Hvilket ord staver du ofte forkert

Jeg har et ord jeg altid kommer til at skrive forkert: Faktiks - ikke fordi jeg ikke godt ved hvordan det skal staves…det gør jeg faktisk godt, men mine fingre får trykket på tasterne i forkert rækkefølge :høhø:

Har dit tastatur svært ved visse ord :?

åhh jo …

felj skre rte ofet nrå jeg skrivre på mit tastatru … mets forid jge har lieg lovlgi travtl - så bakcspaec tasetn er dne mest slitde af alel tasteren

Haha, ja, jeg tror at med alderen bliver fingrene for langsomme i forhold til de signaler hjernen sender ud til dem.

Jeg laver ofte fejlen hvis der er to af samme bogstav i midten af et ord…og bruger derfor altid at kigge det skrevne igennem, men der kan nu godt komme en smutter alligevel…

Især hvor dobbeltbogstaverne skal tastes med højre hånd:
Ikke = ikek
Billede = bilelde
igennem = igenenm

o.s.v.

:inlove::inlove:

Jeg laver en del tastefejl - men efter at være overgået til Chrome - er der stavekontrol på - så jeg ser det med det samme… :rock:

(hader i øvrigt at lave stavefejl - JEG KAN IKKE HA’ DET !!)

Hvis noget slipper igennem til et indlæg, er jeg nødt til at gå ind og rette det :inlove:

[QUOTE=Felis;671814]Haha, ja, jeg tror at med alderen bliver fingrene for langsomme i forhold til de signaler hjernen sender ud til dem.

Jeg laver ofte fejlen hvis der er to af samme bogstav i midten af et ord…og bruger derfor altid at kigge det skrevne igennem, men der kan nu godt komme en smutter alligevel…

Især hvor dobbeltbogstaverne skal tastes med højre hånd:
Ikke = ikek
Billede = bilelde
igennem = igenenm

o.s.v.[/QUOTE]
Igennem kommer jeg nogen gange til at skrive igemmen…ha ha

Jeg skriver tit forkert hvis det er på computeren det foregår hvilket er ren og skær sjusk.

Men stave fejl laver jeg rigtige mange af og meget ofte er det de samme ord der volder problemer. Jeg kan selvfølgelig ikke komme på nogle lige nu.
Jeg har altid en ordbog liggenede ved siden af mig eller åbnet politikkens ordbog på min computer - men jeg bliver stadigvæk meget i tvivl om jeg nu har stavet rigtigt. Dog er jeg blevet langt bedre til at stave og ikke mindst huske hvordan ord skal staves efter jeg er blevet medlem her inde og på andre fora. Mine klart største problemer er endelser, at blande nutid med datid og ikke at kunne sætte komma og punktum de rigtige steder.

Jeg skriver også aaaltid faktisk forkert, hvis det går lidt for stærkt. Og de fleste andre ord. Jeg er vidst egentlig bare enig i det Regitze har skrevet, jeg må hellere stikke hende en “enig”.

Jeg kan ikke stave til stilrelision?..
jeg kan simpelthen ikke det ord… Det staver jeg altid forkert:)

Ja da masser af gange.

Mest brugte: “for” bliver til “fro” (og “fordi” til “frodi”)

Og hvis jeg ikke selv kan hitte på mærkelige ord, er IPad’e genial til at ændre det man skriver; nogen gange retter den det til det rigtige, men som regel retter den til noget frygteligt sludder.
:slight_smile:

[QUOTE=Blunky;671837]Jeg kan ikke stave til stilrelision?..
jeg kan simpelthen ikke det ord… Det staver jeg altid forkert:)[/QUOTE]

Hva’ står der :?
Hvad er betydningen, jeg kan simpelthen ikke genneskue det.

:slight_smile:

[QUOTE=danpia;671839]Hva’ står der :?
Hvad er betydningen, jeg kan simpelthen ikke genneskue det.

:)[/QUOTE]

Sterilisation ?

[QUOTE=danpia;671839]Hva’ står der :?
Hvad er betydningen, jeg kan simpelthen ikke genneskue det.

:)[/QUOTE]

Som sagt… Jeg kan simpelthen bare ikke det ord :stuck_out_tongue:
Derfor jeg altid skriver neutraliseret. Det er meget nemmere end at jeg kaster mig ud i det ord.

Ikek er jeg god til. Og så ryger mine mellemrum også tit en gang enten for tidligt eller for sent. får også tit skrevet go istedet for og. og så er der et eller andet ord som jeg ikke lige kan huske men hvor der er et engelsk ord der ligger lige op ad (men men anden betydning) og som ender på y i stedet for det t det skulle være. Den laver jeg rigtig tit. Men altså lige nu kan jeg ikke huske det.

Jeg hader stavefejl og laver dem yderst sjældent (der er enkelte ord jeg altid stopper op over… galopperer… hvor mange l’er og p’er er der nu i det? (og så har jeg min stavekontrol til engelsk for der er der trods alt lidt flere ord jeg er i tvivl om end på dansk)

Nåh ja og så rammer jeg 10 gange ud af 10 åbenbart ikke shift når jeg skal lave den første af to parenteser… så det bli’r 8det der skal stå i parentesen) Jeg ved ikke hvorfor, afslutningsparentesen går aldrig i fisk, men den første, stort set altid…

[QUOTE=Troldegaarden;671830]Jeg skriver tit forkert hvis det er på computeren det foregår hvilket er ren og skær sjusk.

Men stave fejl laver jeg rigtige mange af og meget ofte er det de samme ord der volder problemer. Jeg kan selvfølgelig ikke komme på nogle lige nu.
Jeg har altid en ordbog liggenede ved siden af mig eller åbnet politikkens ordbog på min computer - men jeg bliver stadigvæk meget i tvivl om jeg nu har stavet rigtigt. Dog er jeg blevet langt bedre til at stave og ikke mindst huske hvordan ord skal staves efter jeg er blevet medlem her inde og på andre fora. Mine klart største problemer er endelser, at blande nutid med datid og ikke at kunne sætte komma og punktum de rigtige steder.[/QUOTE]

Husker jeg forkert, eller skrev du ikke på et tidspunkt, at du er ordblind? I så fald vil jeg godt rose dig, for jeg synes efterhånden, det er meget sjældent, at jeg falder over stavefejl i dine indlæg. Så stor ros for at du arbejder så meget med det :slight_smile:

Hvis jeg staver forkert, så er det ofte, fordi jeg i mit hoved er længere fremme i formuleringen, end mine fingre kan nå at følge med til (3-fingersystemet), så jeg kommer ofte til at skrive et ord, som ikke passer ind i den sammenhæng, som jeg er ved at skrive.

Jeg har sådan nogle ord, der skriver sig selv. Også selv om det faktisk er noget andet,
jeg vil skrive. Fx har jeg svært ved ord som håndled, håndtaske, håndklæde etc. Alle
ord, der begynder med hånd, bliver til håndbold. Så jeg har præsteret at skrive
“Brækket håndbold” i en overskrift, hvor der naturligvis skulle have stået håndled - vel
at mærke uden at jeg opdagede det… :ups:

Efter min blodprop i hjernen 11. marts staver jeg alle ord forkert. Det hænger sammen med at jeg har lært en ny måde at sætte ord sammen (internt i ordet). Overblikket er også røget sig en tur (i forhold til at sætte sætninger sammen som giver god mening).

[QUOTE=galath;671878]Jeg har sådan nogle ord, der skriver sig selv. Også selv om det faktisk er noget andet,
jeg vil skrive. Fx har jeg svært ved ord som håndled, håndtaske, håndklæde etc. Alle
ord, der begynder med hånd, bliver til håndbold. Så jeg har præsteret at skrive
“Brækket håndbold” i en overskrift, hvor der naturligvis skulle have stået håndled - vel
at mærke uden at jeg opdagede det… :ups:[/QUOTE]

:klapper:

Jeg gør lidt det samme. Et eksempel: Her i kommunen har vi et plejehjem, der hedder Birkely, og det bliver ALTID til Birkelig, når det skal gå hurtigt for mig :smiley:

Når det går lidt for hurtigt her, kommer der et -e bag på en masse ord, hvor der ikke skal være -e, og der mangler -r bag på ord, hvor der burde være -r til sidst :smiley:

Ellers bytter jeg tit rundt på nogen og nogle…selvom jeg egentlig godt kender reglen… Det er nemlig ikke altid, jeg har min dansklærer i tankerne, når jeg bare sidder her og taster løs :wink:

Har, det er et svært ord og skrive, for mine fingre i hvert falde :slight_smile: ahr sådan skriver jeg det næsten altid :slight_smile:

Jeg skriver meget tit msåke i stedet for måske. Ingen anelse om hvorfor. :tihi: