Hvor gamle tror I de er? (nu med billeder)

Altså…bare fordi man er lille, kan man da godt begynde at øve sig på at være en rigtig kat allerede :tihi:

Hvor ser de charmerende ud alle tre :inlove:

åh de er søde :wehuu: dejligt at du har villet tage dig kærligt af dem…

blev lidt nysgerrig omkring dette med de store maver - jeg har set ligende hos fejlenærende/sult børn i udviklingslande…måske de er nogle af de samme ting der spiller ind ?

børn der ikke får nok/rigtig mad kan bla udvikle Kwashiorkor der er kendetegnet med store maver…et delelement er manglende protein (optag)

[ame]http://en.wikipedia.org/wiki/Kwashiorkor[/ame]

der er også mange andre konsekvenser af manglende/forkert mad… som stoppet vækst…og de små mislinger her ser jo også meget små ud/har store øjne…hvor lang tid har de været i pleje ? Mor kan jo også have haft problemer med at finde mad under graviditeten…det lyder som om de har haft en rigtig hård start de små pus

de gode nyheder er at jeg har læst at killinger er meget robuste/gode til at ‘indhente’ fejl/manglendeernæring - og at de sagtens kan udvikle sig fint/normalt på trods af mangel periode i opvæksten.

anyway, bare noget jeg kom til at tænke på da du viste fotos…det kan jo selvfølgelig også være orm !

håber de forsat trives - de er søde :slight_smile:

Jeg synes faktisk deres maver et blevet en smugle mindre - heldigvis. Men så bliver man jo helt forskrækket, og tænker får de nu nok mad :smiley: Man er jo blevet vant til de kæmpe udspillede maver :slight_smile:

De havde taget flot på i morges, og de er blevet meget mere aktive og vågne. De virker til at trivedes - men man ved jo ikke hvad de har været udsat for, så de kan jo reelt fejle en hel masse, som vil vise sig senere. De har været i pleje i 3 dage hos mig og præcis en uge hos den anden plejemor. De blev fundet i en hæk hvor en søster var død.

Men din antagelser kunne sagtens være tilfældet.

Ud fra billederne vil jeg også gætte ca. 5 uger.

Jeg fik engang en hitter hjem som jeg den dag i dag skyder til at have været ca. 9-10 uger da jeg fik ham. Han vejde 700 gram! Forstår den dag i dag ikke at han døde. Men han er blevet en stor og flot hankat på 2-2½ år nu. Men jo, jeg spekulerer da indimellem på hvor gammel han mon bliver efter den start på livet.

Kort tid efter han flyttede ind:

Et par måneder efter han flyttede hjemmefra.

Held og lykke med de 3 små :slight_smile:

[quote=Eva K;253697]Ud fra billederne vil jeg også gætte ca. 5 uger.

Jeg fik engang en hitter hjem som jeg den dag i dag skyder til at have været ca. 9-10 uger da jeg fik ham. Han vejde 700 gram! Forstår den dag i dag ikke at han døde. Men han er blevet en stor og flot hankat på 2-2½ år nu. Men jo, jeg spekulerer da indimellem på hvor gammel han mon bliver efter den start på livet.

Kort tid efter han flyttede ind:

Et par måneder efter han flyttede hjemmefra.

Held og lykke med de 3 små :)[/quote]

Min lille missen så ca sådan ud også da jeg fik hende og nok ca lige så gammel og med den største mave.

Hun fik ormekur samme dag og allerede få dage efter begyndte hun at se lidt bedre ud. 14 dage efter var der klart bedring. Nogle gange er det utroligt hvad de kan overleve og hvor fine de kan blive:wehuu:

Rikke H Dine misser skal nok blive fine, de er jo allerede rigtig kønne.
Der er ikke noget at sige til at katte har 9 liv, de behøver dem desværre ofte.
Katte kan klare det mest utrolige og stadig ende op med at blive fine katte:wehuu:

Held og lykke med dine mislinger:)