Hvor længe kan de store kampe fortsætte?

For dem som ikke ved det allerede, har jeg jo introduceret Hector for de andre katte. Og det startede egentlig fint nok med lidt mindre slåskampe mellem ham og Dixie som jo er overhoved herhjemme(hvis du spørger hende). -høhø
Men de er blevet voldsommere og tiere, og nu begynder Thea at trække sig ind i sig selv igen. Hun er åbenbart en sart lille én, som ikke kan klare for meget tomult. -ked

Jeg bruge feliway, både den til stikkontakten + jeg nu giver de 2 katte et sprøjt et par gange om dagen.

Det er jo heller ikke til at holde ud for os andre, for i går var det f.eks. min mands ben som kom imellem, så nu render han rundt med et par lange flænger ned af læggen. -uha

Er der nogle gode råd, inden jeg helt opgiver og sender dem på hver deres værelse -høhø -høhø

Der findes ikke rigtigt nogen god måde at skrive dette på, så vil du ikke nok lade være med at tage dette fortrydeligt op?

Som jeg ser det, har du gjort alt hvad der står i din magt og intet har virket. Hvis det havde været her hos mig, ville jeg have omplaceret den kat der giver problemer i flokken. Nu er min flok så også større end din, men selv i små flokke kan kattene blive stressede.

Så efter min mening, er den bedste gave du kan give, en omplacering af problemskaberen.

Jeg har det også skidt med at svare, da det lyder slemt…
Jeg har også dise kampe her hjemme, bare ikke så slemt…

Hvis Feliwey ikke virke, plus stuearrest, så har jeg desværre heller ikke de vise ord…
Selv min veninde sor er katte adfærds psykolo

sidder og håber på at der er nogen der har de vise ord…

men vil da lige høre om det altid har været sådan…

men måske dette kan hjælpe

men du kan prøve, at skifte rundt på dem, men lad bakkeren står, så de blive nød til at bruge hiandens bakker…
Sæt krog på døren, så den står på klem, kun lige så’en så de kan se hianden, og snuse til hinanden…

du kan også sætte den ene kat i et bur eller transportkasse, så de stille og roligt vender sig til hinanden på den måde, og frem for alt ros dem, hvis det går godt… bare en lille smugle er et fremskridt, og det skal belønnes

En god ide er også at tage en klud eller sådan noet, eller et stykke gaze og gnide den ene kats knidkirtel og bruge dette gaze til at afmærke den anedn kat med på samme måde, og dernæst tager du et nyt stykke og gør det omvent… altså, du bytter rundt på deres dufte…

Det var lidt om hvordan jeg gør her hjemme

Uha det er jeg ked af at høre, troede at jeg måske kunne finde andre metoder.

Venter lige lidt og ser om der er andre, der kommer med nogle gode muligheder for at de kan blive gode venner :slight_smile:

Og den som jeg egentlig ser som problemet er Dixie, for de andre katte har ingen problemer med Hector. Og det er Dixie der flyver i hovedet på ham, hver gang.
Thea og Dixie har aldrig haft et tæt forhold, men tolereret hinanden på afstand, og allerede nu har Thea og Hector siddet og nusset hinanden mere end damerne har. Karlson er bare den lalleglade legesyge onkel som alle kan lide, men han har størst tilknytning til Thea af kattene (ellers er hans foretrukne hunden Luffe).

Jeg havde for nogle år siden også en kat der ikke kunne tolerere når nye katte kom i huset.
Jeg lover dig, vi forsøgte ALT, lige fra Feliway til små gruperinger…INTET hjalp.
Jeg vil ikke have mit hus delt op og for mig er det alfa og omega at min flok trives sammen. Selvfølgelig kommer der små tvister, det kan ikke undgås, men de store kampe accepteres ikke her i hytten.
Vi måtte til sidst bide i det sure æble og søge et nyt hjem til hende. Det lykkedes og hun er i dag, hvor hun er 7 år gammel, stadig den nye families overhovede -høhø

Jeg kan godt forstå du vil forsøge alt hvad der overhovedet kan opstøves af ideer til en løsning, for uanset om vores katte kan være nogl krakilske børster ind imellem, så er de jo nu en gang vores og vi holder af dem -love

Hector har jo gået ude i vores soveværelse indtil vi var sikre på at han var helt rask (det er jo en kattehandler kat). Så der har de jo kunnet dufte hinanden derigennem og han har været inde flere gange på rundture i huset, hvor jeg havde lukket Dixie på en af ungernes værelse.
Og har så også været inde i transportkassen mange gange og stå på stuegulvet, hvor Dixie bare har knurret dybt af ham.

Ja hun er nok bare en gimbe af første grad. -rulleøjne

Er hun så alene kat eller??

Nej mærkeligt nok, så bor hun sammen med 2 andre katte…hun er skisme en underlig fisk -høhø

Jeg gør lige et sidste desperat forsøg på at få noget hjælp til min uholdbare situation…

Nu er Hector nemlig også begyndt at tisse andre steder end kattebakken, hvilket jeg tyder på at han er stresset over at blive jagtet af Dixie.
Jeg har forsøgt mig med kludene som Hanne foreslog og det gav lidt ro en halv dags tid, og så er det ellers tilbage ved det gamle mønster, selvom jeg fortsætter med at gnide dem med kludene.
Jeg blev foreslået af May-Britt S, at en af jer som er vant til at føre voksne katte sammen og bor i nærheden af mig, måske kunne kigge ud forbi og se hvordan det foregår imellem dem. Og så kunne der måske komme lidt brugbart ud af det, så jeg er fri for at skille mig af med Dixie.

