Hvor får du din viden fra?

Nina Falaki- er det hende med Tender Tribes ?

Husker også sagtens jer. :thumbup:

Hundegruppen ser ud til, at være gået lidt i stå, men det er der vel mange grupper der er pga. diverse forums og pga., at man ikke kan følge ordenligt med, hvis man ikke bruger TDC.

[quote=Buffy;97113]Nina Falaki- er det hende med Tender Tribes ?

Husker også sagtens jer. :thumbup:

Hundegruppen ser ud til, at være gået lidt i stå, men det er der vel mange grupper der er pga. diverse forums og pga., at man ikke kan følge ordenligt med, hvis man ikke bruger TDC.[/quote]

Nej, det er ikke den Nina. Nina El Falaki er hende med Bengalerne og vist også Somali. Nina, Tender Tribes, er stadig i nyhedsgruppen, hun er fra Dragør og har MCO, men opdrætter vist ikke mere.
Begge 2 meget vidende kattedamer.
NB! Man kan finde dem på NG-hjemmesiden www.dk-fritid-dyr-kat.dk hvor du jo stadig kan læse og skrive i NGen fra.

Ja, har aldrig prøvet, at poste fra hjemmesiden, men det må jeg lige tjekke. :slight_smile:

dk-fritid-dyr-kat var det første katteforum jeg nogensinde var med i. Men havde lidt svært ved at finde ud af hvordan det fungerede, så droppede det til fordel for andre da de dukkede op/jeg opdagede dem

Eva, det er IKKE et katteforum. Det er en ganske almindelig hjemmeside, hvor der er lavet en mulighed for at poste indlæg i en af de Danske Nyhedsgrupper, der hedder dk.fritid.dyr.kat. Hjemmesidenavnet blev lavet så det lignede nyhedsgruppens navn.
Vi var så mange der skrev sammen på Nyhedsgruppen at vi synes det kunne være sjovt at få lavet en hjemmeside hvor vi kunne oprette vores profil og katte, så folk kunne se hvem de snakkede med. Så var der en fra gruppen der hed Jette, der kunne det der, det var en ret sjov tid.
Det var faktisk inspiration til, at en motorcykelgruppe jeg var medlem af gjorde det samme. Så det må vel have været i 2002-2003 at hjemmesiden blev lavet vil jeg tro. Før den gang skrev man med hinanden via TDC eller Sunsites nyhedsserver.

Det meste af min viden om katte…det har jeg fra det som jeg mener er den vigtigste kilde…nemlig kattene selv -høhø

Jeg er også en af dem på 50+…og har haft katte lige så længe…i perioder mange, i andre perioder færre…kun afbrudt af en pause på et par år uden kat, hvor jeg boede i lejlighed…for indekatte er ikke noget, som jeg under nogen omstændigheder skal ha’…

Ved at betragte kattene i deres naturlige omgivelser, deres kropssprog, adfærd…i alle sammenhænge, både indbyrdes, i forhold til andre dyr og mennesker o.s.v. lærer man meget mere end man kan læse sig til i en bog, hvis man vel at mærke forstår at aflæse det man ser…

Der er områder indenfor katteverdenen jeg ikke har så meget forstand på…eks. avl, genetik, racestandarder o.s.v…for det har aldrig interesseret mig synderligt. Jeg er “huskattemenneske”, bortset fra en enkelt racekat for mange år siden, han var en Manx.

“Kattesygdomsleksikonnet” har jeg heller ikke haft det store behov for at sætte mig nærmere ind i…

Det skyldes efter min overbevisning, at mine katte lever på deres betingelser og ud fra deres behov og ikke mine. Tanken om hvad der er bedst for kattene er altid det vigtigste… De bestemmer selv hvad de vil og hvornår de vil…jeg er der bare til at holde af dem, nusse med dem når det er det de har lyst til, fodre dem på den måde jeg efter mange år ved giver sunde og raske katte o.s.v.

Ingen steder eller det var sandt indtil et år siden hvor jeg begyndte at komme på et katteforum. Jeg har bare haft mine misser og gjort det som jeg følte var rigtig for dem.

Jeg har heller aldrig læst bøger om børneopdragelse. :tihi:

Denise - kan godt være, som sagt ved jeg ikke hvordan det fungerer og har opgivet at bruge det.