Hvilken sofa?

Jeg har en hjørnestofsofa, og i starten havde jeg en alm. kradsestolpe til at stå ved hvert hjørne, som gutterne var gode til at bruge istedet for sofaen :slight_smile: Med tiden har jeg fjernet stolperne, og gutterne bruger nu de andre muligheder for krads i lejligheden.

3 Synes om

Og med en ny sofa tror jeg taktikken med at sætte stolper op i starten ved fristende steder er SÅ god, bare indtil sofaen lugter af hjemmet og kattene, så kan de få lov at duftmarkere på de stolper fremfor sofaen.

2 Synes om

Tak. Det er denne her, vi har nu. Fra IKEA, og altså rigtigt læder. Vi købte den fordi vi både havde katte og fire mere eller mindre hærgende småbørn, og den har været ganske praktisk - netop fordi den bare kan tørres over med en klud.

Men som sagt er den ved at være udtjent, og jeg synes at der findes så mange fine sofaer i stof… Men omvendt jeg ikke at kaste penge efter noget, som ikke kan holde til hverdagen i vores hjem. :slight_smile:

Brugtkøb er jeg i øvrigt med på i stor stil. Der kan virkelig gøre nogle gode køb. :+1:

6 Synes om

Tak :slight_smile:

Det er Mittens fra animations filmen Bolt. Her hjemme hedder den dog Erstatningskatten Erling, for jeg fik den efter jeg mistede Emilius i branden, og sov med den hver nat indtil Emina flyttede ind, så kunne jeg godt sove uden igen. :hjerte:

IMDB - Bolt

3 Synes om

Åh ja, Bolt, den har jeg set to gange - det er en sød film.
Mittens var bare herlig, men en sørgelig skæbne som kasseret kat - dejligt at han fik et hjem sammen med Bolt. :grin:
Og dejligt at han kunne trøste dig, da du havde brug for det :troste:

3 Synes om

Jeps, det kan lade sig gøre med grim stofsofa under fine pæne sengetæpper :slight_smile:
Vi arvede den mest fantastiske sofa fra min morbror. Kæmpe hjørnesofa flyder, sidder og sover vanvittig godt i den - men p****grim. Har købt nogle billige sengetæpper i IKEA og kastet over. Sofaen er pæn at kigge på, sengetæppe af og koges i vask når nogen kaster op eller har strintet på den i hele den periode hvor Zilla har været uvenner med dele af flokken. Skal prøve at gå ned og tage et billede.

EDIT, billede tilføjet

8 Synes om

Her er der ingen, der kradser i møblerne, men det er godt nok en hel del nemmere at holde en lædersofa fri for især abyhår end en med uldstof. Jeg ved ikke, om siatalerhår har samme evne til at hægte sig ualmindeligt godt fast. I så fald siger jeg også læder.

I øvrigt flåede Magic ihærdigt i mine forældres ægte lædermøbler. Han vidste, det var den sikreste vej til opmærksomhed :roll_eyes: De blev noget flossede.

2 Synes om

Kan man få sofaer med uldstof?

Det lyder forfærdeligt :see_no_evil: (jeg kan ikke tåle uld).

1 Synes om

Det minder lidt om filt i strukturen. Jeg tænker, du har siddet i en, da I var hernede, for da tror jeg at jeg stadig havde den gamle :blush:

1 Synes om

Ektorp stof sofa fra Ikea, er det bedste køb jeg nogensinde har købt. Man sidder super godt i dem, stoffet kan tages af på hele sofaen og alle hynder, og kan vaskes i maskine. Bliver man træt at den farve stof man har købt, er der en del farver at vælge imellem til en overkommelig pris. Jeg har haft mine Ektorp sofa og stol i ca 5 år og har ikke haft brug for at skifte det ud endnu pga kradsemærker :+1:

8 Synes om

Jeg synes Frederiks pels er værre til at hænge fast alle steder end orientalernes, og det der måtte sidde på sengetæppet forsvinder i vask. Synes ikke vi har pelsproblemer I sofaen.

Kommer ikke selv til at have en lædersofa. Jeg synes de er flotte, men kolde at sidde i.

…Vi har heldigvis heller ikke nogen der kradser i sofaen

2 Synes om

Jo, det er små fine hår som borer sig ind alle steder :uha:

3 Synes om

Faktisk havde vi to Ektorp-sofaer inden vi fik lædersagen. De så altid lidt umulige ud, for vi kunne ikke nå at vaske i samme hastighed som ungerne svinede dem til. :grinning_face_with_smiling_eyes: Det vil nok være ret meget lettere nu, hvor de er teenagere/voksne.

Mht. kattehår, så synes jeg ikke at siatalernes hår er slemme. Men birmahår, derimod! :roll_eyes:

2 Synes om

Nu vi snakker godt brugt køb :wink: Den passer bare ikke vires mål https://www.dba.dk/u-sofa-laeder-6-pers-te/id-1081275928/

2 Synes om

Ja, det er sør’me en god pris. :thumbup:
Men vores stue er for lille. Jeg tror, at vi skal have en almindelig sofa denne gang, uden chaiselong og hjørner. Og så vil min mand have at armlænene er brede, så kan kan bruge den med sin computermus, når han sidder i siden med sin bærbare… Vildt besværligt ønske, i øvrigt. Jeg begynder så småt at overveje, om han skal ryge ud sammen med sofaen. :thinking: :grin:

6 Synes om

Microfiber

1 Synes om

Jeg kan godt lide denne her fra IKEA:

Den er godt nok med stof. Tilmed en bomuldsblanding. Men betrækket kan vaskes og udskiftes, og prisen er skøn. :smiley:

Det ser ud til, at det sidder bedre fast end på den IKEA sofa, jeg har. Hvis den skal se pæn ud, skal jeg proppe stoffet ned i revnerne, hver eneste gang jeg rejser mig :frowning: Så alene af den årsag (man både sidder og sover glimrende i den) står den til udskiftning ved lejlighed

1 Synes om

Hvis du kan finde det til en fornuftig pris :slight_smile: - så er Alcantara simpelthen løsningen. Det er jo stof, sindssygt slidstærkt og let at holde. Og desværre lidt dyrt… Har haft et par gode Nielaus sofaer med det, de blev købt brugt og holdt i en lang årrække hos os derefter. 2 kuld europe killinger på speed endte så med til sidst at få hul i dem en sommer, og det var lige før jeg græd da vi en skønne dag kørte dem væk og erklærede dem udtjente :slight_smile: De er nu skiftet ud med læder, for jeg har ikke kunnet finde nye med Alcantara (som jeg har kunnet betale for!), og jeg er lidt strid med hvornår killingerne må komme i stuen…
VH
Susanne

2 Synes om

@ Lovehjerte Den her! Kvalli-vare med det rigtige Alcantara betræk. Holder sindssygt godt, udover at det er noget af det smukkeste klassiske danske møbelkunst :slight_smile: Sofa til salg - køb brugt og billigt på DBA - jeg ved ikke om den i øjeblikket laves fra ny med Alcantara, men hvis den gør, så ligger prisen omkring 15.-18.000. Hvis jeg selv stod og manglede… men lige nu har jeg sofaer nok :slight_smile:
VH
Susanne

2 Synes om