Hvilket grus og foder?

Hej :slight_smile:

Jeg fodre med Specifik og er egentlig godt tilfreds :slight_smile: Men er det så godt som jeg går og tror ?

Og så bruger jeg super clump i kattebakken. Og det er jeg også ret tilfreds med:) Meen er det nu godt nok ?

Har i nogle erfaringer med det ? :slight_smile:

Min erfaring med Specifik er, at kattene bliver fede af det. Og hvis din nye kat har tendens til fedme, ville jeg helt klart overveje at skifte foder.

Mht grus, tror jeg bare man skal finde det, som man selv har det bedst med :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;99224]Min erfaring med Specifik er, at kattene bliver fede af det. Og hvis din nye kat har tendens til fedme, ville jeg helt klart overveje at skifte foder.

Mht grus, tror jeg bare man skal finde det, som man selv har det bedst med :)[/QUOTE]

Okay, men Fiona er ikke blevet fed af det :slight_smile: Men derfor kan Vegas jo godt. Mmm dilemma :smiley: Mmm tror jeg bliver ved med specitik i en måneds tid og holder et skarpt øje med hans vægt, hvis han tager mere på så skifter jeg :slight_smile: Men til hvad ?

mine ene kat fik foderallergi af specifik og den anden mistede glansen i pelsen… tror du vil høre mange der har problemer med Specifik af forskellige grunde

Personligt bruger jeg Feline Porta tør og vådfoder - jeg skifter nok til BARF efter bryllupsrejsen

Mht grus - 4 MCO katte giver meget bæ (gruer for den dag jeg har 15 fnis) , så jeg holder fast i Extreme Classic uden pudder selv om det koster 90 kr posen (med alle de rabatter jeg kan trække ud af Bonnie)

Det er hvad man føler for tror jeg - og hvad kattene kan lide :slight_smile:

Men jeg ville nok vælge et andet foder end Specifik :slight_smile:

[QUOTE=Battlestar;99229]mine ene kat fik foderallergi af specifik og den anden mistede glansen i pelsen… tror du vil høre mange der har problemer med Specifik af forskellige grunde

Men jeg ville nok vælge et andet foder end Specifik :)[/QUOTE]

Hvilket skal jeg så vælge ? Har jo ikke (endnu) selv nogle dårlige erfaringer med specifik -men det kan jo hurtigt ændre sig. Det må gerne være økonomisk :slight_smile: Men stadig godt :slight_smile:

Jeg køber enten Hills eller Royal Canin.

Hvad koster det ? Og hvor købes det ? :slight_smile:

Jeg kan ikke huske priserne, men de fleste dyrehandlere fører begge mærker :slight_smile:

Okay :slight_smile:

Lidt sjovt at I siger, at Specifik generelt er for fedt, for Specifik FRD er det eneste foder, jeg har oplevet at min Seven-mis ikke tager på af. Men det er jo så selvfølgelig også slankefoder. Men andre mærker har vi slet ikke haft held med.

Ud over Specifik FRD til Seven, så får de andre en blanding af RC Young Male (som vi er ved at udfase), Animonda Grandis og Hills T/D pga tandproblemer.

Af grus kan vi godt lidt AK litter og Extreme Classic, såfremt de kan findes uden duft, det er bare næsten umuligt her i nærheden. Hvis vi kun kan finde dem med duft, så foretrækker vi AK litter.

Jamen jeg tror skam ikke Specifik er federe end andre fodertyper. Hos mig spiser de bare alt for meget af det - og dermed tager de på :slight_smile:
Men har man katte, der spiser samme mængde uanset foderet, tror jeg ikke det er værre end andet.

Men dog ville jeg nok aldrig vælge Specifik under alle omstændigheder - hovedbestanddelen er korn!

[QUOTE=Vivi_Fletcher;99258]

Men dog ville jeg nok aldrig vælge Specifik under alle omstændigheder - hovedbestanddelen er korn![/QUOTE]

Okay, det anede jeg så ikke. Jeg tænkte at det må da være godt, når man køber det ved dyrlægen. Uups. Der kan man bare se :confused:

jeg bruger Feline Porta og RC MCO - og har gode erfaringer med begge dele

Du kan desværre ikke altid stole på, at dyrlægen aner en dyt om mærkerne… De får jo økonomisk gevinst ud af at sælge for producenter…

Jeg har gjort mig mine erfaringer med Specifik til MCO - det foder kommer aldrig mere inden for mine døre. Du kan læse om min stakkels Tara og Nanoq andet steds her på siden og om hvorfor

Men måske trives dine katte på det? Mine gjorde ikke. Og ja de blev fede oven i - alle undtagen Nanoq, som aldrig bliver fed.

MVH Helle

jeg bruger tecnical ( staves ) og hill´s c/d prescription diet og jeg er super glad for begge dele så bruger vi og hill´s t/d for tænderne jeg blander 5 kg t/d med 10 kg c/d og ndet funger super her hjemme her hjemme gå jeg ikke op i om mine katte vejer lidt for meget der er kun frida der vejer lidt for meget men hun kan selv stre hvad hun spise og grov ædder ikke her står maden fremme 24 -.7 og det funger fint

af katte grus bruger jeg piller

[quote=Vivi_Fletcher;99258]Jamen jeg tror skam ikke Specifik er federe end andre fodertyper. Hos mig spiser de bare alt for meget af det - og dermed tager de på :slight_smile:
Men har man katte, der spiser samme mængde uanset foderet, tror jeg ikke det er værre end andet.

Men dog ville jeg nok aldrig vælge Specifik under alle omstændigheder - hovedbestanddelen er korn![/quote]

Ja ok på den måde :slight_smile: Men vi bruger det også kun, fordi at Seven bliver for tyk.

Det er godt nok noget dyr korn :uha: Knap 600 kr for 7,5 kg!

Hvis nogen af jer har erfaringer med noget andet foder, der er godt til overvægtige katte, så vil jeg da gerne høre om det :slight_smile:

Jeg bruger Royal Cann tørfoder til mine 3 misser,
og af grus bruger jeg Extrem Clasic med pudderduft.

Jeg fodrer med primært Hill’s, og så lidt RC og Sanabelle :slight_smile: Tror jeg vil til at prøve feline porta nu, kan godt lide deres foder selvom det godt nok er rigeligt bette i killinge-udgaven

Jeg kender ikke til det foder og grus du bruger. Men jeg fodre med Hills Indoor, Neutered, Oral care også Hills R/D og I/D men det er fordi jeg har 2 katte der skal ha noget specielt.
Med hensyn til kattegrus er jeg ved at skifte fra Olivers til Extrem Classic uden pudder duft. Jeg vil prøve RC fordi mange her inde siger det er noget af det bedst og fordi jeg ikke syntes at Olivers er så godt mere.

Vi fodre med RC Kittem Fit 32, feline, Hills t/d og young male

Vådfoderet er Feline porta, Almo elelr hills. Har lige prøvet RC vådfpder det var de også rigtig glade for