Hvilket grus til fetilhunkat

Nu har jeg i mange år brugt det samme grus uden problemer, men nu her i sommervarmen i kombination med at Fiona er dertil der er bakkerne begyndt at lugte, og det er ved at drive mig til vandvid.

Så det ville være lidt interessant at høre hvad andre bruger, inden jeg bliver nødt til at forsøge mig frem.

AK, Ekstreme classic eller Golden Grey. Det er det grus jeg bruger, og det synes jeg tager lugten fint :slight_smile:

Krystaller (Silikatgrus) - det har en helt fantastisk evne til at suge urinen og indkapsle den = Ingen lugtgener :thumbup:

Vi bruger kun VanCat eller AK, og vi har ingen lugtgener (gæster ER spurgt :))

Ever clean er det foretrukne, men Extreme Classic og Golden Grey Master er også ok :slight_smile: Jeg vil gerne prøve AK og VanCat pt for at sammenligne om de er bedre :slight_smile:

Jeg kender nogen der bruger det og må desværre sige, at jeg ikke er enig mht. lugtgener :S

Jeg bruger udelukkende Golden Grey Master - og så tømmer jeg kattebakkerne ekstra når det er varmt.

Say what :?
Jeg sidder lige nu i vores udestue, hvor der er min. 25 grader. Vi har 2 store bakker med krystaller stående her, og ingen lugtgener.

En rigtig stor del af de mennesker der ringer ang. problemer med urinering udenfor bakkerne bruger silikatkrystallerne. Ikke at det sikkert fungerer godt hos nogen, men rigtig mange katte bryder sig ikke om det. Om det er de grove krystaller eller en duft vi andre måske ikke observerer, er så ikke lige til at vide.

Marina

nu er der bestilt et udvalg hjem og så må jeg prøve mig frem, bla ekstreme og golden grey - begge uden parfume.

krystalgruset er jeg heller ikke helt vild med tanken om, da det på mig virker uhygiejnisk med det urin der bliver liggende i bakkerne, godt nok indkapslet, men…

jeg kan næsten ikke tømme hyppigere, da jeg i forvejen tømmer 3-4 gange om dagen.

men kryds fingre for at der er noget af det jeg har bestilt hjem der virker, ellers må jeg sende prinsessen i haven når hun skal tisse :wink: