Hvis jeg var et dyr

… ville jeg gerne være en snegl og bo hos Tante Tut!

:fløjte:

Tror jeg ville hedde Stella…

Jeg ville nok vælge at være forkælet neutraliseret indekat hos en kærlig familie:klappekat:, så jeg kunne sove trygt hele dagen-kat4 og ikke skulle bekymre mig om mit næste måltid mad-fløde1

[quote=Lone;394700]… ville jeg gerne være en snegl og bo hos Tante Tut!

:fløjte:

Tror jeg ville hedde Stella…[/quote]

:høhø::høhø::høhø:

Tak, Lone… de har det også særdeles luksuriøst.

De får dejlig økologisk frugt og grønt, masser af specielt kalk til deres huse, lys og god dansk muldjord at boltre sig i - og husk nu :

De bliver lagt tilbage, hvor jeg fandt dem - de skal ikke være bursnegle resten af livet - jeg var blot nysgerrig og fascineret af deres måde at leve på.

-engel

:hjerte::hjerte:

Bliver helt varm om hjertet. Det er så dejligt livsbekræftende at hører om nogen der facineres af “kryb og kravl”. Oplever det desværre oftes kun hos helt små børn.

Der er intet skønnere end at sidde og se mine børnebørns forundring over den natur der gemmer sig i græsset, se deres begejstring over alt det forunderlige i livet helt ned til en lille myre.

Jeg er også til kryb og kravl :tihi: Min datter og jeg har evig sjov med at indrette midlertidige hjem i store syltetøjsglas, til regnorme, bænkebiddere, snegle osv :slight_smile:

Efter Bella ( datterens hund) er flyttet med sin mor, er Buller begyndt at sove hos mig :inlove:

Den anden aften lå jeg som sædvanlig med næsen i en bog. Buller kommer op og lægger sig i bogen “Nåårh mors lille Buller, skal mor ikke læse mere, men snakke med dig, mors dejlige lille skat”
Manden som også er ved at sove, vender sig om, “man skulle godt nok være kat”… Hvad mener du :? Jo, siger han, jeg skal være mere end heldig, hvis jeg får et godnat kys, tænk hvis jeg lagde mig i din bog :uha:

Det skal lige siges, vi har kendt hinanden i 27 år :høhø:

Hehe, min far siger også dagligt “Man skulle være kat”, fordi min mor giver kattene derhjemme så meget nus og opmærksomhed. :høhø: Stakkels mænd - De kan jo slet ikke hamle op med de skønne katte! :tihi:

Nej, jeg ville da nødigt være en snegl – så kunne man risikerer at blive trådt på :S
-hvis man er en ”vild” snegl vel og mærke.
Jeg ville hellere være en kat og lade mig forkæle med kærtegn og måske kradse naboens hund i øjnene, når han kom for tæt på :stuck_out_tongue:

[quote=Kaja;394873]Manden som også er ved at sove, vender sig om, “man skulle godt nok være kat”… Hvad mener du :? Jo, siger han, jeg skal være mere end heldig, hvis jeg får et godnat kys, tænk hvis jeg lagde mig i din bog :uha:

[/quote]

-LOL-LOL-LOLKaja…den er da helt vidunderlig.

Jeg ville være en fulg :stuck_out_tongue:
Men med en hjerne som menneske :stuck_out_tongue_winking_eye: lol
Tror måske en lille falk er lige mig! :stuck_out_tongue_winking_eye:

[quote=Bazan;394907]Jeg ville være en fulg :stuck_out_tongue:
Men med en hjerne som menneske :stuck_out_tongue_winking_eye: lol
Tror måske en lille falk er lige mig! ;P[/quote]

Så håber jeg ikke at du ender som den der ramte min frontrude på den tyske motorvej :cool:

Så vil jeg være et kryds mellem en Kolibri og en Kongeørn …
= en lille-bitte fugl, der siger PIP !!

:tihi:

Birtheras… nej nej ! :stuck_out_tongue: jeg holder mig jo væk fra veje og katte… med menneske hjerne husk det :wink:

JEg ved jo GODT hvad der er farligt for en lille bitte stressede fulg :wink:

Jeg ville være kat her på Dalvænget…:tihi: