clean endnu højere. Hehe, har så mange gange skulle bestille foder, os så var det dagen efter et tilbud er slut:ups: