Hvilket dietfoder synes I er bedst? :)

Hej med jer KG:) har et spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe med?! Min lille Prins er lige nu ved dyrelægen indlagt med forstoppelse og han har desuden fået 2 forskellige slags urinsten. Har fået at vide af dyrelægen, at han skal have noget andet foder. Det jeg bruger nu er Applaws, som jeg egentlig har haft gode erfaringer med indtil nu. Jeg snakkede så med dyrelægen og de ville i morgen finde ud af, hvilket foder, som de ville anbefale. Det jeg bare er meget mistænksom overfor ( intet ondt om dyrelæger) men har lidt en fornemmelse af, at de bare vil anbefale de foder som de sælger i den butik, selvom det ikke nødvendigvis er det bedste for ham:( ( specifik og Royal canin ) så nu kommer mit spørgsmål til jer. Hvilket foder vil I anbefale til en kat med to forskellige slags urinvejssten? Mvh. Signe

Sukkerfri vådfoder med ekstra vand på :slight_smile:

Det har faktisk også en gavnlig virkning på forstoppelse - altså som forebyggelse, ikke helbredelse :slight_smile:

Tak for råd, men tænker mere på almindelig tørfoder, som han skal have når han er kommet sig. Prins er nemlig temmelig kræsen og vil helst have tørfoder:)

vådfoder og råt kød - væk med alt tørfoder.

Mange tak for svar. Har læst lidt om det og det lyder faktisk ret fornuftigt egentligt! Har aldrig selv tænkt, at vådfoder ville være bedre, så har slet Ingen erfaring med det, da prins som sagt er ret kræsen, men hvilke mærker, har I gode erfaringer med? :slight_smile:

der er mange gode at vælge i mellem på zooplus…selv bruger jeg almo nature, gimpet shiny cat, cosma, bozita…en god ide kan være at købe en masse forskelligt første gang og så se hvad din kat kan lide…men almo nature er et hit hos mange

af kød carnibest & daggamle kyller
http://www.prof-pet.dk/

og så mange forskellige slags frossen kød fra dagligvare butikker (aldrig hakket)

applaws ER godt - men han drikker sandsynligvis for lidt !
du kan prøve om du kan få ham til at tage noget våd mad af en art - men ellers noget så lumpent som at hælde vand på hans tørkost, det er der en del der også har held med.

Tak for svarene:) det er virkelig dejligt med gode råd. Vil prøve mig frem med lidt forskelligt af det som I anbefaler:) håber bare jeg kan lokke noget i kræsenpinden!! :wink: