Hvis katten er døv?

Min veninde har anskaffet sig en killing.
Hun valgte ham pga. Udseenet.
Desværre er han døv:( Virkelig døv. Ingen reaktioner på lyde overhoved.
Han er alene og virker ikke til at have nogen problemer overhoved.
Han har også en smule navlebrok.

Jeg har sagt hun burde skaffe ham en ven.
Men det har hun ikke lyst til?..

What to do? Kan han virkelig godt være alene?

Det er bare de 2.

Er det en hvid kat?

Om katten skal have en ven, er det sædvanlige problem - jeg mener jo altid en killing skal have en ven - om den er døv eller ej.

Han er hvid, helt hvid. Og har et blåt øje.

Hvide katte er ofte døve.
Men hun vidste det vel, da hun anskaffede sig killingen?

[QUOTE=Vivi_Fletcher;743554]Hvide katte er ofte døve.
Men hun vidste det vel, da hun anskaffede sig killingen?[/QUOTE]

Min veninde aner intet om katte. Jeg fortæller hende lystigt og ivrigt om den viden jeg har skaffet herfra.
Men hun tager lidt let på det hele.

Hun vidste ikke han var døv. Hun troede bare at han ikke ville lystre.
Der kunne falde en atombombe bag ham og han ville ikke hører det. Det var mig som måtte konstatere at han var døv for hende.
Også mig som fandt navlebrokket.
Kan han leve fint med det? Der er en lille bule ved navlen.
Også tog hun ham med hjem efter 10 minutters besøg i killingens fødehjem.
Og når man ikke har forstand og bare går efter. Han er sød, ser sød ud og virker sund. Så går man glip af en masse ting.

Nu er ikke alle hvide katte døve, heldigvis, men der er en meget større risiko for døvhed hos de hvide. Jeg ville nok råde hende til en kat mere, men hvis hun ikke vil det, er der ikke rigtig noget at gøre.

Navlebrokket burde ikke være noget problem, men hun kan få ham kastreret nu og få lukket det ved samme lejlighed.

Men kan han leve, og få et normalt liv alene?..

Det er mere det jeg er bekymret for!

Hvis han sagtens kan det. Og det bare er en “luksus” at en lille killing på 14 uger får en ven. Er det jo en anden side af sagen.

[QUOTE=Blunky;743561]Men kan han leve, og få et normalt liv alene?..

Hvis han sagtens kan det. Og det bare er en “luksus” at en lille killing på 14 uger får en ven. Er det jo en anden side af sagen.[/QUOTE]

De lærer at klare dem på anden vis, de har jo aldrig oplevet andet. Hun skal træne håndtegn i stedet, så han reagerer på tegn og tramp i gulvet.

[QUOTE=Blunky;743561]Men kan han leve, og få et normalt liv alene?..
Hvis han sagtens kan det. Og det bare er en “luksus” at en lille killing på 14 uger får en ven. Er det jo en anden side af sagen.[/QUOTE]

Kan en ikke-døv killing leve og få et normalt liv alene?
Jeg kan ikke se, at der skulle være den store forskel om han er døv eller ej.

Men jeg mener det er synd for alle killinger, hvis de skal bo alene.

Tak for svar :slight_smile: Det giver mig lidt mere ro.

Jeg var helt bange for at hun havde købt “katten i sækken” …
Ja, jeg er nok alt for bekymret. Hendes køben af ham, har været alt for for hastet. Virkelig en impuls handling.
Han er sød. intet der:) Mødte ham idag.

Han vil aldrig kunne blive udekat, og jeg ville få ham kastereret hurtigst muligt.

[QUOTE=Blunky;743564]Tak for svar :slight_smile: Det giver mig lidt mere ro.
[/QUOTE]

Det afhænger jo helt af, hvor stort brokket er osv - om det har betydning skal hun have en dyrlæge til at vurdere.
Derfor mit råd er at få ham lagt i narkose og få lukket brokket - så er der i hvert fald ingen problemer.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;743563]Kan en ikke-døv killing leve og få et normalt liv alene?
Jeg kan ikke se, at der skulle være den store forskel om han er døv eller ej.

Men jeg mener det er synd for alle killinger, hvis de skal bo alene.[/QUOTE]

Tak for svar :slight_smile: Syndt ja, men når hun ikke ønsker flere. Så det svært at gøre noget ved.
Jeg kunne måske have “Pålagt” hende en kat mere, hvis han ikke kunne få et normalt liv uden.

I Det mindste. Forbliver han indekat. Hun ville først have ham til at løbe frit. Men der blev jeg gal. :slight_smile:
Hehe, ja, ups. Jeg går lidt meget op i katte <3

Han har ikke en chance i traffikken :frowning:

[QUOTE=Blunky;743567]Tak for svar :slight_smile: Syndt ja, men når hun ikke ønsker flere. Så det svært at gøre noget ved.
Jeg kunne måske have “Pålagt” hende en kat mere, hvis han ikke kunne få et normalt liv uden.
[/QUOTE]

Jamen du fortæller hende bare, at det er virkelig synd for en døv lille killing at være alene og han har brug for at tale kattekropssprog :wink:

Enig :slight_smile:

:smiley: Ja, det er da det jeg gør! :slight_smile:

Men få hende også til at tage ham med til dyrlæge, som Vivi også siger. Det lyder, som om katten kommer fra et sted, hvor de ikke ved så meget om katte, hvis de ikke har vidst, at der var noget i vejen med den. Så den har måske aldrig været til dyrlæge tidligere og er vel ikke engang vaccineret og den slags. For slet ikke at tale om neutraliseret.

Han har intet fået. Hverken vaccine eller noget. Desværre. Min veninde havde heller ikke planer om at give ham det.
Sådan er hun! Men jeg skal nok få det ordnet;) Hun lytter da i det mindste når jeg bliver rigtig sur… :muhaha: