Hvilket postfirma benytter zooplus når de sender til DK?

Jeg har lige bestilt fra zooplus.co.uk, men glemte helt at tjekke hvilket postfirma de bruger?

Please please sig det er post DK :kryds::kryds::kryds:, for jeg HADER GLS og DPD, jeg har sådan et hyr med dem hver eneste gang:doh::argh::thumbdown:

Det plejer vist at være GLS.

:græde:

Hvilke problemer har du med GLS?

Jeg har fået leveret varer med dem en del gange nu og har ingen problemer haft. :ok:

Problemet er, at hvis vi ikke er hjemme, kan de ikke sætte det noget sted her hvor vi bor og vi har ikke bil så vi kan afhente ved deres central. Derfor skal man ind på nettet og bestille en ny tid til aflevering, som jo er sidste forsøg, da de returnerer pakken efter 2. leveringsforsøg. Så derfor skal vi sidde hjemme hele dagen og vente- to gange er de så først kommet ved 20.00 om aftenen, hvilket betyder, at vi har siddet hjemme og ventet fra 07 til 20.00.
Og et par gange (før i tiden) har vi oplevet, at de slet ikke ringede på, men bare smed seddel ind ad døren.

Med postDK kan man i det mindste afhente på posthuset hvis man ikke er hjemme.

[quote=Katze;388666]Problemet er, at hvis vi ikke er hjemme, kan de ikke sætte det noget sted her hvor vi bor og vi har ikke bil så vi kan afhente ved deres central. Derfor skal man ind på nettet og bestille en ny tid til aflevering, som jo er sidste forsøg, da de returnerer pakken efter 2. leveringsforsøg. Så derfor skal vi sidde hjemme hele dagen og vente- to gange er de så først kommet ved 20.00 om aftenen, hvilket betyder, at vi har siddet hjemme og ventet fra 07 til 20.00.
Og et par gange (før i tiden) har vi oplevet, at de slet ikke ringede på, men bare smed seddel ind ad døren.

Med postDK kan man i det mindste afhente på posthuset hvis man ikke er hjemme.[/quote]

Ja, så kan jeg godt se, at du har et problem.

Jeg skriver en seddel om, at varerne må sættes uden for døren og det har fungeret fint.

Har du ikke en nabo, der eventuelt kan tage imod varerne?

[quote=Katze;388666]Problemet er, at hvis vi ikke er hjemme, kan de ikke sætte det noget sted her hvor vi bor og vi har ikke bil så vi kan afhente ved deres central. Derfor skal man ind på nettet og bestille en ny tid til aflevering, som jo er sidste forsøg, da de returnerer pakken efter 2. leveringsforsøg. Så derfor skal vi sidde hjemme hele dagen og vente- to gange er de så først kommet ved 20.00 om aftenen, hvilket betyder, at vi har siddet hjemme og ventet fra 07 til 20.00.

Med postDK kan man i det mindste afhente på posthuset hvis man ikke er hjemme.[/quote]

GLS er godt nok mit foretrukne fragtfirma …Jeg har en stregkode/fuldmagt hængende på døren, så mine varer bliver bare sat udenfor, og hos os, kommer budet ALTID mellem 7 - 9 om morgenen.

Hvis du ikke kan bruge fuldmagt metoden, har du så ikke en nabo eller bekendt de kan sætte dine pakker hos ?

Zooplus sender osse ofte via DHL, som så bliver leveret af Post Danmark, men dem skal du da osse sidde hjemme og vente på, eller osse må du selv slæbe det hjem fra posthuset - Det er jeg ikke vild med, da jeg for det første hader at stå i kø, og for det andet så løber mine bestillinger altid op i 30 - 40 kilo :slight_smile:

gls har pakkeshops rigtig mange steder, da jeg skulle ha varer fra zooplus ringede jeg til gls og bad dem om at aflevere mine varer i den lokale pakkeshop som hos os er lokalbrugsen.
det var absolut intet problem at få det arrangeret.

Nej, for naboerne er på arbejde. Hvis bare vi vidste et ca-tidspunkt for aflevering, men vi har oplevet alt fra 07.10 til 20.30 og det gør bare at hele ens dag er på standby.

Og vores nærmeste bekendte der kunne tage imod, bor 6 km herfra, så det er lidt bøvlet.

[quote=Johnny;388669]gls har pakkeshops rigtig mange steder, da jeg skulle ha varer fra zooplus ringede jeg til gls og bad dem om at aflevere mine varer i den lokale pakkeshop som hos os er lokalbrugsen.
det var absolut intet problem at få det arrangeret.[/quote]

Ok? Det måtte de da godt oplyse om på deres leveringssedler, det anede jeg ikke. Skriver fluks til dem og spørger. Det ville dælme lette processen!

du er nok nød til at ringe til dem, det fik jeg ihvertfald at vide, da jeg skrev til dem. du ka osse på gls hjemmeside se om der er en pakkeshop i din nærhed

:doh: :argh: :doh:

De har ingen depoter her i byen, så nu må jeg sidde og opdatere track&trace flere gange om dagen, for at regne ud hvilken dag jeg skal sidde herhjemme hele dagen og vente på GLS bilen.

:lynogtorden:

Vi fik kradsetræ fra Zooplus.de i torsdags - vi er nemlig heller ikke hjemme, så som leveringsadresse skrev vi min kærestes forældres - min svigermor er nemlig dagplejemor så hun er jo hjemme til at tage imod. :slight_smile:
Men de leverede på tre dage - uden problemer!

[quote=Garfield.;390020]Vi fik kradsetræ fra Zooplus.de i torsdags - vi er nemlig heller ikke hjemme, så som leveringsadresse skrev vi min kærestes forældres - min svigermor er nemlig dagplejemor så hun er jo hjemme til at tage imod. :slight_smile:
Men de leverede på tre dage - uden problemer![/quote]

Ja, men problemet er, at vi ikke rigtig har nogle der kan få leveret i stedet for os- vores nærmeste venner bor 6 km væk og vi har ikke bil.

Ja det kan jeg godt se - det er et problem så :S Og især når de ingen pakkeshop har i jeres by - det er da utroligt alligevel. Krydser fingre for at de kommer først på dagen, så i ikke skal bruge hele dagen på at vente! :kryds:

Ja, jeg synes det af og til bliver lidt presset, for de sender varene retur efter 2. leveringsforsøg- og første forsøg finder man jo først ud af når de HAR været der og ikke har leveret.