Hvilken vinterjakke har du?

Jeg har lige siddet og set nyheder - åbenbart er den nyeste mode at gå med “Canada Goose” jakker.

De er så populære at folk bliver røvet på gaden og bliver aftvunget deres jakker! -what :tihi:

Ja jeg ved sgu ikke helt om jeg skal græde eller grine. Det er en jakke for pokker! og så pæn synes jeg altså heller ikke den er? :øhmm:

Jeg har selv en vinterjakke der pt. har holdt i små 2 år, og er købt i PRAXIS.

Før da købte jeg i spejdersport eller forst og jagthuset. Det eneste beklødning jeg er parat til at give KASSEN for er vinterudstyr. Jeg HADER at fryse :fryser:

Jeg har en af færøsk uld. Den holder rigtig godt på varmen og de dage hvor der ikke er så koldt, så er den heller ikke alt for varm at have på :ok:

Cool! Har du selv lavet den?

jeg syntes osse det er vildt at de der canada goose jakker er så eftertragtede, for pæne er de ikke og den jeg prøvede lidt for sjov skyld var nu heller ikke speciel lækker at ha på.

jeg har som sådan ikke en rigtig vinterjakker, men bruger en ældre mc-jakke i tekstil som både er lun og vandtæt og har en perfekt pasform og ellers har jeg et par fleecejakker og et par uldjakker jeg ka bruge

Jeg har en hestejakke :slight_smile:

En fancy vand og vindtæt 5-i-1 jakke med en dunet inderjakke, hvor ærmerne kan tages af.

Den hedder Maddox Extreme, og den er bare GOOOD.

Yderjakken er som overgangsjakke, inderjakken her hvor det er tørt, men koldt vejr. Begge på en gang når det er koldt og vådt.

Koster omkring 1.300 kr.

Jeg har mange jakker, men den jeg bruger mest er nok 10 år gamme og er i microfiber :slight_smile:

nej da, så god er jeg ikke :tihi: den kan købes her http://www.sirri.fo (siden er også på dansk)

Jeg har en halv lang sort Minus jakke. Den er super lækker og jeg tror den kommer til at holde i lang tid!

Og nu ved jeg godt der er mange som ikke kan lidt at man har skindjakker og sådan. Men altså jeg har lige det den flotteste sælskindsjakke. Den var facon syey og med sort sælskind ned ved siderne så den fremhævede taljen og så gik den til lige ved måsen, og var noget så SMUK! Ej, sådan en kunne jeg altså godt tænke mig!!!

Sort uld jakke som er figur syet, en sort tyk jakke som også er vand tæt og sidst men ikke mindst mine trucker jakker uha uha dem med termo er gode i denne kulde :tihi:

Mit ultimative vinter-våben hedder Gore-tex.
Totalt vind- og vandfast.
Og åndbart.

Under min noksom omtalte opvækst på de vindblæste jyske kartoffelmarker uden læ lærte jeg, at sweaters er lune, men blæst igennem øjeblikkelig.
Vindtætte anorakker er gennemblødt på et øjeblik.
Og vinyl-regntøj bliver du gennemblødt indefra i, når du cykler eller går ilmarch i det væmmelige vejr.

Så jeg har North Face Gore-tex jakker idag.
Jeg svor i en tidlig alder, at når jeg en dag selv kunne bestemme, så skulle alt mit overtøj som minimum være vand- og vindtæt.
Jeg overholder det ikke helt, da jeg har “fint” dame-gala-overtøj til pynt. Men det, jeg bruger til hverdag er enten Goretex (også støvler) eller vindtæt fleece jagt-overtøj, hvis det “bare” er koldt og blæsende, men uden nedbør.

Jeg går ikke på kompromis, når det handler om ikke at blive våd og ikke at fryse. Goretex er u-undværligt i min optik.

PS Friluftsland har udsalg med mange gode tilbud i Goretex… :ok:

UF - så kom der lige et link til shoppingafdelingen :tihi: Der er godt nok nogle pæne ting, jeg skal kigge nærmere på :slight_smile:

Havde en skijakke ind til jeg “valgte” at køre ind i en bil, vælte ud over styret på min cykel, lande med hage og fortænder først, knække en tand og flække læben for til sidst at bløde ud over det hele.

