Hvis nu nogen skulle mangle en pumpe til Pioneer-fontænen

Hihi, jeg har jo fontænen i rustfrit stål fra Pioneer, og stor var irritationen, da jeg fik afkalket pumpen lidt hårdt, så dens sugekopper virkede skøre efterfølgende og dermed uden den store sugekoppe-evne, hvilket jo får pumpen til at larme unødvendigt.
Jeg har tilmed gjort tricket før på en tidligere fontæne, men som flere nok ved, så bruger Pioneer-fontænerne ekstra små pumper, som man ikke liiige køber på Zooplus eller andet nemt. Og ærlig talt gider jeg simpelthen ikke spørge Zooplus omkring at gøre pumpen til en del af deres varesortiment, for jeg synes altid de svarer så uintelligent tilbage på den type forespørgsel, at jeg bliver lidt irriteret på dem.

Nå, men jeg har så været på udkig efter pumpe, såvel ‘lignende’ som decideret erstatningspumpe til den konkrete vare, som jo er amerikansk, men den kan ikke sådan lige bestilles fra USA - i hvert fald ikke uden flere hundrede kroner porto (så er en ny fontæne billigere).
Stor var derfor glæden, da jeg kontaktede en sweitzisk forhandler, der kunne henvise til deres tyske afdeling/leverandør/whatever; Schulze / Porta Pet.
Nå ja, det kunne jeg måske have sagt mig selv; jeg vidste egentlig godt, at de var en af de helt store europæriske importører af fontænen, jeg købte mine filtre derfra på Vild Med Dyr-messen sidste år, da Zooplus endnu ikke så nødvendigheden af at forhandle dem (og netop kun kunne oplyse mig, at dem forhandlede de altså ikke).

Jeg tvivler derfor heller ikke mange øjeblikke over at købet skal foregå ved udenlandsk bankoverførsel, for jeg har fin tillid til firmaet. Jeg snupper da i øvrigt også lige to pumper, når nu jeg er i gang og alligevel skal betale for overførsel og porto.
Pumperne kommer da også fint til Danmark med UPS, jeg cykler ned til Glostrup efter arbejde og henter pakken, og pumperne ser helt rigtige og små ud, perfekt!

Nu vil jeg så lige give fontænen den helt store omgang, for nu skal den have sin nye fine pumpe. Skilder fontænen ad og lægger delene i køkkenvasken til afkalkning, kommer til holderen med pumpen, tager fat om pumpen SVUP siger den så… :gruble:

Sugekopperne fejler ikke noget, jeg afprøver dem et par gange… :dokdok:

Hvordan pokker kan jeg tage så meget fejl af det!?!?

… :klapper:

Nogen der står og har brug for en Pioneer-pumpe? :muhaha:
Så sidder jeg inde med det danske lager :tihi:
(jeg gemmer dog i hvert fald den ene, til hvis nu…)

:tihi::tihi: Det er SÅ typisk!!!

Så har du bare to ekstra pumper i stedet for én. Det må da give ekstra tryghed… :smiley: