Hvilken transportkasse?

Jeg går og kigger lidt på nogle transportkasser til vores Brite-Drenge. De skal være hårde og ikke tasker… :slight_smile:
Ja og så skal de være store nok og kunne bære en fuldvoksen Brite og gerne foret i bunden…
Har i nogle anbefalinger og evt links :?
Knus.

Jeg kan rigtig godt lide Clipper Idrah , de fåes i flere størrelser og kan købes ved bla. www.unimati.biz og Vari kennel som sammen med Idra sælges ved http://www.zooplus.co.uk/shop/cats/cat_carriers_travel/cat_carriers_kennels

mvh
Gitte

Men så er det at jeg bliver åh så forvirret. Den der clipper idrah er jo ikke frygtelig meget større end den der hedder pet carrier fra zooplus men er så 4 gange så dyr. Hvad er fordelene ved den siden den er så dyr :? Og det samme gælder den anden du skrev om… Er der noget specielt ved dem som er super vigtigt eller noget siden de er meget dyrere :?:?

[quote=Celina;104798]Men så er det at jeg bliver åh så forvirret. Den der clipper idrah er jo ikke frygtelig meget større end den der hedder pet carrier fra zooplus men er så 4 gange så dyr. Hvad er fordelene ved den siden den er så dyr :? Og det samme gælder den anden du skrev om… Er der noget specielt ved dem som er super vigtigt eller noget siden de er meget dyrere :?:?[/quote] Det er fordi det er en MEGET bedre kvalitet i materialerne og de er virkelige holdbare,spriger ikke op når der kommer lidt vægt i dem ,som nogle af de billige har tendens til,clipper=kvalitet

Ja det skal sørme være kvalitet da det jo er nogle tunge bamser jeg har tænkt mig at fylde i :stuck_out_tongue:

Kender ikke kvaliteten på den anden du beskriver, men jeg kan rigtig godt lide kvaliteten på de to andre, der fåes desuden hjul til disse og de er godkendt til transport i fly m.m

Kan desuden godt lide deres lukke mekanisme :slight_smile:

MVH
Gitte

Gitte, de ligner også to af dem jeg har men den tredie jeg har er anderledes. Det var i sin tid en gave og jeg ved derfor ikke hvor den er købt.

Vari kennel de luxe er super kvalitet.

Mener LIsa Høj har nogen til salg brugte

Husk der SKAL være metallåge - plasticlåger kan gi’ sig

[quote=Lis Dahlstrøm;104806]Vari kennel de luxe er super kvalitet.

Husk der SKAL være metallåge - plasticlåger kan gi’ sig[/quote]

Hvor stor skal den være til 1 Brite :?

[quote=DK Sacala;104803]Kender ikke kvaliteten på den anden du beskriver, men jeg kan rigtig godt lide kvaliteten på de to andre, der fåes desuden hjul til disse og de er godkendt til transport i fly m.m

Kan desuden godt lide deres lukke mekanisme :slight_smile:

MVH
Gitte[/quote]

Hvilke taler du om her som du kan anbefale :?

Både Idra og Vari, har samme lukke metode :slight_smile: Og begge er i rigtig super kvalitet.

MVH
Gitte

Men Idra kan man kun slæde hen ad jorden på hjul og ikke bære i et håndtag :?

Lisa Høj opdrættede Briter mener jeg:-)

Er ik sikker på jeg er med :ups: Hvem er Lisa Høj :?

Du skal regne med at der er forskel på transportkasse, transporttaske,transporttelte og transportbure.
Kasserne er umiddelbart gode, fordi de som regel er lavet i et ordentligt plastmateriale, der sikrer katten mod evt stød og bump ved fx kollsion… dog er der lavet crashtest som viser at kasser ikke er så sikre, som vi går og bilder os selv ind :frowning: Du skal sørge for at der er en ordentlig lukning på kassen, som katten ikke ved et tilfælde kan kome til at åbne… Såkaldte “vinger” er ikke gode nok!
Kasser har efter min mening den ulempe at de er utroligt bøvlede og tunge! Når man går med kassen bumper den ind i ens ben og kattens rystes… Kasser på hjul larmer og ryster helt vildt - jeg ville ikke udsætte mine egne katte for det, men måske er jeg bare pyldret :wink:

