Hvor gemmer I de indlæg som bliver fjernet fordi I beskytter opdrætterne?

Jeg fik at vide, at det indlæg jeg oprettede som hed “Hvor står jeg rent juridisk når jeg har købt en syg kat” blev slettet/flyttet fordi det blev for personligt.

Som langtidsmedlem kan jeg stadig ikke finde dette indlæg.

Vil det sige, at KatteGale fjerner indlæg der kommer med kritik mod opdrættere uden god grund?

Jeg venter stadig på at få at vide, hvor jeg kan se mit oprindelige indlæg og undrer mig i øvrigt stadig over hvorfor det var nødvendigt at slette det i første omgang.:thumbdown:

Det er blevet flyttet over i “hulen”. Du får adgang til den når du har skrevet 100 indlæg:)

Personligt har jeg det meget svært med spytslikkere og andre i samme kategori der har behov for at sælge ud af økonomiske årsager.

Der skal meget gode grunde til at jeg gider bruge mere tid på dette forum.

Ellers må jeg overveje, at oprette et helt nyt forum, udelukkende for kattejere. Et sted hvor man ikke sletter kritiske indlæg mod opdrættere som kun sælger katte for at tjene penge og er ligeglade med om de dyr man sælger er syge.

Jeg har ellers en pb fra birte hvor jeg på nuværende tidspunkt burde være i stand til at læse disse slettede indlæg.

Undskyld mig, men al cencur giver mig paranøjer.

[quote=Roses mor;330586]Personligt har jeg det meget svært med spytslikkere og andre i samme kategori der har behov for at sælge ud af økonomiske årsager.

Der skal meget gode grunde til at jeg gider bruge mere tid på dette forum.

Ellers må jeg overveje, at oprette et helt nyt forum, udelukkende for kattejere. Et sted hvor man ikke sletter kritiske indlæg mod opdrættere som kun sælger katte for at tjene penge og er ligeglade med om de dyr man sælger er syge.[/quote]

:?:?..tror du hisser dig op uden grund…men har du det behov, så er natten det bedste tidspunkt :høhø:…som JulleML allerede har skrevet, så er den tråd flyttet til ‘Hulen’ og ikke slettet.

Jamen så hermed sletter jeg det indlæg jeg i første omgang havde sat ind.

Er da glad for at Ann K melder sig så klart ud.

Det er dejligt at vide hvor man ikke skal bruge sine penge.

[quote=Roses mor;330586]Personligt har jeg det meget svært med spytslikkere og andre i samme kategori der har behov for at sælge ud af økonomiske årsager.

[/quote]

Personligt har jeg aldrig tidligere blokeret for nogen bruger på et eneste af de fora, jeg gennem tiden har bevæget mig på…
Det er hermed nu sket!!!

PLONK

Jeg tror Birthe har skrevet forkert…mener altså det 100 indlæg før ‘Hulen’ åbner sig…

En anden ting, du må hellere slette dit indlæg, da det er et stort brud på reglerne og almen pli, at offentliggøre PB:)

Jeg må indrømme, at jeg har det svært med cencur. Så snart nogen har behov for at slette/gemme oplysninger der er relevante for andre inkl. mig selv bliver jeg mistænkelig.

Vi lever trods alt i et demokratisk samfund hvor værre ting er blevet offentliggjort.

Hvis det er ulovligt at være kritisk overfor dem der administrerer dette forum, behøver jeg ikke sige mere.

[quote=anne p;330591]Jeg tror Birthe har skrevet forkert…mener altså det 100 indlæg før ‘Hulen’ åbner sig…

En anden ting, du må hellere slette dit indlæg, da det er et stort brud på reglerne og almen pli, at offentliggøre PB:)[/quote]

Alle har det svært med censur og vi har haft mange lange drøje diskusioner herinde fordi alle…næsten uden undtagelse…hader når indlæg/tråde bliver slettet…så nu bliver de låst og/eller flyttet til ‘Hulen’, hvor man skal være aktivt medlem for at læse med. Personligt finder jeg det er en god ordning:)

Det er ærgeligt at der er så mange i vores samfund, der finder sig i at få trukket den slags cencur ned over hovedet.

Jeg er ikke med i den klub og kommer aldrig til at være det.

Hvad du i dette tilfælde kalder censur, kalder jeg beskyttelse af personlige oplysninger…jeg har skrevet ting derinde som ikke rager den brede danske befolkning…dette er ikke ‘fjæsbog’, hvor alle snager lovligt løs i, hvad man nu har lagt ud til offentlig beskuelse…

Vil nogen vide, hvad jeg har skrevet af personlige ting herinde, skal de gøre en indsats…og det har jeg det s… godt med:)…at du mener det er censur og at du ikke gider gøre den indsats, der skal til…tjaaa det er så din ret og dit valg…så kan jeg jo kun være glad for, at du ikke har læst mine personlige indlæg, for vil du ikke være en aktiv del af dette minisamfund kommer mit privatliv jo ikke dig ved, vel?

Sig mig engang Roses mor… Hvad fanden bilder du dig engentlig ind :doh:

Ikke nok med at du sviner opdrættere til, så kan du åbenbart ikke finde ud af at begå dig mellem almindelig mennesker og tale ordentligt. :doh:

Jeg må også sige at jeg har det problematisk med at en tråd bliver flyttet til hulen, når de omtalte brugere ikke har adgang derind endnu. At det så i dette tilfælde er lidt lala for tråden er låst, betyder så ikke så meget som princippet i at man burde kunne følge sine egne tråde ligegyldigt hvor de ligger.

Men jeg finder det også vildt problematisk at man i “hævn” opretter sådanne tråde. Det blev vist skrevet i den tidligere tråd, at hvis du ikke allerede er medlem af en klub, så meld dig ind og få kørt en klagesag derigennem.

Og så vil jeg sige at jeg ihvertfald ikke holder hånden over opdrættere, men jeg føler mig heller ikke i stand til at dømme udfra ting som er skrevet på et forum. Jeg vil gerne se det med egne øjne, inden jeg dømmer den ene eller den anden.

Jeg vil lige sige at det behøver ikke at være en opdrætter du går efter med en syg kat.

Vil du gå efter opdrætter er det den normale købelov du skal kende.

Vil du gå efter opdrætterenes dyrlæge skal du gøre følgende:
1.) Vær sikker på at din kat var syg fra start. Dette kan du bevise ved at din egen dyrlæge meget kort tid efter overdrægelse konstaterede sygdommen, hvis denne sygdom menes at være synlig (eks: Øjenbetændelse, ørebetændelse, vejrtrækningsproblemer mm).
2.) Få din egen dyrlæge til at skrive en udtagelse om at problemet var synligt og burde være set, hvis du som mig har en kat der ved købstidspunkt var for syg til at vaccinere få dyrlægen til at skrive det.
3.) Skriv et brev til opdrætterens dyrlæge indeholdende:
Historie om katten
Tidspunkter for denne check, købsdato, dit dyrlæge check.
Krav, hvor mange penge vil du have fra ham
Giv en svartid på 14 dage og skriv at du vil herefter sende den til Ankenævnet for Dyrlæger, ved Forbrugerrådet.
Send med afleveringstest (som bevis for hvornår den er modtaget)

Skulle du have flere spørgsmål om dette kontakt mig på [email protected]

Jeg synes så også, det er lidt problematisk, at man flytter en tråd, som en bruger har oprettet ind, hvor brugeren ikke har adgang. Nu er det jo lige meget her, da tråden er låst, men det er princippet i det.

Endnu mere problematisk synes jeg det er, at den anden part i sagen, da vist har fået speciel adgang til “hulen”, selvom hun ikke havde skrevet så mange indlæg. Det kan for mig godt ligne urimelig forskelsbehandling.

I øvrigt er det så 100 indlæg OG medlemsskab 1 mdr for at få adgang til hulen. Det fandt jeg ud af, da jeg selv rundede de 100’ede men stadig ikke havde adgang.

[quote=Roses mor;330586]Personligt har jeg det meget svært med spytslikkere og andre i samme kategori der har behov for at sælge ud af økonomiske årsager.

Der skal meget gode grunde til at jeg gider bruge mere tid på dette forum.

Ellers må jeg overveje, at oprette et helt nyt forum, udelukkende for kattejere. Et sted hvor man ikke sletter kritiske indlæg mod opdrættere som kun sælger katte for at tjene penge og er ligeglade med om de dyr man sælger er syge.[/quote]

Undskyld mig, men hvad fanden i helvede bilder du dig egentlig ind? Du kommer valsende herind og tror, at du ejer det hele, og når du så ikke får de svar, du ønsker, så er folk bare spytslikkere, der sælger ud :thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Og ved du hvad? Jeg tror ikke, at der er nogen, der har lyst til at sidde og overtale dig til at blive herinde, så hvorfor smutter du ikke bare med det samme :tak:

Det er folk som dig der gør, at JEG absolut ikke har den store lyst til at være herinde. -surrender

[quote=Roses mor;330584]Jeg fik at vide, at det indlæg jeg oprettede som hed “Hvor står jeg rent juridisk når jeg har købt en syg kat” blev slettet/flyttet fordi det blev for personligt.

Som langtidsmedlem kan jeg stadig ikke finde dette indlæg.

Vil det sige, at KatteGale fjerner indlæg der kommer med kritik mod opdrættere uden god grund?

Jeg venter stadig på at få at vide, hvor jeg kan se mit oprindelige indlæg og undrer mig i øvrigt stadig over hvorfor det var nødvendigt at slette det i første omgang.:thumbdown:[/quote]

[quote=Marsini;330629]Jeg synes så også, det er lidt problematisk, at man flytter en tråd, som en bruger har oprettet ind, hvor brugeren ikke har adgang. Nu er det jo lige meget her, da tråden er låst, men det er princippet i det.

Endnu mere problematisk synes jeg det er, at den anden part i sagen, da vist har fået speciel adgang til “hulen”, selvom hun ikke havde skrevet så mange indlæg. Det kan for mig godt ligne urimelig forskelsbehandling.

I øvrigt er det så 100 indlæg OG medlemsskab 1 mdr for at få adgang til hulen. Det fandt jeg ud af, da jeg selv rundede de 100’ede men stadig ikke havde adgang.[/quote]

Der er ingen der er blevet forfordelt i denne sag :slight_smile:

Selvfølgelig er det problematisk at man ikke har adgang til hulen, men da tråden blev låst samtidig med at den blev flytte kan jeg ikke se at det er et problem.

Reglen er 30 dage og 100 indlæg for at se hulen. Jeg beklager hvis jeg har oplyst andet.

Samtidig vil jeg opfordre jer til at sætte jeg lidt på hænderne før i poster mere i denne tråd.

Roses mor, når du skriver der bliver udøvet censur, hvad mener du så helt konkret?
Er der nogen, der har slettet dine indlæg?

Hvis du er fortaler for, at der ikke udøves censur, bør du jo netop sætte pris på, at alle her kan ytre sig på lige fod.
Uanset om man er enig eller uenig med dig :slight_smile:

Er det sandt :?
Det synes jeg i så fald er meget urimeligt!

[quote=Roses mor;330596]Jeg må indrømme, at jeg har det svært med cencur. Så snart nogen har behov for at slette/gemme oplysninger der er relevante for andre inkl. mig selv bliver jeg mistænkelig.

Vi lever trods alt i et demokratisk samfund hvor værre ting er blevet offentliggjort.

Hvis det er ulovligt at være kritisk overfor dem der administrerer dette forum, behøver jeg ikke sige mere.[/quote]

Jeg kan da osse godt have det stramt med ‘censur’ …Men jeg mener ikke der i dit tilfælde har været nogen grund til at klage over censurering …Vi lever heldigvis i et demokratisk og retsligt samfund, hvor der er opsat et regelsæt som skal følges af os alle - Bla. Injurieloven og beskyttelse af personfølsomme oplysninger…Disse to love var på kanten til at blive overtrådt fra din side - Så klart at sådanne indlæg ikke kan blafre frit i vinden, ikk’ ?