Hvor jeg da nogle gange HADER andre menneskers ligegyldighed

Jeg er så trist og vred…

Om 2 timer kommer der en jæger og skyder katte…

Den ene er min genudsætningskat, som jeg har betalt for at få neutraliseret og som jeg trofast fodrer og laver tørre huler til året rundt.

Men nu må den lade livet.

På grund af andre menneskers hensynsløse skalten og valten med “bare en kat”

I år alene er der dukket 16 nye katte op her i byen, som med stor tydelighed har haft et hjem før, men som er blevet til overs der.

De dukkede alle op i løbet af sommeren (passede med at folk skulle på ferie, og ikke gad katten mere), og jeg har brugt lang tid på at fremlyse katte…

1 ud af 16 havde en ejer, der savnede den.

De andre har ikke nogen… Men det er helt sikkert at de har haft det engang, for de er tamme…

4 er det lykkes mig at formidle ud i gode hjem, resten 11 katte bliver skudt idag.

For der er ingen hjælp at hente nogen steder… Kattens værn KAN ikke tage flere ind, og DB gider jeg ikke engang at forsøge at ringe til en gang til.

Og min kommune har sparet indfang/afliv ordningen væk.

Og alle steder får jeg samme svar:
når de har haft adgang til foder på din matrikel, så er de dit ansvar

Så nu bliver de skudt.

Og min dejlige næsten tamme vildkat som jeg har brugt masser af tid på at få tillidsfuld, må med i købet, for jeg kan ikke forsvare at fodre ham udenfor mere, for så vil der jo blive ved med at komme tilløbere, og de er mit ansvar når de kan finde foder…

Hvor synes jeg dog det er et råddent samfund, der ikke vægter en kats liv tungere…

Lad os få den kattelov i en fart, og lad os håbe at regeringen kan afsætte et par millioner til at rydde ud i bestanden af halv-og helvilde katte.

Og lad det blive som med hunde, at en kat SKAL være mærket, og er den ikke det bliver den aflivet når den antræffes steder den ikke hører hjemme.

Det ville skåne mig for en stor sorg i fremtiden, for jeg ved jo godt at næste år, er der igen svumpukler der kyler katten ud i nærheden af en lille by eller en gård, når de ikke gider den mere/skal på ferie/den får killinger…

Hold da op :uha:

Kan din ‘private’ ikke skånes?
Lige et par tanker her midt i travlheden på jobbet:
Tror du der er noget der ændrer sig ved, at du ikke fodrer den udendørs mere?
Vil folk ikke fortsætte med at ‘læsse’ katte af, hvis de allerede gør det i for vejen? Og hvis de fortsat gør det, vil du så (kunne få dig selv til at) undlade at fodre?

Kan det slet ikke tænkes, at der er flere der har ejer ?

Jeg er helt enig i, at der bør komme en kattelov og at det første og vigtigste er at alle katte skal mærkes og have en ejer.

Jeg kan ikke fodre på flere katte…

Jeg har indskrænket min egen bestand til under halvdelen, og har stadig ikke rigtigt råd, så at fodre udenfor er ganske udelukket (og vildmissen kan under ingen omstændigheder komme indenfor, da han slagter mine egne, det er afprøvet og kostede 3000,- i dyrlægeregninger for at få lappet sammen på ham og mine), for så snart der er mere end min “private”, så vælter hele læsset, og fodrer jeg udenfor, lokker det jo uvilkårligt afsmiderne til, og jeg har så svært ved at se dem gå og blive tyndere og tyndere, men det er min eneste mulighed, for har de adgang til foder på min matrikkel, er de at regne for mit ansvar (hvis du spørger DB).

Og jeg er helt og aldeles sikker på at de 11 også har ejere, men det er ejere der ikke gider dem mere, og derfor smider dem af.

Det er en af de grimme sider ved at bo på landet, for vi får alle andres “overskud”, da der stadig er mennesker der mener at bare man smider sin kat af i nærheden af en gård, så er det fint, for bondemand Hansen kan da bare lige fodre på en til eller 100…

Jeg har allerede nu væltet resten af årets budget ved at tage en halvstor killing ind, som var tydeligt gravid, og som nu ligger med 2 fine fede killinger, som jeg ikke aner hvordan jeg skal få råd til at gøre noget ved.

Dorte - du gør i forvejen så meget… det burde ikke være din opgave, at skulle rydde ud og op efter folks manglende anstændighed!!!

Det gør mig så ondt for din genudsætningskat… og jeg ville sådan ønske, at han kunen blive skånet.
Men jeg forstår så udmærket argumentet med at hans mad bare vil tiltrække flere og nye katte, som så igen vil blive tørret af på den eneste som overhovedet gider dem… dig!