Så nu har jeg “kun” min uldjakke fra mbyM (Malene Birger), den er 2 år gammel og jeg er rigtig glad for den. Fandt den i januar måned, 50% sat ned. Eneste minus er, at man skal have så hulens mange lag tøj under og helst en lang trøje/bluse, for den går kun lige til over bagdelen…

Jeg har flere forskellige, en rød Pinewood jakke (vinterparka Nordpolen), som jeg brugte på Grønland, virkelig skøn når det er rigtigt koldt. En Goretex til motorcykelkørsel. En lang hvid tingest med “pels” i mm.
Men lige nu er det en sort vatteret vindjakke fra Intown som jeg render rundt i. :slight_smile:

Er du lige faldet nu her Louise. Det lyder da godt nok som et voldsomt styrt!!

Væltede først i januar… Og nej, det var hverken kønt at se på eller særlig smart…

[quote=MiSi;339696]Mit ultimative vinter-våben hedder Gore-tex.
Totalt vind- og vandfast.
Og åndbart.

Under min noksom omtalte opvækst på de vindblæste jyske kartoffelmarker uden læ lærte jeg, at sweaters er lune, men blæst igennem øjeblikkelig.
Vindtætte anorakker er gennemblødt på et øjeblik.
Og vinyl-regntøj bliver du gennemblødt indefra i, når du cykler eller går ilmarch i det væmmelige vejr.

Så jeg har North Face Gore-tex jakker idag.
Jeg svor i en tidlig alder, at når jeg en dag selv kunne bestemme, så skulle alt mit overtøj som minimum være vand- og vindtæt.
Jeg overholder det ikke helt, da jeg har “fint” dame-gala-overtøj til pynt. Men det, jeg bruger til hverdag er enten Goretex (også støvler) eller vindtæt fleece jagt-overtøj, hvis det “bare” er koldt og blæsende, men uden nedbør.

Jeg går ikke på kompromis, når det handler om ikke at blive våd og ikke at fryse. Goretex er u-undværligt i min optik.

PS Friluftsland har udsalg med mange gode tilbud i Goretex… :ok:[/quote]

yes sir, gore-tex og lign produkter holder 100%, der slipper bare intet igennem, og behandler man det med de rigtige produkter en gang årligt så er man i sikker havn i sådan en jakke med gore-tex
jeg har kørt flere 100 km i træk i øs-regnvejr i mc-tøj med goretex og er hvergang kommet tør frem

Uha, jakker … hvor mange sider må jeg skrive ?? :ups:

Den jakke jeg bruger til dagligt, er en polstret kort sort jakke … men da jeg kører meget i bil, er den fin nok.
Så har jeg min gamle røde Chamonix skijakke som jeg ææælsker, men den ødelagde jeg da jeg gik og satte hus i stand for to år siden … i dag er den dekoreret med maling og silikonepletter, så jeg ta’r den ikke på hvis jeg skal ind til byen :S … hvis man stadigvæk kunne få dem i dag, ville jeg købe mig en ny :rock:
Jeg har osse en uldjakke fra St. Martin, men den venter til det er blevet lidt varmere, for den har stramme ærmer uden plads til tykke trøjer.

Jeg har slet ikke nogen vinterjakke :tihi:

Jeg er ikke nået længere end til en fleesetrøje, og et par handsker :ups:

Jeg bruger kun jakke, når det regner for at holde mig tør. Og det er en meget tynd en, da jeg ellers har nok i min sweatshirt med t-shirt inden under, når jeg er på arbejde.

Fra mit tidligere arbejde for 4½ år siden har jeg stadig to dyre jakker - en af dem en goretex og den anden en voldsom stor og meget varm vinterjakke - men jeg har aldrig brugt dem.
Jeg har en lang sort uldfrakke samt læderjakke - men bruger dem måske et par gange om året og det er kun, hvis jeg kun har en skjorte på. Så er det liiige koldt nok uden for.
Ved nærmere eftertanke, så har de faktisk alle ligget ude på mit lager i en pose i to år nu.

Det eneste jeg har haft hjemme i to år nu er en strik"trøje"-jakke, som er blevet brugt et par gange.

Jeg har en dejlig uldfrakke som jeg har købt i usa :thumbup: