Hvis man ikk kan komme af med sine katte?

Jeg har lige et spørgsmål…
Jeg skal desværre af med mine katte og har sat dem til salg herinde…
Jeg skal også have sat dem på nogen andre sider når tiden er til det, men vil lige høre hva man egentligt gør hvis ingen vil have kattene?
Er der nogen kattehjem der tager katte?
Jeg synes ikk der fremgår noget på inges kattehjems hjemmeside…
Jeg vil ihvertfald gerne vide hvad mulighederne er hvis nu vi ikk kan komme af med dem…
Håber nogen kan svare

De fleste steder vil tage imod dem hvis du betaler for det, så vidt jeg husker…
Det mener jeg i hvert fald Tingskoven (ddaa.dk) gør…

Prøv også vildkat.dk for videreformidling af dem…

Inges Kattehjem tager imod.

Du kan kontakte dem telefonisk.

Du skal sikkert betale for neutralisering.
Og så finder de et hjem -

Men det lykkes forhåbentlig for dig selv at finde en sød familie :slight_smile:

Puha. Sådan noget kan jeg slet ikke tåle at læse. :ked:

Jeg håber virkelig at du finder et godt hjem til dem.

Man kan mod et beløb aflevere dem på et internat, pt er det desværre højsæson for uønskede katte, så det kan godt blive svært at finde et internat der har plads.

Ellers kan du altid snakke med dyrlægen, han/hun kender måske til nogen som vil have et par katte eller måske har personen kendskab til et godt internat.

Internaterne tager i mod mod et beøb pr. kat, om der er rabat når der er flere ved jeg ikke.
Jeg håber du finder nye hjem til dem.

[QUOTE=BitterSweet;226425]Jeg har lige et spørgsmål…
Jeg skal desværre af med mine katte og har sat dem til salg herinde…
Jeg skal også have sat dem på nogen andre sider når tiden er til det, men vil lige høre hva man egentligt gør hvis ingen vil have kattene?
Er der nogen kattehjem der tager katte?
Jeg synes ikk der fremgår noget på inges kattehjems hjemmeside…
Jeg vil ihvertfald gerne vide hvad mulighederne er hvis nu vi ikk kan komme af med dem…
Håber nogen kan svare[/QUOTE]

Tja … det er lige som med alt andet man tager indenfor sine døre - man har ansvar for det, til man får det afsat.
Kan i øvrigt oplyse, at det samme gælder den dag du får børn - du hænger på dem i mindst 18 år. Og dem kan man ikke bare betale sig fra, at komme af med.

Men i stedet for at sælge dem, kan du da overveje at forære dem væk - med alt udstyr. Så sparer du måske endda pengene ved at give dem til et internat.

Uha jeg hader at læse den slags… er de sat på vildkat.dk og herinde?

Måske vi i fællesskab kan skaffe dem varige hjem… Hvor mange drejer det sig om, og hvilke katte er det?

MVH Helle

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=10713#post226458

Der er information om misserne her Helle

Når man laver et kuld kilinger, må man da altid påregne, at man selv “hænger” på nogle af dem ,- det er sipelthen det ansvar man påtager sig,- og så kan kun tiden vise om de bliver afsat, men få dem neutralliseret og vaccineret og forær dem evt. væk, selvom jeg er modstander af at give dyr væk!!!

Cats og Conni

For lige at svare på nogen af alle jeres spørgsmål og kommentarer.
Kattene er sat til salg herinde og på vildkat (tror bare ikk annoncen er kommet på endnu) Grunden til der er sat en lille pris på er for at sikre der ikk kommer useriøse henvendelser, og de havner hos de forkerte.
Kattene er begge kastrerede…

Og det er meget muligt det gør ondt på jer at læse, jeg har det heller ikk selv særlig godt med det, men der er jo ligesom en grund til det.
Jeg har ikk tænkt mig at smide dem ud, de kommer først afsted når der er en mulighed, jeg ville bare gerne høre hvad jeg kunne gøre hvis nu jeg ikk finder et hjem til dem…
Jeg spurgte ikk for at få de der kommentarer om hvorfor man får kat, der kan jo være en årsag til det, og sådan er det bare.

Tak til jer der har svaret uden at komme med en løftet pegefinger…

[quote=Vivi_Fletcher;226895]Tja … det er lige som med alt andet man tager indenfor sine døre - man har ansvar for det, til man får det afsat.
Kan i øvrigt oplyse, at det samme gælder den dag du får børn - du hænger på dem i mindst 18 år. Og dem kan man ikke bare betale sig fra, at komme af med.

Men i stedet for at sælge dem, kan du da overveje at forære dem væk - med alt udstyr. Så sparer du måske endda pengene ved at give dem til et internat.[/quote]

Nu har jeg faktiskt et barn, og du kan ikk sammeligne katte med et barn.
Nu er der nogen omstændigheder der gør at vi ikke kan have kattene, og måske det var en ide at spørge ind til dem istedet for at dømme mig på forhånd…
Og ja jeg kunne sagtens forære dem væk, og risikere de kommer i kløerne på en kattehandler…
Tak for et venligt svar ellers :confused:

[QUOTE=BitterSweet;227001]Nu har jeg faktiskt et barn, og du kan ikk sammeligne katte med et barn.
Nu er der nogen omstændigheder der gør at vi ikke kan have kattene, og måske det var en ide at spørge ind til dem istedet for at dømme mig på forhånd…
Og ja jeg kunne sagtens forære dem væk, og risikere de kommer i kløerne på en kattehandler…
Tak for et venligt svar ellers :confused:[/QUOTE]

Ansvaret for dyr man har taget til sig og sine børn, mener jeg er det samme.
Jeg respekterer fuldt ud, at du forsøger, at omplacere dine katte. Men samtidig må du gøre dig klart, at det kan tage lang tid at finde nyt hjem til 2 voksne huskatte.
Så det jeg bliver lidt harm over, er nok din tålmodighed (din salgsannonce er ikke mange dage gammel). Og det har intet at gøre med årsagen til omplaceringen.

Kan i øvrigt oplyse dig om, at en kattehandler næppe er interesseret i to neutraliserede huskatte :wink:

[quote=Vivi_Fletcher;227002]Ansvaret for dyr man har taget til sig og sine børn, mener jeg er det samme.
Jeg respekterer fuldt ud, at du forsøger, at omplacere dine katte. Men samtidig må du gøre dig klart, at det kan tage lang tid at finde nyt hjem til 2 voksne huskatte.
Så det jeg bliver lidt harm over, er nok din tålmodighed (din salgsannonce er ikke mange dage gammel). Og det har intet at gøre med årsagen til omplaceringen.

Kan i øvrigt oplyse dig om, at en kattehandler næppe er interesseret i to neutraliserede huskatte ;)[/quote]

Det er bestemt ikk fordi jeg har travlt, jeg spurgte sådan set bare fordi jeg gerne ville vide hvad mulighederne er hvis det ikk kan lade sig gøre…
Kattene blir her til det rette hjem er fundet…
Men faktisk er det for kattenes skyld jeg spørg, og ikk for min egen.

Og jeg ved godt man har et ansvar, men nogen gange er der nogen omstændigheder der gør at man ikk kan stå ved det ansvar og jeg synes ikk jeg skal gokkes i nøden for det…
Du aner jo intet om min sitiuation.
Men jeg vidste godt de her svar ville komme når jeg oprettede et indlæg om det, for jeg har jo set andre få en lille sur kommentar med på vejen når de sku af med deres katte.

[QUOTE=BitterSweet;227004]Det er bestemt ikk fordi jeg har travlt, jeg spurgte sådan set bare fordi jeg gerne ville vide hvad mulighederne er hvis det ikk kan lade sig gøre…
Kattene blir her til det rette hjem er fundet…
Men faktisk er det for kattenes skyld jeg spørg, og ikk for min egen.

Og jeg ved godt man har et ansvar, men nogen gange er der nogen omstændigheder der gør at man ikk kan stå ved det ansvar og jeg synes ikk jeg skal gokkes i nøden for det…
Du aner jo intet om min sitiuation.
Men jeg vidste godt de her svar ville komme når jeg oprettede et indlæg om det, for jeg har jo set andre få en lille sur kommentar med på vejen når de sku af med deres katte.[/QUOTE]

Jeg ser faktisk ikke et eneste indlæg, der gokker dig i nøden fordi du skal af med dine katte.
Hverken her eller i din salgstråd. -surrender

Prøv lige at læse mit foregående indlæg igen :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;227007]Jeg ser faktisk ikke et eneste indlæg, der gokker dig i nøden fordi du skal af med dine katte.
Hverken her eller i din salgstråd. -surrender

Prøv lige at læse mit foregående indlæg igen :-)[/quote]

Jeg har skam læst det masser af gange, og kan godt være du ikk selv føler det sådan, men jeg læser det som om du er meget imod det jeg gør…

Jeg er faktisk aldrig imod, at nogen vælger, at skille sig af med deres katte - det kan der være mange gode grund til.
Men jeg er ofte imod måden man gør det på.

Jeg har intet problem med, hverken at du gør det eller måden du gør det på, men ja … jeg har nok et lille problem med, at man få dage efter at have sat kattene til salg, spørger, hvad man gør, hvis ingen vil ha’ dem.

[quote=Vivi_Fletcher;227048]Jeg er faktisk aldrig imod, at nogen vælger, at skille sig af med deres katte - det kan der være mange gode grund til.
Men jeg er ofte imod måden man gør det på.

Jeg har intet problem med, hverken at du gør det eller måden du gør det på, men ja … jeg har nok et lille problem med, at man få dage efter at have sat kattene til salg, spørger, hvad man gør, hvis ingen vil ha’ dem.[/quote]

Okay så ved jeg det… Men så er det jo du kan vælge at tro på det jeg skriver med at det er ikk er fordi jeg har travlt, men fordi jeg gerne vil vide hva mulighederne er…
Igen, du ved ikk noget om omstændighederne og det kunne jo være det var enormt vigtigt kattene sku være flyttet i morgen…
Men nu er det heldigvis ikk tilfældet, men jeg vil stadig gerne vide hvordan jeg står HVIS nu jeg ikk finder et hjem…
Det er vel ikk dårligt at være forberedt eller undersøge mulighederne hvis man kommer i en sitiuation hvor man slet ikk kan komme af med dem :slight_smile:

[quote=BitterSweet;227001] måske det var en ide at spørge ind til dem istedet for at dømme mig på forhånd…
Og ja jeg kunne sagtens forære dem væk, og risikere de kommer i kløerne på en kattehandler…
Tak for et venligt svar ellers :confused:[/quote]

Jeg synes ikke, at du behøver tage den fornærmede mine på :S

Du kunne jo selv oplyse - hvorfor du ikke kan have dine katte mere.
Det synes jeg ville være en god idé -

Jeg tror, at det giver større forståelse. :slight_smile:
Dit indlæg virker også meget kontant på mig.