Mange tanker og stor respekt…

hvor om alting er - der er alt for mange katte i DK… og en dygtig jæger kan klare en aflivning med langt mindre stress end indfangning og sprøjte…

:trøste: Hvor er det trist… Trist for dig… Og trist for de stakkels katte, som ikke har bedt om at blive sat i verden til en grusom skæbne…:brist:

[QUOTE=danpia;714037]Hold da op :uha:

Kan din ‘private’ ikke skånes?
Lige et par tanker her midt i travlheden på jobbet:
Tror du der er noget der ændrer sig ved, at du ikke fodrer den udendørs mere?
Vil folk ikke fortsætte med at ‘læsse’ katte af, hvis de allerede gør det i for vejen? Og hvis de fortsat gør det, vil du så (kunne få dig selv til at) undlade at fodre?

Kan det slet ikke tænkes, at der er flere der har ejer ?

Jeg er helt enig i, at der bør komme en kattelov og at det første og vigtigste er at alle katte skal mærkes og have en ejer.[/QUOTE]

Jamen det er da sådan det skal være den lov skal vi have, hurtigt, bare det kunne lade sig gøre. Nu har vi igen en kat (grå stribemis) gående i nabolaget, vi ikke ved hvor hører til og ingen vil kendes ved den, har prøvet med opslag alle vegne, gået fra dør til dør. Kan bare ikke komme så tæt på den så vi kan få fat i den og se om den er mærket, eller til dyrlægen for at se om den er chippet.

Er så ked af at din vildkat må lade livet, det er lige til at tude over det her.:slight_smile:

det er rigtig trist:trøste: findes der ikke sådan noget fodervært ordning for vildkatte hvor man for dækket foder regning og sådan?
Rikke

Jeg forstår godt din vrede over, at andre mennesker ikke tager vare på deres katte,. og, at du er ulykkelig over, at “din tilløber” nok går med i bunken,- - - - men, det bliver da også et kummerligt liv kattene kommer til at leve, når vi først får sne og frost!
Du har sørget for tørre huler til din tilløber, men hvad med de andre?
Mad alene gør jo ikke et “godt liv:ked:” Faktisk mener jeg, at en jæger er bedre end fangstkasser og dyrlægebesøg, da kattene her stresser meget!

Men trist, trist er det, at så mange katte ikke er elsket, og bare bliver efterladte:ked::ked::ked::ked:

Cats og Conni

Dorte - den genudsætningsmis du har fodret på har haft det godt mens den blev fodret af dig…

ja - nu må den lade livet og i det store hele er HELE situationen noget skidt - men i sin sidste tid har den mis haft det så godt som den overhovedet kunne have under gældende omstændigheder og det er det der tæller…

Du gjorde hvad du kunne så langt du kunne… og det bliver dig den venter på ved Regnbuebroen…

Der er nogen herinde der siger : det er aldrig synd for en kat at være død… og det er det ikke, for når de dør er det slut… det der tæller er hvordan de havde det op til døden - og der var du grunden til at missen havde det godt…

INGEN - hverken misser eller mennesker - kan forlange det flottere sålænge forholdende er som de er :frowning:

:kram:

Er helt tom for ord… :ked:

Håber fremtiden bringer en lov om mærkning af katte, så vi kan få en ende på alle de katte hvis ejere bare dumper dem! :argh:

Så er det overstået.

der var 2 der ikke kom med i denne omgang, for de dukkede slet ikke op idag.

Men for fanden hvor er det hårdt.

Jeg ved jo godt at det er den eneste rigtige løsning, for jeg har hverken råd til eller mulighed for at få neutraliseret dem alle, og holde dem med lune tørre huler vinteren over, men det er skide svært at skulle aflive sunde katte der ikke fejler andet end at de har haft lorte ejere…

Men de sidste timer i disse kattes liv, var inde i mit køkken/bryggers/gang, med masser af lækker mad bestående af tun, rejer, kylling og råt hakket oksekød, og flødeskum (de ville jo alligevel ikke nå at få dårlig mave af det, så de fik alskens lækre sager), og så blev de én efter en båret ud, og så tog jægeren over, og de var væk med det samme, og nåede ikke at opfatte hvad der skete, og det trøster da lidt.

-kramer

Øv, hvor er det en trist trist historie.

Respekt til dit gode hjerte herfra.
Men som nævnt andensteds i tråden, så er aflivning via jæger i kendte omgivelser sandsynligvis noget mindre stressende for dem end at skulle til en dyrlæge med nye lugte og lyde. Der er så mange uønskede dyr i verden og tænk på dem der ikke nogensinde har haft “adgang” til mennesker som dig!! De lider nok endnu mere end dine tilløbermisser.

kram herfra :trøste:

Hvor er det hårdt at læse. Jeg stemmer i og siger at det handler om hvilket liv de havde inden.
Respekt for dig, siger jeg bare!

:trøste: :kram:

Hatten af for dig, jeg har stor respekt for din måde at være på!!!

-kramer

Jeg har den dybeste respekt for din beslutning, og en kompetnet jæger ved hvordan det skal gøres.

Forstår dig 100%

Kæmpe kram til dig. Du har gjort et godt stykke arbejde og det skal du være stolt af. Du kan/skal ikke redde alle de katte som folk der ingen hjerte har bare dumper, det er ikke muligt uanset hvor gerne man så end ville og misserne fik en human og fredelig død.

MVH
Gitte