Hvilket køn som 4 kat?

En bekendt har lige været på et kattehjem fordi hun godt kunne tænke sig 4 kat. Hun har i forvejen 2 hun og 1 han huskat alle kastrater. Men hun blev nærmest afvist fodi som de sagde “kun kunne gå galt”. Hun vil gerne ha en kan kat mere (den vil være kastreret killing inden den kom hjem) men på det omtalte katte hjem mente man at det ikke ville være en god ide at sætte 2 han katte sammen da de sikkert ville være rivaler. Det kom lidt bag på min ven som bare godt kunne tænke sig at gi en uønsket kat et godt liv.

Jeg må også indrømme at jeg blev lidt paf jeg har tænkt mig at sætte en han killing til mine 2 hun katte og 1 han kat. Hvad mener i er hun (jeg) helt galt på den?

Så vidt jeg har erfaret (staves) så er hendes katte flok stillie og rolig og misserne er bedste venner (som katte nu kan blive).

-pote -pote -pote -pote

Nå, de er neutraliseret skulle det ikke være noget problem -thumbs

Jeg har to dejlig hankastrater som går rigtig fint sammen…whats the problem -what

Ikke noget problem overhovedet [cat01.gif]

Jeg har endda to fertile hanner, som går sammen, så pjat med det katte-internat -rulleøjne - ikke fordi jeg mener, man skal have fertile katte sammen, men det har jeg nu, fordi jeg er opdrætter, men jeg har da også en del kastrater, og der er intet -hop

Har to neutraliserede hunner og to kastrerede hanner. Hannerne enes så fint og putter sammen. De enes også med den ældste hun. Vores mindste hun er lidt udenfor… Jeg har tænkt på en eller 2 katte mere når vores løbegård bliver færdig og vil kun have hanner. Hos os er de nemmest og mest kælne.

Så længe der er tale om kastrater kan jeg ikke se problemet… der er det mere Tøserne der “kan” have nykker synes jeg…

Synes ikke din bekendte skal give op… der finde mange lækre missere deride der savner et godt hjem…

synes bare det er underligt folk på et internat har den holdning… de ved åbenbart ikke rigtigt hvad de taler om!

Tak for jeres svar.
Hun har her til formiddag snakket med et andet kattehjem og de syntes hun skulle komme ud og besøge dem og så kunne de finde ud af det så måske er hun en killing rigere i eftermiddag. -pote -pote -pote -pote

Hankastrater kan man næsten altid sætte sammen (selvfølgelig findes der personligheder, der ikke kan enes), så jeg vil klart foreslå din ven en hankastrat til.
mvh Camilla

Min personlige erfaring er at der er meget mindre fnidder med hankastrater i forhold til hunkastraterne. Her hos os er der ALDRIG noget pjat med de 3 drenge. Pigerne kan en gang imellem få den idé at én af de andre skal have et dask, hvis de er hos os og én af de andre katte også gerne vil være der.

Sådan noget sludder fra internatets side. De kan dælme ikke udtale sig om katte, som de ikke ahr set på baggrund af køn alene. Også er de endda neutraliserede…SUK!

Din veninde skal se på de dyr hun har og tage stilling ud fra det.

Lad mig bruge mine egne som eksempel. De er tre styk, to hanner og en hun, alle neutraliserede fra killing. De trives sammen og nyder livet i ro og harmoni. Det er første tegn for mig til at en mere vil være OK hvis jeg ønsker det. Der er ro på flokken. De kan rumme en ændring.

Men

Det blir ikke en hunkat! Neutralisering eller ej, så æder Tara af princip alt andet hunkøn end hende selv. Jeg ved det, og træffer valget ud fra det. Så længe jeg har Tara, får jeg ikke andre hunkatte. :slight_smile:

Jeg har iøvrigt besluttet at vente et år med en kat mere, da vi er flyttet i december til hus på landet og fik en hund i februar. Der er derfor ikke brug for flere ændringer nu. Heller ikke selv om flokken er rolig og syder af overskud.

Det er den slags overvejelser din veninde skal ind og gøre sig