Transportasker er som navnet siger tasker… de kan være vidt forskellige i deres udformning, men fælles for dem alle er at de er lette, kan pakkes væk, når de ikke bruges og som regel har en skulderrem. Det er det jeg foretrækker til mine (tunge) katte.
Ulempen er naturligvis at katten ikke i samme grad er sikret mod stød - i crashtest har de dog nogenlunde samme elendige resultater som plastkasserne… Og at nogle katte finder ud af at bryde gennem ved lynlåsen - af samme årsag lukker jeg altid med en lille hængelås, eller vha klipsen til skulderremmen…

transportbure er reelle bure lavet af metalgitter… ike noget jeg vil anbefale til kat, medmindre man skal rejse meget langt i bil og gerne vil give katten mulighed for at kome på bakke e.lign. De er ikke umiddelbart lette at håndtere og derfor besværlige at bære rundt på. De er beregnet til at stå et sted og ikke slæbes…

Transporttelte… har lidt samme funktion som taskerne, dog er de som regel båede højere og lidt større. Man kan få dem i mange størrelser! De kan pakkes sammen, når de ike bruges…

Fæles for alle er at de ikek leveres med blød lækker måtte i bunden. i nogle af takserne og teltene er der en lille bund lavet af lidt fake-fur over en lidt bødere madras… men det er ikke noget man kan regne med! Jeg plejer derfor altid at lægge enten et tæppe eller håndklæde i bunden…

Hvis du spørger, hvad jeg selv har, så begynder det at blive pinligt :wink:
Har nemlig vari-kennel til hundene… atlaskasser og diverse tasker til kattene… og en enkelt lille hundetaske fra Gimles tid, som jeg ikke nænner at smide ud (sentimentalt fjols!!!)
Men jeg overvejer faktisk at få mig enten en FUNtaske eller et telt til Leo, når vi skal på de længere ture… Atlaskassen er lidt for bøvlet at få plads til i lastbilen :smiley:

Transportkassen skal kun bruges til og fra dyrlæge så vi skal ikke ud på lange kørsler så jeg er lidt i syv sind om hvor meget man skal spendere på den. Selvfølgelig kommer deres sikkerhed først, men igen så sys jeg sørme det er lidt svært at hitte ud af…

Jeg har denne fra zooplus.de: Katzenbox & Katzentransportbox günstig online kaufen | zooplus - Den er godt nok ikke foret i bunden, men det klares jo fint ved at bruge tæpper synes jeg. :slight_smile:
Godt nok kan denne kun køres, og ikke bæres med det passer mig fint, når den ene af mine MCO’er har en vægt på de 8 kg.

Jeg kan klart anbefale denne model, den virker rigtig robust og sikker. - Jeg havde før denne en billigere model, der skulle kunne tage op til 12 kg, men en dag efter et dyrlæge besøg, hvor min mor skal bære hende ud af døren knækker hanken, og kassen ryger ned på jorden. HELDIGVIS skete der ikke noget med katten, og lågen gik ikke op. Men efter det var det slut med de billigere modeller, det tør jeg slet ikke længere!!

[quote=Kimilla;104830]Jeg har denne fra zooplus.de: Katzenbox & Katzentransportbox günstig online kaufen | zooplus - Den er godt nok ikke foret i bunden, men det klares jo fint ved at bruge tæpper synes jeg. :slight_smile:
Godt nok kan denne kun køres, og ikke bæres med det passer mig fint, når den ene af mine MCO’er har en vægt på de 8 kg.

Jeg kan klart anbefale denne model, den virker rigtig robust og sikker. - Jeg havde før denne en billigere model, der skulle kunne tage op til 12 kg, men en dag efter et dyrlæge besøg, hvor min mor skal bære hende ud af døren knækker hanken, og kassen ryger ned på jorden. HELDIGVIS skete der ikke noget med katten, og lågen gik ikke op. Men efter det var det slet med de billigere modeller, det tør jeg slet ikke længere!![/quote]

Tak :slight_smile: Jeg tror også jeg ville have købt den hvis det ikke var fordi den ikke kan bæres. Jeg har svært ved at forholde mig til at jeg skal køre den på hjul på ujævne overflader og katten er gledet helt ned i den ene ende af kassen når man kører med den…

Så ville jeg nøjes med en taske :slight_smile:

Lisa Høj er/var opdrætter af perser/exo og dommer så vidt jeg ved, men er lukket ned nu, Ved dog ikke lige hvad hun har med transportkasser og gøre, men hun annoncere da på KG med div. ting inkl. kasser - mens varer ikke på folks henvendelser

MVH
Gitte