Jeg disker gerne op med lidt lækkert, hvis der skulle være en der kunne tænke sig at hjælpe mig.

Ja jeg har både den til stikkontakten + en spray som hedder felifriend, og det hjælper desværre ikke.

Gør du det at du sprayer Felifriend på dine hænder og så gnider det på kattene? Sådan gør de hos dyrlægen ind imellem og jeg har prøvet det herhjemme med godt resultat.

Og som jeg nævnte for dig i pb, så er der jo også Bachs Blomstermedicin, som kunne være et forsøg værd.

Jeg hører også til den mere hårdhudede type. Der skal være ro i flokken, er er ikke det popper både det ene og andet op, og i aller værste fald risikerer jeg at de der før var gode venner ikke er det mere.
Kan en kat efter utallige forsøg ikke tilpasse sig, finder jeg et nyt hjem til den. Det er godt for katten, det er godt for flokken og det er godt for mig. Jeg vil ikke sidde på arbejdet og være bange for de “pelser” hinanden.
Det er ikke altid så nemt at sætte en voksen kat sammen med sine andre katte.

Jeg gør gerne det at når jeg sidder og kæler med dem, så giver jeg dem et sprøjt i nakken og ud i rummet. Og fortsætter med at nusse dem, det må vel egentlig give samme resultat GG

Ja, det skulle man jo synes.

Lis - det er Morkia (Karina H) som tog Hector fra CK til sig fra en anden bruger på KG. Det er noget svært, når man har lovet denne bruger, at dette skulle være Hectors sidste og blivende hjem.

Jeg er evig taknemmelig for, at vore katte har det noget så godt sammen. Det betyder altså rigtig meget.

Jeg er stadig parat til at give Hector en chance her.

Pigen der havde Hector, var jo indstillet på at han skulle her til, men da Karina boede tættere på kom han der.

Jeg har endnu ikke haft problemer med at føre nye ind i flokken, og rent faktisk har jeg 3 katte, som man ikke mente kunne med andre katte.

Her er ingen store kampe, for floklederen (Manfred) tolerer det simpelthen ikke.

Selv små-hvæserierne er der nærmest ikke nogen af, da den gamle vil have ro, og han kan med et enkelt blik få hvem som helst til at lystre.

Oveni har jeg støttepædagogen Elmer, som er formidabel til at få nye katte til at føle sig velkomne.

Så hvis du giver op Karina, så lad os lige snakke sammen.

Jeg prøver de blomsterdråber som May-Britt foreslår fra i morgen af.

Og det er pænt af dig Dorte, men det vil helt sikkert blive min sidste udvej, da jeg lovede Camilla at han ville ende sine dage her, og når jeg har lovet noget gør jeg alt for at overholde det.
Men selvfølgelig hvis der ikke er anden udvej, så må jeg jo gøre det.

Men samtidig med mine forsøg prøver jeg at finde et egnet hjem til Dixie, for det er hende som de fleste af dem har et anspændt forhold til.

Efter en laaaannnnggggg snak med Dorte i går aftes, er vi blevet enige om at Hector flytter ned til hende, så slipper han for at være boksebold for Dixie og får den ro som han fortjener.

Dorte: Som jeg sagde i går, så husk du skal ikke lade glas, flasker eller krus stå på bordet med indhold, i morges stod jeg igen op til et køkkengulv der sejlede, denne gang i kaffe -uha
Jeg ser om jeg kan få en tid hos dyrlægen mandag, så han lige kan blive tjekket igen inden du får ham.

[bigloony] Jeg synes, at det er en god beslutning. Hos Dorte får han det som blommen i et æg og jeg er slet ikke i tvivl om, at det bliver hans hjem, til han ikke er her længere.

Knus til dig og også til Dorte som favner alle disse skønne katte. -HUG

jeg er bestemt mere til “Dorte uden H” end til alt muligt andet, det være sig backs blomsterdråber eller feliway …Dorte uden H har mange gange vist at hun bare " kan det der" og det handler om hendes “flok” de byder de nye velkommen og tager det roligt…

jeg tror det er noget “vi med en stor flok” kan, vores katte er så vant til nye, at de bare accepterer at de nye er lidt knotne i starten og at de dermed " lader dem være" og det er det de har allermest brug for…ro ro ro ro…
andre bud… for jeg er selvfølgelig lydhør…
jeg bruger kun feliway dagen inden og på selve dagen de ankommer… derefter tages den ud og gemmes væk til næste gang… jeg tvivler på den har mega betydning…men jeg vælger nu alligevel at bruge den hver gang…

Det var en rigtig hyggelig snak vi havde Karina og jeg, og vi blev enige om at Hector kommer herned.

Jeg tror ikke det giver problemer, for mine katte er jo vant til at få nye ind i flokken.

De sidste 3 jeg hentede, har jeg senere snakket med opdrættere til de 2, og hun var MEGET forundret over at Bodil kunne være her i så stor en flok.

Men jeg tror Bente er inde på noget af det rigtige. Når flokken når en hvis størrelse, så er det bare noget med at når der kommer nye, så kigger de gamle knap nok.

Jeg har 3 katte her, som man ikke mente kunne bo sammen med andre, og det er ikke et problem.

Jeg har aldrig haft slagsmål, og jeg har meget sjældent hvæsen.

Og jeg har aldrig nogen sinde brugt feliway.

Så på Tirsdag eller onsdag, flytter Hector ind i kattehuset.

Jeg glæder mig til han kommer, og jeg glæder mig til at hilse på dig, Karina.

Hilsen Dorte med de 18 (snart19) nussemisser.