Hvilken transporttaske?

Jeg er på udkik efter en transporttaske, som både er hyggelig, praktisk og som kan holde til siatalere - og som måske også kan bruges hvis jeg engang bliver sådan én, som skal fragte en kat på udstilling… :flojte: Transportkasser har jeg nok af, så det er med vilje, at jeg er på udkik efter en taske. :slight_smile:

Men hvad er godt? Hvad har I? :slight_smile:
Jeg synes at denne her ser fin ud, men hvad tænker I?

1 Synes om

Hehehe, ja det er jo lige det, for jeg er glad for Dogman, men har da hørt om nogle stykker der har krattet hul i deres net. Hvad med en sturdi? Kan også være den du viser er fin, jeg kender den bare ikke (og fortrækker i øvrigt tasker mine kan stå op i :slight_smile: )

1 Synes om

Jamen, jeg er meget åben for forslag. :grinning:
Har du evt. et link? Jeg ved intet om hverken Sturdi’er eller Dogmen. :relaxed:

Det kommer også meget an på om katten kradser meget i tasken eller ej.
Blua gør overhovedet ikke, så ham kan jeg sagtens have i en dogman.
Guliver derimod, skal i en kasse for jeg frygter at han river hul. Har haft ham med i min sturdi 2 gange så den kan godt holde det en lidt mere aktiv kat.

Dogman:

Sturdi:
http://www.mysterycoons.dk/mcpetshop/Sturdi.htm

1 Synes om

Tak for jeres svar. :tak:

Jeg har tidligere surfet Sturdi’er, men er virkelig i tvivl om hvilken størrelse der egner sig bedst til sådan en langbenet mis?
Der er smalls og lagres og cubes og incognitos…? :exploding_head:

Det er jo ret mange udgaver.
Pet Carriers – Sturdi Products

Du skal have XL, de andre er ikke høje nok :wink:

1 Synes om

Tak :grinning:

Lige ift net… Om det holder handler ikke om, om katten er aktiv eller ej, men om den får sat en klo i.

Rhys fik æltet hul (med nyklippede klør) på nettet i sin taske, fordi han var ved at gå til af nusselighed. Så han er altid i plastkasse, hvis han er alene afsted :roll_eyes:

Men ellers foretrækker jeg firkantede stoftasker a la Dogman, da der er mest plads i den slags :slight_smile:

2 Synes om

Ann-Dorit fra Mystery Coon kommer med sin stand på alle udstillinger så hvis du forvilder dig til Skanderborg her om knap 2 uger, så kan hun helt sikkert vise dig størrelserne.
Sturdi er en dyrere taske men også rigtig god kvalitet og gensalgsværdien er høj. Så viser det sig at det ikke duer til jer, så kan du sælge den videre uden at miste for meget på den.

2 Synes om

Vi har denne og den er super lækker som kurv og solid, men et mareridt at gå med Hartschalen-Tragetasche Sandy günstig kaufen | zooplus

Vi bruger disse rigtig meget, de er ikke så smarte at have stående fremme, men de fylder minimalt, når de er pakket væk og nemme at håndtere og går med. ikke mindst er de nemme at få kattene ud og ind af, ved at de kan lukkes op i toppen.
Dog vil jeg anbefale at sikre låsene med en lille karabinhage, vores har luret at sætte en negl i og sel lukke op.

1 Synes om

Tak.
Jeg synes også bare at den runde er så fin, men hvis den er et mareridt at gå med, går det ikke. Vi har ikke bil, så vi er afhængige af ben og offentlige transportmidler.

Det lader til, at jeg må få indkøbt os en sturdi. :slight_smile:

Ingen af mine katte står op i deres transporttasker - de benytter lejligheden til at tage sig en god lur. Jeg ville mene, en XL var ALT for stor til en orientaler - jeg bruger min til at transportere to katte (og jeg er sikker på, jeg også kunne have tre voksne i den, hvis jeg ville) :slight_smile:

1 Synes om

Nu er orientaleren også lidt mere langbenet end en burmeser :wink:

1 Synes om

Joooooo - men så er orientalerne trods alt heller ikke større? Og hvis de ligger ned, er højden på tasken jo irrelevant :wink:

2 Synes om

Jeg må vist hellere finde ud af at få dem set ‘live’. :smiley:

Hvis du kommer forbi Skanderborg udstillingen kan du nok se ret mane varianter i brug :slight_smile:

1 Synes om

Jeg håber, at kunne komme og kikke i Skanderborg. :slightly_smiling_face: Min mand skal godt nok opereres om fredagen, men jeg håber, at jeg alligevel kan komme afsted. :crossed_fingers:

1 Synes om

Jeg elsker mine sturditasker!

Slut med at slæbe sig helt skæv, fordi man skal bære en almindelig transportkasse ud fra kroppen, så katten ikke bumper rundt derinde :slight_smile:

2 Synes om

Det lyder bare så godt. :slight_smile: Hvad er dine erfaringer med størrelsen af taskerne?

Hvis du har en kat der er tilpas med at blive transporteret uden for meget bensving så er en Sturdi XL rigtig fin :slight_smile:
Mine drenge kan og vil ikkevære i sådan en,
Fatal elskede sin og Brian som aldrig frivilligt ville være i sådan en gik ind og lagde sig i hendes mens vi puttede hende i jorden :hjerte:

1 Synes om