Ja… så mit spørgsmål lyder, hvor kan jeg skaffe en sæk eller 2 træpiller af god kvalitet, for fyret går ud KONSTANT…
HVer anden time er jeg ude og opstarte det igen, fordi de her piller har klumpet sig sammen, også kommer der ikke nogen piller ned til ilden… Og jeg synes det er ret irriterende. Hundene bor jo i et iskoldt hus:s og frygter for vandrørene her i frosten hvis der ikke strømmer varme igennem.
Vi køber vores i Nettobuild, men det er jo ikke sikkert, at du lige har sådan en i nærheden. Dem i Silvan plejer nu også at være ok.
Vi har så godt nok kun en pilleovn, så vi bruger ikke så mange, men vi har da bemærket, at man skal huske at købe dem i den rigtige størrelse, ellers kan ovnen være svær at holde liv i.
tak de her , der er posen halv fyldt med savsmuld :S så lige pludselig er der så meget smuld at det stoppe, også er der STOR størrelse forskel på pillerne…
Jeg har lige købt 6 tons hos KJ Biobrændsel…efter min mening fin kvalitet til prisen…skal kun hakke slagger 1 gang om ugen:rock:
Klumper sig sammen:?..er de fugtige for det er ikke godt…
De er ikke fugtige. Det er 100% men, nogen er 2 cm lange nogen er 1 cm lang, . Også smuldre de nemt, der er meget savsmuld
Det kunne godt lyde til at det trænger til en gang service når den begynder på det…
Hvis jeg var dig så ville jeg få ringet til en som servicer pillefyr.
Okay Tak, det kunne også være en god ide. Kunne være den trænger til det. Det er bare godt irriterende at hvergang jeg kommer op i huset er lortet gået ud… Blev nogen timer faktisk 6 og var ude hver anden time hvor det VAR stoppet
Det lyder mere som det jeg skriver med et service på fyret og det kunne jo være service montøren kunne sige hvilken piller der er bedst til dit fyr.
For der er forskel om det er det ene eller det andet fyr …
For godt et års tid siden skiftede vi vores gamle oliefyr ud med et nyt træpille-fyr.
Vi har erfaret, at der er STOR forskel på kvaliteten af pillerne.
De billigste af pillerne er faktisk noget være l*** fordi der er alt for meget savsmuld i dem.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan dit fyr ser ud …
Det er da muligt, at der er et problem med dit fyr, men jeg tror nærmere at problemet ligger i træpillerne - for meget savsmuld kvæler forbrændingen og fyret går ud.
OG ja - det er p**** koldt, når fyret går ud … Been there, done that :høhø:
Vi køber vores træpiller via en dansk “agent” og pillerne kommer direkte fra Tyskland (vi køber ca. 3 EUR-paller ad gangen = 3 ton).
Disse piller er af en god kvalitet og til en rimelig penge.
Lev. tid er gerne ca. 1 uge - nogle gange hurtigere.
Hvis du er interesseret, kan jeg undersøge, hvem vi køber hos.
[quote=Lindvig;485651]
Vi køber vores træpiller via en dansk “agent” og pillerne kommer direkte fra Tyskland (vi køber ca. 3 EUR-paller ad gangen = 3 ton).
Disse piller er af en god kvalitet og til en rimelig penge.
Lev. tid er gerne ca. 1 uge - nogle gange hurtigere.
Hvis du er interesseret, kan jeg undersøge, hvem vi køber hos.[/quote]
Jeg kunne rigtig godt tænke mig, at høre nærmere om dette, Lindvig
Her er et link til der, hvor vi køber vores træpiller.
Vi køber den, der hedder: LAVA 8 mm 15 kg.
ØV - med fragt vil det blive dyrere end det vi bruger nu… vi er ellers på udkig efter en ny leverandør, da vi ikke er helt tilfredse med kvaliteten hos vores nuværende
Men en prisforskel på over 500 kr der udelukkende skyldes fragt er for meget!
nede i land og fritid… det er når du køre i mod vipperød… sådan ca 1 km fra borger service…
Tak alle. Det er bare noget øv :S for 1½ time så går det ud… igen , igen og igen…
hvis der går 2 timer er det gåe ud. Hvis der går 1½ kan jeg liiige nå at redde den…
Bare møg irriterende når man ikke er der det meste af tiden :S
Jeg er ret sikker på at det ikke er dit fyr, den er gal med… men pillerne.
Det lyder som om de har fået fugt og derfor ikke kan brænde særligt godt…
Vi havde en hel senden sidste vinter, der var næsten lige så umulig… efter en opringning til leverandøren fik vi byttet de dårlige sække og siden har vi ikke haft nogen problemer…
Jeg havde også piller sidste år, der havde fået fugt - måtte have et lille lager indendørs, fordi de ikke kunne bruges direkte udefra - det var uhyrlig træls.
De gode træpiller giver nærmest ingen smuld - det er dem man skal bruge.
De seneste par år har jeg brugt de svanemærkede. Et rigtig godt produkt, faktisk alt for godt, for min ovn kan simpelthen ikke køre på mindre styrke - og det var for meget til, at den kunne nå at brænde pillerne op.
Nu har jeg så prøve nogle andre i år og dem er jeg umiddelbart rigtig glad for.
Vivi… vi bor jo sådan ca i samme område, hvor får du dine piller henne?
Vi vil som sagt gerne skifte leverandør, da vi ikke rigtig mener, at kvaliteten lever op til prisen - men har tidligere været lidt handikappede af at vi skal bruge 6 mm piller…
[quote=Ann K;486013]Vivi… vi bor jo sådan ca i samme område, hvor får du dine piller henne?
Vi vil som sagt gerne skifte leverandør, da vi ikke rigtig mener, at kvaliteten lever op til prisen - men har tidligere været lidt handikappede af at vi skal bruge 6 mm piller…[/quote]
Jeg foretrækker også 6 mm piller - men jeg kan bruge begge dele.
Skal prøve at se, når jeg kommer hjem, hvor jeg har købt dem, kan ikke huske det.
Købte 1 palle og fik leveret til døren.
Altså, pillerne står inden for, så ved ikke om de kan have ået fugt der?..
Nej - og det får de heller ikke smuld af.
Smuld i pillerne er pga dårlig kvalitet.