Hvilket køn skal man vælge

Nu afslører jeg måske for meget, måske ikke, hvem ved:tihi:

Hvilket køn ville i vælge at sætte sammen med en 2årig neutraliseret indekat?

Hunkat til hunkat, og hankat til hankat generelt - men jeg ville langt hellere se på kattenes individuelle temperament, og ikke kun gå efter et køn :slight_smile:
Men min erfaring er at piger leger mere løbe og spæne lege, hvor drengene også gerne vil bryde og slås lidt mere :slight_smile:

[quote=Mette Stevnsborg;426458]Nu afslører jeg måske for meget, måske ikke, hvem ved:tihi:

Hvilket køn ville i vælge at sætte sammen med en 2årig neutraliseret indekat?[/quote]

Det afhænger af utallige ting.
Hvilket køn har din neutraliserede indekat? Hvor aktiv er den? Er det en huskat, der tænkes på at anskaffe?

Generelt skal man finde en kat, der passer til den man har. Hvis du fx har en meget aktiv huskattehan, kan du fint sætte den sammen med en siameserhun.

Hvis vi taler samme race, kan man sige, at generelt passer samme køn - men det er en regel med utrolig mange undtagelser.
Jeg kigger altid på kattens personlighed - også indenfor samme kuld.

[quote=Eife;426459]Hunkat til hunkat, og hankat til hankat generelt - men jeg ville langt hellere se på kattenes individuelle temperament, og ikke kun gå efter et køn :slight_smile:
Men min erfaring er at piger leger mere løbe og spæne lege, hvor drengene også gerne vil bryde og slås lidt mere :)[/quote]

Vi valgte Bernie til Freja pga. temperamentet. Meeen… Han er stadig en hankat og vil super gerne wrestle… Freja vil meget hellere lege tagfat og ligge på lur.

Jeg har 3 søskende, 2 drenge og en pige. Når drengene leger sammen er det brydekampe, men når de leger med deres søster, så er det fange leg. Så jeg tror på at de leger forskelligt, men de kan godt lege sammen alligevel. Godt det samme, for her i huset er der 4 drenge og en pige.

[quote=Eife;426459]Hunkat til hunkat, og hankat til hankat generelt - men jeg ville langt hellere se på kattenes individuelle temperament, og ikke kun gå efter et køn :slight_smile:
Men min erfaring er at piger leger mere løbe og spæne lege, hvor drengene også gerne vil bryde og slås lidt mere :)[/quote]

Synes Mini hun passer på begge beskrivelser.

[quote=Vivi_Fletcher;426464]Det afhænger af utallige ting.
Hvilket køn har din neutraliserede indekat? Hvor aktiv er den? Er det en huskat, der tænkes på at anskaffe?

Generelt skal man finde en kat, der passer til den man har. Hvis du fx har en meget aktiv huskattehan, kan du fint sætte den sammen med en siameserhun.

Hvis vi taler samme race, kan man sige, at generelt passer samme køn - men det er en regel med utrolig mange undtagelser.
Jeg kigger altid på kattens personlighed - også indenfor samme kuld.[/quote]

Mini er en hun kat. Jeg snakker med en hellig birma opdrætter der både har han og hun killinger og en voksen kat på 5 der søger nyt hjem.

Mini er meget aktiv, opfører sig faktisk som en killing, men er samtidig også en puttegris.

Jeg har sammenført to hunkatte - en ældre dame og killing.

Sophie var ikke lykkelig til at begynde med, men det blev hun.

Da vi fik Charlie, da var killingen blevet en ældre dame og det gik helt uden problemer og da vi så fik Nunuu, ja der var der heller ingen problemer.

Jeg tror at temperament fremfor køn er vigtigst :slight_smile:

Da jeg fik Aslan var Liam 7 mdr… og det var Aslan også… måske ikke det samme… men efter det værste hvæsen osv var overstået blev de næsten perlevenner… og nu går den på fuld fart gennem lejligheden… og mit anlæg er li blevet væltet ned :venter:… men tror måske det er mere drengeadfærd end pige…
anyways… ville sige samme køn ihvertfald :slight_smile:

Vi har valgt at sætte vores 4-årig Burmeser hankastrat sammen med en anden Burmeser hankastrat som fylder 4 år i september. :slight_smile: Det er gået rigtig godt. Som hovedregel tror jeg også man kan gå efter hunkat og hunkat, hankat og hankat. Men man må også i hver situation kigge på hver enkeltes temperament.

Dupond og Dupont her i huset er en 3 år gammel hankastrat mod en 1 år gammel fertil hunkat :slight_smile:

Hun kan løbe stærkt, lege gemmelege, brydekampe, kamikaze-angreb og står ikke tilbage for nogen eller noget :yah::yah: